Režie:
John R. LeonettiScénář:
Gary DaubermanKamera:
James KniestHudba:
Joseph BisharaHrají:
Annabelle Wallis, Ward Horton, Alfre Woodard, Eric Ladin, Tony Amendola, Brian Howe, Michelle Romano, Gabriel Bateman, Shiloh Nelson, Paige Diaz, Morganna May (více)VOD (4)
Obsahy(1)
John Form našel pro svou nastávající manželku Miu dokonalý dárek – krásnou starou klasikou panenku oděnou do sněhobílých svatebních šatů. Ale Miina radost z Annabelle nemá dlouhého trvání. Jedné hrůzné noci vtrhnou do jejich domu vyznavači satanského kultu a brutálně napadnou mladý pár. Prolitá krev a hrůza nejsou to jediné, co za sebou nechávají. Vyznavači Satana vyvolali bytost tak zlovolnou, že nic z toho, co udělali, nelze ani zdaleka srovnávat se zlem, kterým je nyní posedlá Annabelle. (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (9)
Recenze (621)
Nechtěl jsem být kritický už z principu, ale takto prostě ne. Annabelle je jen chudou příbuznou skvělého Conjuringu a to ve všech směrech, ale to jsme samozřejmě všichni věděli už při přeobsazení režiséra. Jde ale o to, že se bohužel všecko potvrdilo. Ohromně tedy chybí zkušená ruka hororového mága Jamese Wana, dále charisma Patricka Wilsona, ale to už je tak nějak z principu spin-offu jasné, ale předně je to celé takové divné, bez nápadu, prostoduché a natočené přes koleno. Lekačky jsou předvídatelné až běda, jako ostatně u většiny levných hororů, ale trestuhodně chybí atmosféra, kterou by mohl divák nasát. Annabelle (:D) Wallis je celkem sympatická a dokáže vtáhnout do děje, ovšem do celkem, pro diváky namlsané Wanem, nezajímého příběhu. Škoda, k filmu jsem opravdu nepřistupoval jako většina fanoušků třeba i Insidious, ale výsledek mě ve skepsi bohužel utvrdil...50% ()
Poprvé za osm let co jsem tady, mi byl smazán komentář, ať žije ´´svoboda´´ slova a novodobý internetový fašismus, ten dotyčný, který má tohle na svědomí, by mohl aspoň přes interní poštu oznámit námitku ke komentáři, či z jakého důvodu mi byl komentář smazán.Pravdou je, že smazáno bylo víc komentářů, ve kterých na sebe navzájem útočilo veliké množtví uživatelů, na druhou stránku je opravdu strašně, ale strašně ubohé, že vám je bez milosti a vysvětlení komentář smazán.Nezbývá nic jiného než polknout a napsat komentář znovu, ale s velikou dávkou pohrdání a obrovskou znechuceností ke zdejším praktikám. Annabelle skrývala nebývalý potenciál, děsivá panenka byla tou nejzajímavější a nejstrašidelnější věcí v Zajetí démonů a co si budem povídat, tahle látka utrpěla už velikou ránu obsazením režiséra a scénáristy.Wan si z producentské stoličky zřejmě místy na Leonettiho dohlédl, protože ten bez debat natočil svůj nejlepší film v kariéře a vyloženě překvapil, tudíž v tomhle ohledu by mohla bý spokojenost, největším problémem je scénárista Dauberman.Začátek filmu nabídne pár slušných lekaček a příjemné zapojení historických událostí do děje v době ve které se film odehrává, ale pak atmosféra odpadne a vy sledujete téměř 45 minut rodiné drama s občasným bububu a já si řikal, že to je v prdeli a proč proboha z jednoho z nejlepších hororových námětů udělal Dauberman televizní drama.Díky bohu potom příjde nejlepší hororová půl hodina v dějinách kinematografie a od scény ve sklepě jako by to režíroval sám velký James Wan.Při tý scéně v kině lidi řvali a ten příval brutální atmosféry, strachu a totální bezmoci byl naprostý náhul.Annabelle mohla být jedním z nejlepších hororů světové kinematografie, bohužel rozpočet šel hodně dolů, najalo se pár televizních hvězdiček a hrozní béčkaři, kteří ze sebe ale vytlačili naprosté maximu a nakonec můžeme děkovat bohu, že to dopadlo aspoň takhle.První půlka filmu je unylým rodiným dramatem a ta druhá jedním z nejděsivějších hororů za poslední dekádu a já z tý scény ve sklepě nebudu mít pár dní klidnej spánek.Režírovat to sám Wan, mohlo to být jeho životní dílo, takhle je to aspoň hodně povedená žánrovka a i to se v dnešní době béčkových hororů sakra počítá.70%. ()
