Reklama

Reklama

Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (146)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Každý z nás už podobný film viděl. Jenže jak už jsem se několikrát přesvědčil, Kristen Stewart si dokáže vybírat skvělé malé filmy. Equals mě dokázal rozebrat a donutil mě film prožít srdcem a dle toho ho i hodnotit. A pokaždé, když se tohle nějakému filmu podaří, jsem za to neskonale rád. Equals je film o lásce a její (ne)pomíjivosti. Pokud se filmu podaří takové téma dobře zakonzervovat, je plný od začátku až do konce. 9/10 ()

Bobik9 

všechny recenze uživatele

Orwellovské scifi se nikdy neokouká. Mám toto téma rád a jsem potěšen, že se o něm točí filmy zaměřené na různé diváky. Equals je zase trochu jiný než třeba Dárce, který je pro mladší nebo V jako Vendeta a Equilibrium, které jsou pro akčnější fandy a samozřejmě o dost jiné než základ 1984 nebo Fahrenheit. Tvorbu Draka Doremuse neznám, ale tímhle kouskem mě rozhodně zaujal. Co je na tom především tak povedeného? Je to obsazení! Nicholas Hault je naprosto dokonalý a věřím, že pro tu roli je ten pravý. Kristen Stewart nemám rád. Nelíbí se mi. Nelíbí se mi, jak hraje i jak vypadá. Ovšem tady v tom filmu musím smeknout. Naprosto geniální výkon šitý přesně na tělo. K tomu menší role pro vždy kvalitního Guye Pearce. Určitě je dobré to jednou vidět, ale není to taková strhující podívaná, aby vás to donutilo doporučovat dál a těšit se na den v budoucnu, kdy se na to znovu podíváte. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Svět, jak jsme jej znali, zanikl. Zůstala jen emočně prostá komunita soustředěná do uniformovaného Kolektivu, v němž se chodí do práce, bydlí se v úsporně zařízených bytech, člověk má jisté stravovací návyky, místo konzolových her se za nudných večerů, kterých kvapem přibývá, "paří" unylá skládačka (pozor, tvůrci to nevychytali, i hra, jídlo a jiné, mohou vyvolat emoce) ovšem city, včetně lásky, i veškeré projevy s tím spojené, jsou považovány za nemoc, pro kterou zde mají i svůj název - SOS. A usilovně ve výzkumném středisku na tyto emoční neduhy vyvíjejí lék. Žít v páru je něco nemyslitelného. Plození probíhá bezpečnou formou. V takové komunitě se ocitl i zamilovaný pár Nia a Silas, kteří svoji náklonnost k sobě musí úzkostlivě tajit, aby neskončili v detenčním zařízení, z něhož už není návratu. Jediným řešením je únik na poloostrov, kde je (sexuální) svoboda. Podřízenost totalitnímu režimu, vymývání mozků, dystopie, utopie a Husákova neviditelná přítulnost - to není nic nového. Můžu jmenovat desítku spřízněných filmů (Ostrov, Sexmise, Equilibrium...), z nichž tenhle kousek čerpal střípky a formuloval je tak, aby to působilo originálně. Středobodem vyprávění je mladý milenecký pár, ztvárněný Nicolasem Houltem a Kristen Stewart, který má upoutat největší pozornost. Výprava, prostředí i kostýmy jsou proto koncipovány tak, aby nebyly natolik atraktivní a divák mohl takřka nerušeně sledovat, jak dva milenci se společně smějí, souloží a hledají způsob jak z toho ven. Udivilo mě, že se málem cicmali na veřejnosti, ale nikdo si toho nevšímal. Z filmu nejukne žádná akce, nebylo totiž odkud, vše je značně komorní, atmosféricky tlumené. Nikde přitom nekouká žádné nebezpečí v podobě záporáka, který by šel po dvojici. Děj není dostatečně vyhrocen, dvojici v podstatě nic nehrozí, tím pádem odpadlo i veškeré napětí. Mně toho nevzrušivého děje a unylého konceptu přišlo (na bezmála dvouhodinový film) až moc, takže v součtu s velmi rozvláčným tempem se mně dostalo nudné kopírky, která možná kdesi přechovávala sourodou myšlenku, třeba kterak vzniká abstraktní cit, jasně, to přece není myšlenka, že, takže někde tam bylo cosi sofistikovaného, jenže jaksi nebyla možnost to objevit. Tedy konkrétně mně se to zrovna moc objevovat nechtělo. Film z produkce Ridleyho Scotta nemá v konečném kontextu moc co nabídnout. Zcela postrádá možnost být extra zajímavým, je-li divák soustavně uspáván jeho stereotypně nevrušivým rázem i éterickým hudebním doprovodem. Závěr je nijaký, určitě to bylo celé utnuto předčasně. Kristen Stewart a Nicolas Hoult svoji zakázanou lásku předstírali zdárně, nicméně film mě v žádném ohledu nezaujal. Vše v něm prezentované se už vyskytlo v různých formách zpracování v žánrově spřízněných filmech, které tenhle snímek předešly. 4/10 ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem něco na způsob filmů jako Dárce nebo Divergence, a i když základ tam je, tak tomu něco chybělo. Možná mi tam scházela nějaká pořádná akční scéna. Film se mi celou dobu zdál být klidný, příběh vůbec negradoval ani když dvě hlavní postavy porušili pravidla jejich komunity. Takové nemastné neslané. Kristen Stewart se mi navíc ve filmu moc nezamlouvala, ale to možná bylo make-upem nebo účesem. Pro mě docela zklamání. ()

