Reklama

Reklama

Jack Reacher: Nevracej se

  • USA Jack Reacher: Never Go Back (více)
Trailer 1

Reacher nejraději pracuje tam, kde by byl oficiální postup příliš zdlouhavý. Jako bývalý major vojenské policie má rád zločiny s armádní příchutí a vůbec nejraději ty, které na první pohled nedávají smysl. Jako třeba obvinění velitelky Susan Turnerové (Cobie Smulders) ze špionáže. Krásku s dosud neposkvrněnou pověstí, kolem které začali náhle v podezřelém tempu umírat lidé, chtěl původně pozvat na večeři. Teď ji musí vytáhnout z basy, aby pomohl dokázat její nevinu. Někomu se to samozřejmě nelíbí a ten Někdo bude chtít Reachera pořádně klepnout přes prsty. Neváhá k tomu přitom využít i ty nejodpornější prostředky, jako je likvidace Reacherovy dcery, o jejíž existenci on sám dosud neměl tušení. Tady jde totiž o hodně. (Cinemart)

(více)

Videa (20)

Trailer 1

Recenze (506)

Matty 

všechny recenze uživatele

Jack neztrácí čas. Než začne film, stačí zpacifikovat dva týpky a další dva předává spravedlnosti před úvodními titulky, během nichž si zvládne domluvit rande se ženou, kterou sotva poznal. Přibližně první třetina filmu je parádní lekcí vypravěčské úspornosti. Čas na vydechnutí nemají ani postavy, které nevedou zbytečné řeči a jednají, ani divák. Tah na bránu Reacher ztrácí až vinou druhé ženy vstupující do příběhu, kvůli které musí protagonista nejen utíkat před spravedlností a pátrat po skutečném padouchovi, ale zároveň se chovat jako zodpovědná otcovská figura a sdělovat výchovné rady, což k pulpovému hrdinovi jeho typu vůbec nesedí. Vztahy mezi postavami navíc kvůli slabě prokresleným postavám a nevýrazným hercům nemají potřebnou dynamiku (jakkoli prý byly právě ony jedním z hlavních důvodů, proč si tvůrci z cca dvaceti Childových knih vybrali ke zfilmování zrovna Never Go Back), takže budete mít oproti svižnému začátku dost času přemýšlet nad předvídatelností tuctové zápletky. Budete-li se snažit, lehko odhadnete, jak dopadne právě probíhající scéna. Budete-li se snažit trochu víc, bez problému odvodíte, jak to skončí celé. Jako fajn bonus vítám, že vztah mezi Turnerovou a Reacherem zůstává na profesionální rovině (jeho povahu pěkně demonstruje, že ani jeden z nich neřeší polo-obnaženost toho druhého, když si prohlížejí utržené rány). Jediná vypravěčská zrada, částečně ospravedlňující nedomrlost vztahové linie, pak přichází až na samém konci, kdy je potřeba vyklidit stůl a obnovit status quo, aby série mohla nerušeně běžet dál. Zwick oproti snaživějšímu McQuarriemu pouze splnil zadání. Krutě na to doplatily zejména zaměnitelné, rychle a nepřehledně sestříhané akční scény (jakous takous orientaci standardně zajišťují akorát zvukové efekty), z nichž se žádná neblíží koupelnové rvačce nebo automobilové honičce z jedničky. Oceňuji, že se v době recyklování osvědčených franšíz a natáčení supernákladných komiksových adaptací někdo pustí do devadesátkového akčního thrilleru se středně vysokým rozpočtem, v němž hraje zápletka větší roli než spektakulární CGI sekvence. Jenom by z něj nemuselo být tak patrné, jak málo se většina zúčastněných snažila vytvořit něco hodného zapamatování. Dva dny po projekci si nejsem jist, zda jsem viděl nový film s Tomem Cruisem, nebo reklamu na washingtonskou veřejnou dopravu a sporťáky, kterými jezdí američtí policajti. Jednička vydělala největší peníze mimo kina (DVD, BD, VoD). Dvojka jako kdyby byla od začátku zamýšlená jako film do vlaků a letadel. Škoda. 65% ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Loni bylo do amerických kin uvedeno 336 filmů, z čehož byla významná část sequelů, kterým lidé naznačili ono otřepané "Nevracej se" a jedním z nich byl i Jack Reacher..bohužel. Tedy minimálně ve srovnání s prvním dílem, tak snad se toho třetího za pár let dočkáme. Je až s podivem, jak mě neskutečně druhý díl pohltil a přitom jsem se skoro před 5 lety docela nudil, když to Tom Cruise zkusil napoprvé. Faktem ale je, že má neskutečný čuch na projekty, sám je herckou jistotou a navíc k sobě přidal Cobie Smulders, která mě velice mile překvapila. Jako Maria Hill už pár kopanců rozdala, ovšem co předvedla v tomhle filmu mi přišlo opravdu neskutečné (to uškrcení zahradní hadicí!). V kombinaci s jistou režií Edwarda Zwicka a neprůhledného scénáře mi vychází kousek, u kterého jsem se nenudil ani minutu a několikrát jsem se přistihl s otevřenou pusou způsobenou úžasem fantastických akčních scén. Jen ten Robert Knepper se příliš neohřál. Já si tu jedničku musim připomenout, protože mi po tomhle zážitku není úplně jasné, proč mi tenkrát nesedla...9\10 ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

První díl mi připadal jako namachrovaná anachronická, infantilní, pitomoučká nuda, ve které se polovinu času nic nedělo. Důvod, proč druhý díl považuju za vydařené a zábavné sic stále přiblblé dobrodružství, mě samotnýho zaskočil, takže si to zde vypíšu jako terapii. On totiž ten přidaný kvazi-rodinný aspekt je to, co konečně staví Reachera před nějaký problém, díky kterému nemá čas jen velkopansky mrkat do kamery na diváka, který stejně ví, že se mu nemůže nic stát, protože je přesně tím, čím on vždy chtěl být ve svých představách. Zatímco jednička házela hrdinovi do cesty akorát problémy, které on je zvyklý řešit a byl pořád pánem na svém trávníku, zde jeho potřeba řešit situace sám a být zodpovědný jenom sám za sebe naráží na nutnost tlačit káru společně se svou domnělou dcerou a majorkou na útěku, pro kterou má citovou slabost. Najednou tedy není pánem každé scény, ale naopak poněkud nešťastným asociálem, jehož pofňukávání, že takhle to přece nejde, že je zvyklej být osamělým vlkem, je vlastně potřebnou omluvou za machistický první díl, kde dával všem a všemu frajersky na frak. Navzdory tomu je stále oním konzervativním, vysněným hrdinou fotrů, vyrůstajících na bondovkách, jehož nesvázanost a James Deanovská osamělost amerického poutníka, stopujícího v bílém triku u Route 66 je inspirativní natolik vzdáleným způsobem, že patří spíše do područí chlapských snů než aby apeloval na změnu životního stylu. Proto možná film schytal natolik nevlídné recenze po celém světě, když najednou do tohoto čistě chlapáckého eskapistického konceptu vlítly dvě ženy a jakási potřeba odpovědnosti. S tím však, jak stále Reacher zachovává svůj koncept staromilskosti, a tedy oslovuje publikum 40+ více než jakýkoli jiný současný mainstream, je nutno ocenit některé obrazy genderové progresivity. Jmenovitě v zásadě nejintenzivnější zneškodnění protivníka skrze gumovou hadici je zde svěřeno Cobie Smaulders. Nebo scéna v hotelovém pokoji, kde se ti krásní, vypracovaní lidé pohybují kolem sebe ve spodním prádle, aniž by to v nich probudilo jakýkoli zájem, což nikdo ani nepojmenovává, prostě se to bere jako samozřejmost. Šokující situace pro post-bondovské publikum. Hezký kluk a hezký holka mohou být kamarádi či parťáci. Poslední klad, který potřebuji vypíchnout je chytře vystavěný scénář. Je samozřejmě úplně jedno, o co v tom filmu jde, ale například téměř každá scéna většinou nepracuje jenom s jednou informací, skrze kterou posouvá děj, ale většinou přinese dvě či více, které se později zúročí. Například zneškodnění dvou žoldáků před jídelnou nejenže přinese hrdinovi informaci o organizaci pro kterou pracují, ale také pohmožděné klouby z tohoto konfliktu poslouží jako hlavní důkaz později k jeho zatčení. Pouto mezi majorkou a Reacherovou 'dcerou' je také budováno skrze to, jak jedna učí druhou, jak uhnout před bouchačkou, přičemž víme, že oboje bude časem zužitkováno dále v příběhu. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

