Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Škoda že má Terry Gilliam takovou smůlu a film se mu nepodařilo dokončit. Podle těch pár záběrů, které lze v tomto dokumentu spatřit se mohlo jednat o velmi bizarní záležitost, na kterou bych se velmi rád podíval. Ztracen v La Mancha je příjemný pohled do zákulisí vzniku filmu a zároveň o přináší svědectví o veliké pohromně, která může na filmaře přijít. Asi největší výhrady mám k Johnnymu Deppovi, ačkoli zde nemá moc prostoru, působí jako pěst na oko, prostě mi do toho světa vůbec nezapadal. [TOP 19/6 87%] ()
Mohl to být zajímavý film, kdyby se nad milým Terry Gilliamem slitoval Bůh a dopřál mu alespoň trošku štěstí. Terry se ale v dětství asi moc rouhal a proto místo do kin zamířil jeho monstr projek v čele s Donem Quichotem do pekel (neboli do správy pojišťovny). Možná, že kdyby Terry natáčel ještě déle, postihly by ho všechny boží tresty, takhle ho stihla "jen" potopa, nemoc (Jeana Rocheforta), o stíhačkách, nepřízních počasí a jiných nezdarech ani nemluvě. Kdyby takový neúspěch zažil jiný režisér než veleúspěšný Terry, asi by ho to položilo, naštěstí to Terry přestál a tak doufám, že nám jednou opět naservíruje na talíř obdobně výtečný film, jako například 12 opic. ()
Velká škoda. Terry Gilliam je Pan umělec a všechny jeho snímky, co jsem měl možnost zhlédnout, jsou nějakým způsobem zajímavé a originální. Proto mě mrzí, že "The Man Who Killed Don Quijote" zůstal nedokončen. A že by to další velký filmový zážitek byl, dokazuje dokument zachycující pár scén s vhodným hereckým obsazením nebo jedinečné exteriéry kastilské krajiny. Při natáčení filmů teda asi problémy bývají, no v tomto případě byly větší i než Gilliamovo jedinečné odhodlání hraničící na konci s utopií v podobě splnění nesplnitelného snu. Zajímavá je analogie podstaty Quijotovy literární postavy s realitou natočení filmu o něm. Asi na tom boji s větrnými mlýny něco bude. ()
Jakoby se jeden z pilířů světové literatury vzbouřil a chtěl dokázat, že není jen literárním dílem, které si může beztrestně vykládat každý po svém, ale že opravdu žije a umí být pěkně škodolibé. A že ten starý příběh může být pěkně reálný i v současnosti. ____ Gilliam se vinou vnějších katastrof hrnoucí se na jeho vysněné natáčení mění v dona Quijota, který věří v zázraky, věří v neuvěřitelné, stále doufá, přestože už je jasné, že projekt ztroskotal a umírá - tedy jako nadšený režisér - nakonec tím, že pak přece jenom prozře a pustí do svého života realitu. ___ Je to smutné, zábavné, fascinující a svým způsobem dokonalé ztvárnění dona Quijota. ()
Samotná existence tohoto filmu je smutná záležitost a stejně smutně působí i výsledek, zvlášť pro ty, co mají rádi filmy Terryho Gilliama. Ten se sice dlouho snaží vtipkovat a udržovat dobrou náladu a optimismus, ale když ho pak vydíte sedět na své židličce s hlavou v dlaních, je vám skoro do breku. Po deseti letech příprav svého vysněného projektu je to totiž čirá filmařova noční můra. Z těch pár natočených záběrů je patrné, jak skvělý film mohl vzniknout. Dvojice režisérů je zkušená na poli filmů o filmu, tady ale při roztahování na celovečerní formát použila i nějakou tu vatu. Doufám, že podobný film už nikdy neuvidím. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
Reklama