Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Desetiletý Khaled žije jen s těžce nemocnou matkou v levném činžáku. Otrlý, bojovný a statečný chlapec si dávno zvykl, že nemůže svému okolí důvěřovat. Po smrti maminky proto nechá tělo v ložnici a před ostatními se tváří, jako by se nic nestalo. Je však třeba platit nájem a elektřinu, odhánět od dveří sociálního pracovníka nebo třeba jen zašít si kalhoty. Navzdory všem svým handicapům je Khaled odhodlaný vést s vnějším světem nenápadnou válku a uchovávat tajemství tak dlouho, jak to jen jde.

Drama režiséra Asghara Massombagiho lze vnímat jako svérázný thriller i jako poetický příběh dětského outsidera, diskriminovaného svým sociálním postavením a rasovou odlišností. Film, natočený digitální technikou a s minimálními prostředky na torontském sídlišti Alexandra Park, zachycuje reálná prostředí a běžné události; avšak spojení bezelstného dětského vnímání a doslova fyzické přítomnosti smrti radikálně přehodnocuje náš obvyklý pohled na svět. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

Jordan 

všechny recenze uživatele

kanada nenesie na rozdiel od svojho južného suseda morálnu zodpovednosť za osud ľudstva, tak si môže dovoliť aj oveľa kritickejšie a dramatickejšie snímky . . . ktoré nemusia končiť vyslovene dobre a niesť nejaké kladné posolstvo a optimistické pocity . . . týmto sa však otvára brána k natočeniu naozaj kvailtného filmu, filmu ako napr. Khaled ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Smířila bych se s tím, že Khaledova matka má plíce na cimpcampr a přitom kouří extraligu. Celkem bych i pobrala, že si malý kluk neví se smrtí matky rady a nepokusí se jí zavolat sanitku. Ale pak Khaled předvede sled rituálů, který by mohl naznačovat, že trpí obsedantně kompulzivní poruchou, a vše završí tím, že si lehne do postele v botách. Svět dospělých je zlý, všichni chtějí Khaledovi ublížit, sociální pracovník s domovníkem na něj takřka pořádají hony. A Massombagi chce, aby tomu všemu divák věřil. K tomu neshledávám důvod. A neokouzlí mě ani pokus o artové provedení v podobě roztřesené kamery. Představitel hlavní role hrál velmi dobře, ale jiné pozitivum na tomhle snímku nedokážu najít. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Spočiatku mi digitálny obraz a nízkorozpočtovosť dosť vadili. Film si vyslovene pýtal dôstojnejší "look" a kvalitnú symfonickú, temnú hudbu. Ale s pribúdajúcimi minútami mi to plne vynahradil slušne gradujúci scenár a tvorivá réžia v spoitosti s kamerou, ktorá fantasticky umocňovala dramatičnosť (viď. záber na Khaleda s panvicou v ruke, ako uteká cez chodbu do pivnice). V tejto polohe už lacný digitálny obraz nebol na škodu, ale naopak dodával filmu na naturalistickej autenticite. Pochvalu si zaslúži aj mladý herec a predovšetkým UNIKÁTNY námet, na ktorom celý tento brilantný snímok stojí. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Opravdu krutý film. Navíc je natočený na digitál, a proto vypadá značně dokumentárně. O to víc je pak působivější. Výborná kamera, která jako by zastupovala velmi dotěrného televizního reportéra, byla první, co mě na filmu upoutalo. Samotná historka je ale natolik psychicky děsivá, že od filmu jen tak neodejdete - pokud tedy nejste slabší povahy. Herecký výkon mladého "hrdiny" je opravdu výborný. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Film je pozoruhodný zejména svým námětem, ale za zmínku stojí také excelentní herecký výkon malého Michaela D'Ascenza v hlavní roli. Tento chlapec ve filmu prakticky "nesleze z obrazu", ale přesto jsem na něm neshledal ani sekundový výpadek z role, zdálo se, že je do ní dokonale vžitý po celou dobu snímku. Malinko mi vadily při některých rychlejších záběrech trhavé pohyby kamery, které se mi tentokrát zdály trhavější než v jiných filmech, ale to nemůže celkovému vyznění filmu nijak výrazně uškodit. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama