Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Parádní kriminálka, která ani příliš nezestárla, v níž je více mrtvých než v celém Midsomeru. Nepříliš komplikovaná dějová linka mi vůbec nevadila, jelikož na herce byla radost pohledět. Velmi se mi líbila hudební vsuvka z bizarního klubu - hudba jak ze sci-fi v kombinaci s duchem hippies. Francouzi zkrátka detektivky uměli. A navrch skvělý český dabing! ()

classic 

všechny recenze uživatele

Ešte sa ani poriadne nerozbehol film, a už som bol naplno vtiahnutý do famózneho diania. Ako je to vôbec možné? • Áno, najskôr by som totiž začal úvodnými titulkami, v ktorých ma sprevádzala do českého jazyka prespievaná pieseň, pôvodne od autora Sergea Gainsbourga s názvom Requiem pour un con, ktorú mimochodom zrovna v tomto prípade do češtiny veľmi vkusne prespieval i Josef Zíma, aby sme proste my diváci, boli lepšie naladení na to, čo sa neskôr na nás všetko chystá, a veru, bolo toho určite požehnane, až som sa normálne tomu ani nestačil poriadne čudovať... • V podstate sa dá povedať, že samotný, rytmický "soundtrack", diktoval samotné tempo tohto, podľa mňa, dosť nedoceneného, kriminálneho počinu so Jeanom Gabinom v hlavnej úlohe, no musím rovnako podotknúť, že i záporná postava Marcela "Quinquina" Lurata v podaní Andrého Poussea, mu bola zrejme viac, než len rovnocenným antagonistom, ktorý sa do môjho povedomia snáď navždy zapísal, ako brutálny, sériový vrah, akého by mu mohli kľudne "závidieť" i povedzme, hollywoodski kolegovia, a zároveň pred ktorým budem mať veľký rešpekt! • Od Georgesa Lautnera som najprv videl pozoruhodného Profesionála, tj predtým s Belmondom, ako protagonistom, kedy tento thriller jednoznačne nešetril žiadnym násilím, pričom mám taký pocit, že Le Pacha je na tom podobne, ak nie dokonca ešte razantnejšie a dynamickejšie, čo sa týka svojho bezcitného uchopenia, s ktorým sa vonkoncom nešetrilo. • Až sa tomu pomaly ani nechcelo veriť, čo na začiatku (ne)obyčajný prepad pancierovej dodávky, postup(k)om času, udalostí a vzťahov, ďalej spôsobí, čo sa vlastne vykryštalizovalo až na samom konci, a to konkrétne s takou trpkou príchuťou na záver, akú som asi naposledy zažil pri Friedkinovej Francúzskej spojke... • Pánov Gabina a Poussea, myslím, som o pár riadkov vyššie už spomenul, a tak je hádam najvyšší čas sa vrátiť i k „nežnému pohlaviu”, čiže k postave okolo čašníčky (barmanky) Nathalii Villarovej v podaní, vskutku, naprosto šarmantnej Yvonne Suzanne Chazelles de Chaxelovej, známejšej ako Dany Carrelovej, francúzskej herečke, narodenej vo Vietname. Oslnila ma nielen svojim exotickým výzorom, ale aj hereckým výkonom, i keď predsa bolo vidieť, že je „scenáristicky prekombinovanou”, čo je takým typickým klišé scenáristov. • Strih a kamera sa navzájom dopĺňali, a k tomu i automaticky pridávali na nadštandardnej atmosfére, ktorú som si väčšinou vychutnával počas celého a napätého sledovania, a síce je pomerne často podtrhnutá drsným príbehom, ktorý sa absolútne s nikým nemaznal, ale to skrátka patrí do žánru, aj keď na svoju dobu je snímok i tak mimoriadne surovým! ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Začátek byl lehce odpudivý. Jak ovšem začal komisař mistra Gabina vyšetřovat smrt svého kamaráda začalo mě to bavit. Komisař je zde totiž sympaťák s hláškami hodnými Maigreta. Občas jsem se i zasmál. Jinak je Páša trochu nedotažený a lehce naivní. Psychologie všech postav kromě komisaře nulová (třeba ve srovnání s již zmíněným Maigretem) a děj je místy naivní. Při závěrečných komisařových slovech jsem si uvědomil, že to mohlo být mnohem víc ono drama o muži, který se dozvídá pravou tvář svého přítele. Tento motiv zde byl upozaděn nad rámec spíše průměrné kriminálky. U které jsem ale jsem se nenudil, mohl si užívat herecké umění mistra Gabina a sympatizovat s jeho postavou. V rámci francouzských kriminálek je ale jinak Páša průmětným filmem, který mi stačil jednou. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Drsná škola ve francouzském provedení doslova kořeněném skvělým a dnes již v robustnosti jeho umění nedosažitelně nedostižným Jeanem Gabinem nic nepředstírá, na nic si nehraje a postavě, které její končící profesionální dráha doslova dává křídla, dovoluje téměř vše; vždyť Gabinův divizní komisař má stále ve svých kloubech ještě neporovnatelně drsnější druhoodbojovou zkušenost z okupované Francie. Je jasné, že pro milovníky akčních filmů, stojících na v drtivé většině případů vnějších až kulisovitě působících efektech, je PAŠA nudný a naopak pro vyznavače lidských práv snad až totalitně působící. Organizovaný zločin, skutečný hlavní hrdina filmu, však přitom není líčen schematicky stejně tak jako i oba hlavní hrdinové (vedle komisaře i jeho moulovitý úplatný kamarád ještě z dětství). PAŠA opravdu nic nepředstírá a na nic si nehraje; v této neoslabované čelně působící síle tkví také podstata jeho nadčasově působivého diváckého účinku. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Důkladně promyšlený plán, jak zbohatnout a s nikým se nedělit... Drsný příběh z francouzského prostředí, do něhož jsou k překvapení pařížské policie zapleteni i jejich vrcholní představitelé, sází na osvědčené gangsterské metody, chladnokrevného zlosyna a výborný hudební podkres z dílny Serge Gainsbourga. A samozřejmě, na Jeana Gabina, jehož herecká kreace je obdivuhodným psychologickým portrétem muže na rozhraní své policejní kariéry, plně si uvědomujícího fatálnost kontroverzních činů, konaných ve jménu spravedlnosti a zadostiučinění. Závěrem lze poznamenat, že původní dabing (1969) v čele s Vítězslavem Vejražkou a Josefem Vinklářem patří skutečně ke špičkovým uměleckým dílům a je ozdobou tohoto filmu. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)

Reklama

Reklama