Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 4

Recenze (232)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

(50th KVIFF) Unikátní podívaná. Nádherně výpravný film s dechberoucím vizuálem, při němž v jednu chvíli budete překvapeni a oslněni tou velkou nádherou, která je na plátně zachycena, abyste po chvíli odvraceli zraky. Chvíli třeskutá komedie, u které se kino smálo nahlas, chvíli brutální a/nebo strašidelný horor. Nevím, který ze tří příběhů se mi líbil nejvíc, protože každý má něco do sebe. Neapolské pohádky jsou teda dost hustý. 85 % ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Na první dobrou funkční - u obří blechy jsem se smál i ošíval odporem, u stařeckého beauty salonu jsem se pobaveně mlátil do hlavy a u obřího netopýra se kroutil zhnusením. Jenomže ten film je šíleně nekreativní. Doslovným přepisem nekompromisních pohádek s minimem tvůrčího vkladu celé dílo znemožňuje vychovat si v divákovi jakoukoli empatii k čemukoli. Díky formální statičnosti vlastně slouží výlučně jako ilustrace, kde na jednu stranu fascinuje přízemní moderní syrovostí a brutalitou, na stranu druhou si ve všech ostatních ohledech zanechává svoji pohádkovou nadsázku. Je to, jako kdybychom na konci Popelky se Šafránkovou měli detailní záběry na to, jak si její nevlastní sestry řežou paty a odsekávaj prsty, aby se vešly do střevíce. Druhý Faunův labyrint se zkrátka nechová. ()

Reklama

MoiJe 

všechny recenze uživatele

Rozhodne zanechalo stopu. Ubieha to pomaly a vela scen je dlhych ze az, ale ani mi nenapadlo nedopozerat, chcela som vediet, co bude dalej a ako to skonci. Vela veci mi nedava zmysel (a tym nemyslim zazraky) a koniec ma nie celkom uspokojil - chybalo mi jasne zakoncenie a trebars poucenie ako u rozpravok. Asi si este skusim najst predlohy, aby som pochopila. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

V letošním italském souboji těžkých vah Sorrentino - Garrone tentokrát výrazně vyhrál pohádkář. Úchvatně ošetřená produkce - kostýmy, lokace (ty hrady!), kde je už od úvodní jízdy kamery vidět péče, která byla každému detailu věnována. Praktické efekty, kde opravdu ožívají pohádkoví tvorové a ne jen shluk CGI, vám vykouzlí úsměv na tváři. Film je to opravdu odvážný, nečekaně fyzický a rozhodně ne pro děti. Kombinace krásy a ošklivosti, elegance a bizarnosti. Fantastický Desplatův soundtrack. Příběhy bych si sice představoval lépe dramaticky sevřené, hlavně ve finále - teď nemluvím o pomalém tempu, to mi vůbec nevadilo, naopak - ale vem to čert. Přeji komerční úspěch, ať se podobných pohádkových projektů dočkáme i v budoucnu. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Rozkošně perverzní výlet do  říše pohádek.  Říše plné kouzel, monster, chtíče, smrti a temných fantazií. Dětem není vstup zakázán, ale těžko říct zda se vrátí a v jakém stavu ..či skupenství?  Tři pohádky, které paradoxně znám z dětských let, minimálně bleší příběh i "staženou krásu" už jsem četl. Ve srovnání se svými potomky (anime, manga) jsem však evidentně rostl na relativně duševně stabilnějších základech.  Úchylně vzrušující  dvě hodinky, to se mi nemohlo nelíbit. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (7)

  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Cannes 2015. (Terva)
  • Film je založený na zbierke rozprávok „Pentamerone“ (V taliančine známej pod názvom „Príbeh príbehov alebo zábava pre najmenších“), kolekcii rozprávok zo 17. storočia, zozbieraných talianskym básnikom, Giambattistom Basilem. (KoRner)
  • V titulcích je jméno italského skladatele Girolamo Frescobaldi (1584-1643) chybně  napsané. V titulcích je napsán jako Frescobladi. (Terva)

Reklama

Reklama