Reklama

Reklama

Women Who Flirt

  • Čína Sa jiao nu ren zui hao ming (více)

Obsahy(1)

Když se žena rozhodne vzít na sebe a získat zpět lásku svého života, uvědomí si, že se bude muset ponořit do používání svých ženských schopností - a stát se tím, čím nejvíc pohrdá - ženou, která flirtuje. (AMC Czech)

Recenze (7)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Snažiace sa niesť na vlne Love in the Puff a Love in the Buff. A aj keď to má krásne momenty. Morriconeho Trio rozhodne vedie a je to plné všakovakých drobných vtipov a emócií nedosahuje to kvality vyššie spomínaných filmov. Z formálneho hľadiska je film tiež skôr jednoduchší čo vyslovene nevadí, lebo Pang stavia na skvelých charakteroch. A som rád, že aj napriek tomu, že dievčatá sú tu iritujúce, je tu jedna, ktorá krásne prezentuje dokonalú polovičku a dievča do ktorého sa oplatí zaľúbiť. Film ale aj napriek faktu, že si na zápletku musíme trochu počkať veľmi pekne graduje. Postavy nie sú hlúpe a zároveň je film vysoko sebareflexívnym. Nielen z odkazmi k iným dielam či už v žánri, alebo mimo žáner( spomínaný Morricone), ale aj tým, že postavy nekonajú hlúpo a sú pomerne inteligentné. Je to bez zbytočného pátosu a podáva to zase niektoré skutočné myšlienky. Síce nie najlepší Pang, ale rozhodne zapamätateľné. ()

Vavča 

všechny recenze uživatele

Edmond Pang pořád patří k režisérům, kterým je vlastní invence, vtip. Bohužel požadavky čínského trhu na pevnině dlouhodobě mění pravidla hry, požadavky na tvůrce a výsledný "produkt." Místo Hong Kongu, tak sledujeme nejen další lokace (Šanghaj, Tchaj-wan), ale hvězdy z pevniny, a jednu herečku z Tchaj-wanu. Pochopitelné změny, přesto zamrzí, že ostrovtip tvůrce, určitá dávka zdravého cynismu, pronikavosti analyzovat, charakterizovat lidské vztahy se poněkud ztrácí. Jakoby tvůrci docházel dech, nebo měl autocenzuru. Téma, jak má žena (Xun Zhou) ulovit muže (který vidí svoji kolegyni pouze jako přítele ze školy), když proti ní stojí mistryně flirtu a kočka v jednom (Sonia Sui) je pořád zpracováno vysoce zábavně, včetně geniálních vtípků jako hudební vložka a stand off póza z nejmenovaného slavného westernu. Jenže filmu někdy dochází dech, občas mi to přijde až moc nucené, chtěné, stylizované, zejména Sonia Sui je občas na zabití se svojí afektovaností (ačkoliv je to jinak velice schopná herečka). Inu snaha uspět na velkém trhu si žádá oběti. Nicméně pořád je to relativně zábavná a nadprůměrná komedie, ovšem přituhuje a bojím se, co se z hong kongských solitérů časem stane... Špičkové technické zpracování, velký rozpočet a hvězdy samotný film nikdy nemohou úplně vytvořit, tvoří ho srdce a záměr tvůrce, to jak o své vizi přesvědčí ostatní, nikoliv to, jak se on musí přizpůsobovat investorům a realitě trhu čínských teritorií, nicméně taková je dnes situace a musíme se s tím smířit a doufat v lepší zítřky! ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Tak už i Pang Ho-Cheung se přidal ke starší generaci hongkongkých filmařů a odjel vydělávat jüany. Dle očekávání tedy v jeho nejnovějším počinu zcela schází výrazná lokální atmosféra a cit pro každodenní drobnosti jeho předchozích hongkongských filmů, které z něj předtím udělaly jednoho z předních tvůrců postkoloniálního období. Namísto přirozenosti zde máme odosobněný svět lifestylových čínských filmů prodávajících pevninskému publiku iluzi života na vysoké noze. Jenže při podrobnějším pohledu se "Women Who Flirt" překvapivě ukazuje jako jeden z Pangových nejdůmyslnějších projektů. Jednak díky tomu, že právě do prostoru aseptického čínského kapitalistického snu tvořeného luxusními podniky, módními oblečky, létáním první třídou a pobýváním v hotelových apartmánech vnáší Pangovu charakteristickou prostořekost a přízemnost. Ačkoli kvůli dohledu čínských cenzorů místo dospělácké přímočarosti hovorů o vztazích a sexu nastupují dvojsmyslné gagy a hlášky, pořád se v kontextu čínských artificiálních populárních žánrů jedná o nevídanou tělesnost. Vedle toho si film zaslouží uznání díky své genezi. Pang se inspiroval knihou "Každý má rád něžné ženy", což je jeden z řady návodých manuálů od osoby zvoucí se Luo Fu-man (aneb Loverman), které vydělávají na genderových stereotypech a jejich mramorizování, když čtenářky vedou k sebestylizaci do určitého absurdního ideálu. Nutno dodat, že daný ideál z podstatné míry ustanovují právě populární čínské lifestylové romance a melodramata. Namísto přímé adaptace Pang spolu se spoluscenáristkami Jody Luk a Zhang You-You vytvořil přímou opozici předlohy. Jako hlavní hrdinku ustavili tomboye zatímco všechny poučky z knihy transformovaly do postav vypočítavých Barbín, které plní roli směšných figurek, pokud jsou z Číny, nebo záporaček, pokud jsou z Tchaj-wanu. Právě rovina žánrové a anti-normativní sabotáže z Pangova čínského projektu dělá nakonec mnohem sympatičtější a ambicióznější dílo, než byly jeho předchozí snímky, kde jen planě vytěžoval vlastní styl. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Extrémně jednoduchá zápletka bez zbytečných pozlátek, pevné režijní vedení a hlavně extrémní porce nadhledu, to jsou hlavní silné stránky tohoto Pangova snímku. Je zajímavé sledovat, na kolik může být snímek, ve kterém sledujeme partu uřvaných dívek a klasickou romantickou linii, vzdušný a zábavný. Většina gagů je zde vystavěna snad až na afektovaně přehnané genderové stereotypizaci, která je kvůli neustálému opakování zakořeněná až v samotném „DNA“ filmu. Hlavní důvod proč to funguje je, krom výše zmíněného nadhledu, i skvělé načasování jednotlivých vtipů. Škoda že tempo není úplně vyrovnané a závěr tak trochu pokulhává za zbytkem snímku. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Hoci som mal zo zaciatku z tej zenskej upistanosti bolesti hlavy (a tie barbie kamaratky hlavnej hrdinky by som poslal na nutene prace), postupne sa mi Pangov trademark - vyborne dialogy dostaval zase raz pod kozu. A v momente ked zaznel Ennio som uz vsetky tie neduhy plynuce z cinskej produkcie zacal dost intenzivne ignorovat ... :). Darmo, zensky nacvicene "I haaate youuuuu" mozno plati na sikminkovych chlapov, ja som zas podlahol spominanemu uzitiu Ennia v perfektne nacasovanom stand-off. ()

Galerie (43)

Reklama

Reklama