Reklama

Reklama

Paroxismus

  • Západní Německo Venus im Pelz (více)

Obsahy(1)

Po opojné noci nalezne Jimmy Logan na pláži nedaleko Istanbulu ve vlnách tělo dívky, jejíž přítomnost na včerejším večírku si mlhavě uvědomuje. Zdá se, že Wanda Reed, jak se mrtvá jmenovala, byla sadisticky zavražděna fotografkou Olgou, excentrickým milionářem Ahmedem a jejich homosexuálním přítelem Kappem. Jimmy, jazzový trumpetista, poté přijímá angažmá v Rio de Janeiru, kde si v nočním klubu začne románek s místní zpěvačkou Ritou. Právě sem jednoho večera zavítá Venus, žena až nápadně podobná Wandě. Zanedlouho Kapp umírá na srdeční zástavu… (dopitak)

(více)

Recenze (8)

majo25 

všechny recenze uživatele

Strašne sa to chce hrať na akúsi experimentálnu artovo-erotickú vec, ktorá ale vyznieva skôr trápne a nezaujímavo. Nahé telá (samozrejme iba hore bez) zakrývajúce si ňadrá sa tu miešajú so snovými a vysoko sureálnymi scénami - či už jednofarebnými (nap. zelená) alebo vlniacimi sa. Do toho časté prestrihy na jedny a tie isté statické pohľady mŕtvych či živých ľudí, pozerajúcich sa niekde do blba. A ten nezmyselný záver - to je bez komentára. Herecký mdlé, a to vrátane ústrednej postavy a hviezdy seriálu Time Tunnel či Klausa Kinskeho. Keby bolo čo sa týka dievčat aspoň na čo pozerať, ale Jesus F. zohnal iba neatraktívne slečny s otrasnými parochňami a hrozným make-upom. Nad všetkým ale tróni veľká nuda bez sebemenšieho napätia, ktorá aj z poldruhahodiného filmu robí veľmi naťahované trápenie. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Mysteriózní lehce snové drama postavené na spojení obrazu a hudby. Když Jimmy najde při pobytu v Istanbulu mrtvou dívku v moři, rozhodne se odjet na druhý konec světa, jelikož na ni musí stále myslet. Jenže ani zahájený karneval v Riu, ani Rita, co se do něj bláznivě zamiluje, mu nepomáhají na dívku - Wandu zapomenout. A pak se s ní setká znovu a znovu a znovu. To ale není všechno, Wanda chodí strašit ty, co ji zabili... Franco, jak je u něj často zvykem, se proslulou knihou o masochismu inspiroval velmi volně. Vlastně si jen vypůjčil hlavní postavu krásné ženy v kožichu a pouze v závěru se objeví krátká scéna připomínající to, co je hlavní v románu. Krutá žena mučí a ponižuje muže, kterému to dělá dobře. Nahá, v kožichu a s bičem v ruce. Ač byla 60. léta již notně uvolněná, zde se nahotou (na rozdíl od dalších Francových filmů) šetří. A tak se tu promenáduje pouze Wanda do půl těla, při sexu jsou vidět jen Jimmyho záda a lesbická scéna je natočena tak mistrně, že není vidět vůbec nic. Přesto má snímek zvláštní kouzlo a Franco i zde dokazuje, že má výtvarné vidění. Kdo by ale čekal dějem nabitý příběh, bude zklamán. Tohle je spíše lehká jízda na kouři z marihuany. Za konec jednu hvězdu přidám, jelikož ten se mi líbil. Škoda jen, že Kinski nedostal více prostoru... p.s. díky za titulky westernsovi ()

Reklama

panjosef 

všechny recenze uživatele

Parádní Franco, hodně snový, parádně vizuálně zpracovaný, s dobrou kočkou Marií Rohm. Příběh mladého trumpetisty, který je za snových okolností v Istanbulu svědkem vraždy mladé Wandy a následně je oním démonem sváděn v ulicích Rio de Janeira nese moc pěkné stopy Francova rukopisu. Ač tedy v tomhle případě se nekonají žádné upírky jak bychom mohli čekat :-). Skvělý jazzový doprovod, pomalé vyprávění, krásně barevně vypulírované interiéry nasvícené dočervena. Příběh plyne hodně pomalu a hodně snově a opět v některých částech připomíná Lynchovské sekvence z Twin Peaks, červené stěny, stojící nehybné postavy, pomalé vedení dialogů, já myslím že je jasné kde se Lynch ve své tvorbě inspiroval :-) . Zajímavé je rovněž velice nevšední použití písňových výňatků jako součástí klíčových momentů filmu. Klaus Kinski v roli milionářského playboye Ahmeda je více než démonický. Skvěle neurčitý a mlhavý závěr mne nakonec utvrdil v tom, že tohle si čtyři hvězdičky opravdu zaslouží. 7/10 ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tak tady touto chladnou, mysteriozní, surrealisticko/experimentální, erotickou detektivkou, se Jesus Franco skutečně vytáhl! Tohle že byl Jesus Franco, proslulý španělský sračkař? To není přece možný říkal jsem si po celou dobu, a ono skutečně je. Tohle byl umělecký a nejspíš i nejdokonanější Franco koukatelnější a přijatelnější, než někteří jeho současníci ale i daleko mladší kolegové. Pokud máte něco od Franca už nakoukáno, jistě mi dáte za pravdu, že tohle bylo zcela něco jiného, že to byl jeho omyl, ale v tom pozitivním slova smyslu, a není tedy ani nikterak překvapující, že film má tak vysoké hodnocení a jako jediný z jeho filmografie je zatím v červené barvě. Tohle se těžko popisuje, to musí každý vidět sám. Stylový a elegantní po všech stránkách a ve všech směrech, fascinující LSD snová atmosféra, brilantní vizuál, krásný hudební doprovod (mimochodem i populární live Manfred Mann), lahodný jazz/pop, znamenité jam sessiony, luxusní Maria Rohm, vražedný Kinski s jeho na kost pronikavým-hypnotizujícím pohledem a vůbec neuvěřitelně pozoruhodný a strašidelný příběh (přitažlivé mísení reality a fantazie) a lá Twin Peaks a skutečně se tady Lynch v některých částech nejspíše trochu inspiroval, ale nikde se o tom nepíše. Naopak někomu nemusí vyhovovat jistá jednotvárnost, pomalé tempo a možná i nesmyslnost, to vše se nedá popřít. Po všech stránkách ale i tak jde o téměř bezchybný eurohoror (ne mistrovské dílo), velké překvapení, které stojí za shlédnutí, doporučuji všem bez rozdílu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Omlouvám se Francovým příznivcům i znalcům, ale tenhle film jsem prostě nepobral, má zřejmě příliš vysoký umělecký potenciál nekompatibilní s mým dělnicko-puntíčkářským založením. Prostě jsem za celou dobu nepochopil, o čem to má být, a že se tam Maria Rohm svlíká, no bóže. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Jess Franco chcel, aby sa film volal „Black Angel“, ale distribútori názov zmenili z marketingových dôvodov a zmenili aj pôvodný režisérov koniec. (westerns)

Reklama

Reklama