První díl rozhodně má své mouchy (první polovina bez napětí, řada nevysvětlených věcí v závěru), ale tento také, a tak jsem si žádného velkého kvalitativního propadu vlastně nevšiml. Snad jen Kreamerův hudební motiv mi trochu chyběl a hlavní záporák mohl být charizmatičtější. Tom Cruise je nicméně stále přesvědčivý, Edward Zwick umí akční i ty ostatní scény a díky tomu se mi kromě noční přestřelky líbilo i závěrečné restaurační rozuzlení. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Nie je to úplne zlé a napríklad tá rodinná linka ma hlavne po "veľkej pointe" celkom bavila a emočne na mňa fungovala. Problém filmu je, že je totálne nezaujímavý , príliš tendenčný a absolútne neadekvátny k menám svojich tvorcov. Až tak veľmi , že ma napadli ohľadom kvalít dve diabolské teórie Prvá teória: tento film je úžasný technologický pokrok. Nejaký slušný rutinér natočil trochu lepšiu Stahamovku a chcel si zvýšiť kredit. Preto najal trikových mágov aby Jasona prerenderovali za Cruisa. Klobúk dole. žiadne CGI som si nevšimol. Lenže Cruise sa to dozvedel a keďže pracuje iba s overenými a talentovanými režisérmi, nechal do titulkov pripísať meno Edwarda Zwicka, ktorý nikdy nebol na pľaci a ani nečítal scenár. Potom už iba ostalo to spojiť s nejakou sériou a dodabovať pár oslovení Reacher a bolo hotovo. Táto teória by IMO celú kvalitu filmu a to, že s jednotkou nemá nič spoločné vysvetľovala. Tá druhá a nepravdepodobnejšia je, že sa vlani v Hollywoode vážne všetci zbláznili. S prižmúrenými očami 6/10 ()

Galerie (154)

Zajímavosti (14)

  • Lee Child, autor knihy „Jack Reacher: Never Go Back“, si ve filmu opět zahrál. Tentokrát ztvárnil ostrahu na letišti, která prověřuje pasy. (Yoshitsune)
  • Jack Reacher má podle předlohy u sebe vždy jen kartáček na zuby a od 11. 9. 2001 také průkaz totožnosti. Když jej na začátku filmu šerif prohledává, najde u něj právě tento kartáček a občanský průkaz, což jsou jeho jediné doklady napříč celý celým světem knižní předlohy. Tím je v podstatě podloženo, že jde o jediné věci, které má Jack u sebe (napříč knižními dobrodružstvími). (Thommy91)

Související novinky

PF 2016

PF 2016

24.12.2015

Tak který bude nakonec nejlepší film roku 2015? Revenant: Zmrtvýchvstání nebo Osm hrozných? Nebo ani jeden z nich a do čela žebříčku nej celovečerních filmů roku 2015 se u nás probojují nové Star… (více)

Jak to vypadá s Mission: Impossible 6?

Jak to vypadá s Mission: Impossible 6?

20.11.2015

Pátý díl špiónské série Mission: Impossible posbíral chválu od diváků i od kritiků a navíc to byl hit, takže se samozřejmě chystá pokračování. Tom Cruise o něm mluvil už při propagaci pětky, teď se… (více)

Reklama

Reklama