Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 014)
Slizký Slídil pohybující se ve vyhypovaném průměrném filmu, který se pro běžného diváka poměrně neokázale a nejasně snaží nastavit zrcadlo americkým médiím, které zajímají pouze střeva, krev, použité šprcky odhozené na dětském hřišti a pak možná někde na konci priorit i skutečné zprávy. Zkrátka takové ještě víc primitivnější obdoby TV Nova. Bohužel to není vysloveně satira, která by vtipnou formou kritizovala, ale vážně podaný nereálný příběh chladného sociopata a psychopata v jedné osobě, který jezdí po nočních ulicích LA s kamerou v ruce a slídí po "zajímavostech", jenž by se daly použít pro televizní zprávy. První hodinu se to zdlouhavé čumění do blba a čekání na hlášení z policejní vysílačky snést dá, jenže když toto "slídění" zabere celou stopáž a jen občas je vytržené z letargie nástřely kariérního postupu hlavní postavy, která mě v lepším případě nezajímá, v tom horším vysloveně sere, neevokuje to nic, z čehož bych roztáhl prdel, vystříkal klystýr nadšení a plácal se v tom jak lachtan. Vlastně je ten film jak čekání na Kokota, který překvapivě nepřišel. Gyllenhaal ovšem zahrál brilantně, výhradně díky jeho výkonu tu nudu nepošlu pod hranici průměru. 55%. ()
Americký sen trochu jinak. Novináři jsou hyeny, slýcháváme velmi často. Jenže cílový divák/čtenář přesně takové zprávy sledovat/číst chce. Díky nim bulvární plátky a komerční televizní stanice vydělávají a parazitují na cizím neštěstí, nic jiného v tom není. Když přivřeme obě oči, tak tu máme alespoň atmosférou kombinaci trojice výtečných kousků Collateral, Drive a Patrola. Pomalé tempo dává filmu hutný feeling něčeho neopakovatelného. A mrazivého. Louis tu a tam něco ukradne, tu a tam něco pod cenou ukecá v zastavárně, jinak ale dost ujíždí na televizi a internetu, ze kterého nasává poučky a fráze. A pak ho napadne, jak zpeněžit své nezdravě vyvinuté voyeurství. Fascinovaný bouračkou koupí kameru a policejní vysílačku a začne se pohybovat metry, nejlépe jen decimetry od všech tragédií a kriminálních živlů. Když začnou houkat sirény, ďábelsky zbystří. Brzy ráno pak své úlovky nabídne senzacechtivé televizi, ať můžou Američané u něčeho šťavnatého posnídat. Morálka jde stranou, bezpáteřní Lou našel smysl života. Kritika současného nejen mediálního světa, po kterém nicméně lidé bez mravů prahnou, je patrná. A zároveň debutantský zápal Dana Gilroye (jinak hlavně scénáristy, navíc bratra Tonyho Gilroye, který úspěšně píše a občas si sedne i za kameru), který tenhle kus nestaví na zamotané zápletce. Karty jsou rozdané velmi rychle, syrový příběh nás hned osloví a devadesátkový retro feeling obstará zbytek. A samozřejmě chameleon Jake Gyllenhaal, který má čich na dobré postavy. A režiséry. Pohublý hošan s vykulenýma očima a mastnými vlasy neustále nad něčím dumá, z látky i díky němu vyzařuje chlad a odosobněnost, výsledek dráždí kombinací minimalismu a manýry. A Gilroy předkládá kroky Loue jako naprosto logické směřování jeho byznys plánu. Za pár milionů natočil atmosférické drama, které stojí hlavně na Gyllenhaalovi (oscarová nominace se zdá být takřka jistá), potěší také po letech v důležité roli Rene Russo (mimochodem už šedesátiletá režisérova manželka). Oscarová sezona se blíží!! ()
[imdb: 8.1/10] | me: Výborná charakterová záležitosť. Jake Gylenhaal ako slizký a bezcitný hajzel na ceste hore. Pre neho netradičná rola, no o to zaujímavejší film. Pokiaľ sa človek stotožní s Jake-om v tejto hereckej polohe (ktorú podľa mňa zvladol vynikajúco), celý film bude vnímať z úplne iného uhla pohľadu. A to je môj prípad :) Do you know what fear stands for? False Evidence Appearing Real. ()
Příliš mě to nezaujalo, taková Patrola 2. Koukat se na film dá bez újmy na zdraví i Jake je výbornéj to bez debat, ale ve filmu však není nic, co by mě nutilo se podívat na film podruhé, celkově zde chybí nějaký moment překvapení, nějaký zvrat či napětí alespoň. Spíš drama bohužel s pomalejším tempem. 60% ()
Pokud Džejk nedostane roli, v níž se cítí naprosto přirozeně, tedy nekrotí horu a nahý nekryje záda nějakému metrosexuálnímu fešákovi, stojí jako herec i gej akorát tak za vyližprdel. Ani zde nepotvrdil pravidlo, psychotickou hyenu z něj udělal akorát úchylně nagelovaný účes, ale jinak jen standardně strnule valí na kameru bulvy jako chameleon na masařku, aniž by téměř hnul brvou. Jen jsem čekal, kdy vystřelí do objektivu jazyk a poslintá záběr. Ale nevadí, naštěstí jej vykryli spoustou opravdových herců včetně skvěle nabalzamované René, která by i v šedesáti pořád stála za exhumaci. Tyhle trampoty Novotného z Losích Andělic, co krouží městem a bezskrupulózně hledá nejhnusnější mršiny, aby se reportéři Príma Blood mohli udělat v živém vstupu a masy hloupých pičusů ukojili svou bulvární touhu po krvi, jsou vcelku záživné a dokonale odrazují od přepínání z koncesionářsky hrazených, strhujících parlamentních interfelací na komerční kanály. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- Červené auto, ktoré používa Lou (Jake Gyllenhaal) neskôr vo filme, je Dodge Challenger SRT. Sluneční brýle, které nosí, vyrábí firma Clubmaster. (Da_reba)
- Jake Gyllenhaal (Louis Bloom) se před natáčením postupně přizpůsoboval životnímu stylu své postavy. Přestal téměř jíst, hladověl, nestýkal se s přáteli, uzavřel se do sebe a zvykal si na noční život. (Pria)
- Hláška „You have to make the money to buy a ticket“ zazní ve filmu pouze jednou, ale Jake Gyllenhaal (Louis) trval na tom, že ji namluví na všech lokacích různými způsoby, protože věděl, že to bude dobře fungovat v traileru. (KGBelik)
Reklama