Jestli jsem dal V zajetí démonů přísné tři hvězdy, Annabelle si víc než jednu opravdu nezaslouží. Neskutečně odfláknutá záležitost po všech stránkách. Kdybych já byl v pozici producenta a měl v rukou zlatý důl v podobě frančízy na nejmíň pět let, hlídal bych si úroveň aspoň trochu. Hororový fanoušek je obecně vděčný za každou blbinu, ale co je moc, to je příliš. Příště už si diváci (snad) dají pozor a kinům se obloukem vyhnou. ()
Neprávem opomíjený horor. // Annabelle se dalece vzdálila úzkoprsému výčtu žánrových konvencí a vydala se směrem k maloměstskému hororu o nástrahách mateřství. Do vyprávění se opakovaně navrací motiv hrůzy, kterou zažívá žena v domácnosti. Mateřství je vyčerpávající sérii konfrontací s všudypřítomným nebezpečím, v níž se stereotypní trávení volného času se stává hrozbou (šicí stroj, telenovely v televizi). Ne nadarmo film pomrkává po Rosemary má děťátko Romana Polanského – hlavní hrdinka Annabelle se jmenuje Mia, hrozivou rekvizitou se stává stejný kočárek a podobnosti nalezneme i v kostýmech či prostředí městského bytu. // Ve světě Annabelle, na rozdíl od Conjuring, neexistuje bůh, s jehož pomocí démony překonáme. Pokud ve filmu hledáme všudypřítomnou entitu, která do vyprávění otevřeně proniká, je to Satan. Jeho krutý svět nezná odpuštění ani milost, smrt musí být vykoupena smrtí. Nikdo jiný neexistuje. I tímto tematickým rámcem odkazuje k Rosemary, kde jedna z postav spirituální nerovnováhu fikčního světa přímo popíše: „God is dead! Satan lives!“ // John R. Leonetti konečně vytěžil delší záběry a práci s hloubkou prostoru. Rád inscenuje ve dvou plánech, přičemž v pozadí se odehrává něco zneklidňujícího, co hlavní hrdinka nevidí. Tenzí mezi pozadím a popředím vytváří nádherně napínavé momenty. Nejvýraznějším příkladem je scéna prvního napadení členy kultu, kdy v jednom delším záběru stupňuje napětí za pomoci několika rychlých přerámování a naprosto precizní inscenací. Díky delším záběrům může diváky trápit nekonečným čekáním na lekačku, která nemusí vůbec přijít (fenomenální scéna ve výtahu ze sklepa). ()
Zlatý Chucky... Annabelle je jednoducho podpriemerný generický horor od netalentovaných tvorcov. Nemá žiaden výnimočný moment (i keď úvod s kultom bol uchádzajúci). Na rozdiel od Insidious série nie je výhradne postavený na ľakačkách, no budovanie "napätia" tu ani zďaleka nefunguje, lebo tie jednotlivé "pomalé" scény sú iba spleťou nudných konverzačiek a keď dôjde na akciu, často je na hranici komédie (popcorn!). Vyslovene ma to neirituje, no zo všetkého najviac mi to pripomínalo direct-to-dvd, či TV horory z deväťdesiatych rokov ako Omen IV alebo iksté diely Amityville Horror. Obohraná vata medzi televízne reklamy. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (38)
- Když otec Perez (Tony Amendola) fotí Miu (Annabelle Wallis) a její dceru, drží fotoaparát na šířku, avšak snímek je pak vyfocený na výšku. (AAnubis)
- Ve scéně, kdy se znovu sám zapne gramofon, je v zrcadle vidět odraz člena štábu, který gramofon zapnul. (ČSFD)
- Hororový film s najvyššou tržbou na Filipínach, ktorý prekonal Insidious: Kapitola 2 (2013). (Pat.Ko)
Reklama