tom.nosek 

všechny recenze uživatele

Překvapivě herci nejsou zlí a prostory se soundtrackem jsou velice příhodně líbivě sterilní. Film je tedy v tomto vynikající, má jenom dvě drobné vady. Zaprvé, příběh nemohl být otřesnější. A zadruhé, ostřešnější být příběh nemohl. Teoreticky jde o jednu vadu, ale je tak významná, že jsem ji musel uvést hned dvakrát. Obecná orwellovská premisa je dobrá a také velice podobná i jiným dílům, jak knižním, tak filmovým. Nemusíme ale zacházet do detailů, stačí základní rozkreslení děje a zjistíme, že příběh je dost stupidní a nemá ani pořádný konec. (Následují spoilery.) Za zmínku stojí: 1) Niiny SOS nákazy si všimne jenom Silas. 2) Silas dost silně stalkuje Niu, ale opět si toho nikdo nevšímá. 3) Nia a Silas se spolu "skrývají" na očividně veřejných místech. Opět, nikdo si nevšimne. Rozlehlá veřejná místa jsou prázdná i přes den. Podobně je na tom skrývání se v zahradách za děravým keřem, kterým je vidět. 4) Silas je tak hloupý, že se divím, že se nezranil na hlavě vícekrát. Je šance, že Niu pustí, a jeho spojenci mu výslovně řeknou, ať počká doma, a on hned odchází... Komu tím prospěje? Druhé straně? Ideální je se bezcílně potulovat po městě. A ani na chvíli ho nenapadne, předtím než se chce zabít a než si nechá dát injekci, že by teoreticky mohla ona čekat na něj. Ona poměrně chytře (i když to, předpokládám, vlivem idiocie scénáře nebylo schválně) nechala svou "bundu" u něj na gauči. Takže by si Silas po příchodu všimnul, že tady nám něco hapruje a pokud to není nějaký zlý vtípek od souseda, Nia asi žije. 5) Jejich kámoš jim tvrdí, ať se ptají na Olivera, že ten do jejich zaslíbené země s nimi poletí. Na konci ale co? Na konci jedou vlakem, který tam má vyloženě zastávku! Tak proč byl potřeba nějaký Oliver? Na co tolik plánování? Nia si také dělá starosti, že neprojde checkpointy po cestě ven. Tuto část film ale vůbec nerozebírá, jednoduše ji přeskočí. Krom toho, je silně nepravděpodobné, že by nevzbudili podezření, když dva lidé, kteří tam nemají co dělat, najednou cestují směrem ven. 6) Nejlepší nakonec. Hrdinové spolu i přes injekci odjíždí, ale 6a) proč to Silas dělá? A 6b) co znamená ten neurčitý konec? Celé je to nejasné, bez pointy. Závěrem bych dodal, že zajímavost, která říká: "Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí," přesně odpovídá stavu celého filmu. Slepenec zvláštních a velice těžko navazujících momentů. Jako kdyby tam chybělo mnohem víc meziscén. No prostě, lepší podívat se znovu na Equilibrium nebo V jako Vendetta. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)
  • Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)
  • Tvůrci chtěli, aby lokalita pro natáčení působila pokud možno co nejvíce futuristickým dojmem, nakonec zvolili Tokio a Singapur. (Ajjinka)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama