Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1955 prosazující se fotograf Dennis Stock sleduje vycházející filmovou hvězdu Jimmyho Deana (DeHaan) kvůli photoshootu pro magazín LIFE. Poté, co jsou Dennisovi nadřízení v Los Angeles a New Yorku z jeho snímků zklamáni, Dennis se s Jimmym vydává na cestu do jeho maloměstského domova v Indianě. Nejenže při této cestě pořídí několik kultovních snímků, ale najde při ní i sám sebe. (Ajjinka)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (16)

HAL 

všechny recenze uživatele

Je známkou velkého nepochopení filmu vyčítat že se z něj o Deanovi člověk moc nedozví, když ten je tu jen vedlejší postavou, prostředkem k vyprávění o fotografovi Dennisi Stockovi. Anton Corbijn je původně fotograf a ten film je do značné míry autobiografický, jen Corbijn měl v osobním životě místo Deana Iana Curtise z Joy Division (který se zabil zhruba ve stejném věku jako Dean). A je to vidět - jako člověka který se fotkou do jisté míry také živí, a ty situace a pocity tady má až nehezky silně zažité, mě velice těší jak trefně tu tuhle práci, a myšlenky a pocity lidí které přitahuje, dokázal zobrazit. 8/10 ()

papyrosaurus 

všechny recenze uživatele

Poněkud obtížná věc, zaujmout k filmu jasný postoj. Základním problémem je zřejmě už jeho určení a následné (ne)pochopení ze strany diváka. Kdo očekává biografický snímek o životě Jamese Deana (a je navíc jeho fanouškem) bude zklamán. Jak ostatně vyplývá z různých informací, režisér Anton Corbijn chtěl především natočit příběh o vzájemném vztahu mezi fotografem a jeho objektem. Na rozdíl třeba od úspěšného snímku Control, kde šlo v prvé řadě o vykreslení života a pocitů Iana Curtise, což zanechávalo v divákovi ten správný filmový zážitek, u Life jsem se po závěrečných titulcích nacházel ve stavu jakéhosi lehce znuděného rozpoložení. Oba představitelé hlavních rolí hráli v podstatě dobře a po vizuální stránce to vypadá, že si Corbijn dal, jako vždy, záležet na těch správných záběrech, barevnosti a celkové chladné uhlazenosti, která se promítá i do výrazů postav a jejich emocí (ostatně jako u jeho předchozích počinů). Takže vnější stránka filmu má podle mého názoru potřebnou (a nemalou) kvalitu. Horší je to však právě s jeho obsahem a tady bych viděl problém ve scénáři (a tedy i scénáristovi). Není potřeba šokovat konzumního diváka megalomanskými dialogy, ani cílit na intelektuály v podobě minimalisticky pojatých monologů, nicméně mnoho myšlenek, rozhovorů či náznaků, které ve filmu zazněly, vyprchaly jaksi do prázdna...možná to chtělo více propracovat. V konečném důsledku se tak jedná spíše "jen" o lehce nadprůměrný film. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se těšila, jak kvůli námětu, který zpracovává určité období života "Rebela bez příčiny", Jamese Deana, tak i díky obsazení Dane DeHaana a Roberta Pattinsona. Jenže Daneova interpretace legendárního herce je přinejmenším podivná. Jeho podání dělá z Deana jaksi neustále zhuleného týpka, který navíc vypadá, že už tak století nespal. I sám film, co se týče zpracování příběhu i vztahu mezi Dennisem Stockem a Jamesem Deanem, nenabídne nic víc, než průměr. Herecky z toho pro mě tak nejlépe vychází Robert Pattinson. Ten už v dramatu Nezapomeň na mě dokázal, že hrát rozhodně umí, když mu dá někdo příležitost k dobré roli. V tomto filmu je tak jeho výkon asi to nejvýraznější. Za zmínku rozhodně však stojí fotky, které, coby Stock, s Deanem nafotil. Danea považuju za jeden z největších mladých talentů, ale tady mu to nevyšlo. Zajímalo by mě, jestli to byl nápad Antona Corbijna prezentovat ikonu filmu zrovna tímto způsobem, nebo Daneův. Čekala jsem, že z Life budu mít mnohem silnější zážitek. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

Jak už nekdo psal, nejlepší na tom filmu je jeho plakát. Zároveň je pozoruhodné, že se Corbijn nesnaží nijak jít divákům vstříc. Což se mi vlastně líbilo. Odvrácená strana této mince je ale ta, že i jako náročný divák, jsem se filmem dost prozíval. A pamětihodného, tu neshledávám vlastně nic. Po těch pár Corbijnových filmech (zatím čtyřech), se snažím smířit s myšlenkou, že jako režisér "funguje" Corbijn jen jako "intelektuální" lákadlo pro milovníky "jiných-artových" filmů. Byť natočil pro mě jeden z nejlepších, hudebních, biografických filmů vůbec - Control. To ostatní je pak sice hezky nasnímáná audiovize, ale životnost nulová. Vyloženě nic proti ničemu, řekl bych. Ale jinak je Life fajn. Že to není konstruktivní kritika, o.k. To není ani Life. Forma krásná. O tom jsem ale nepochyboval. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Na toto som sa tešil pretože sa snímka odohráva v krásnych 50.rokoch a je tu postava Jamesa Deana. Je to ale taká tá jasná priemerná záležitosť. Herci dobrí, ale žiadna extra sláva, rovnako tak ich podané herecké výkony. DeHaan zahral Deana veľmi slušivo. Príbeh síce celkom kvalita, ale o dialógoch by sa už dalo polemizovať. Hudba ušla ale taká tá nemastná neslaná. Čo je na 50.roky škoda. Ja som sa miestami nudil, miestami sa mi to naozaj páčilo, sem tam boli hluché miesta. Ono by sa dalo povedať, že to nieje snímka pre všetkých, musíte mať naozaj tento štýl filmu radi, inak to pre vás ani nič moc nebude. Takže presne takej skupine ľudí by som to doporučil. Ja som od toho až tak nečakal a to bolo podstatné, že moje očakávania boli v podstatne naplnené a nedostavilo sa až také sklamanie. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Anton Corbijn, který je zároveň i fotografem, řekl, že se projektu ujal proto, že jeho příběh zkoumá vztah fotografa s jeho fotografickým objektem. O Jamese Deana mu nešlo, v minulosti už projekt o slavném herci odmítl. (Ajjinka)

Reklama

Reklama