Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alan SilvestriHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, James Badge Dale, Ben Kingsley, Benedict Samuel, Ben Schwartz, Steve Valentine, Sergio Di Zio, Jason Blicker (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (681)
Četl jsem výtky, že po skvělém dokumentu nepřináší film nic nového. A to je asi pravda, není tam žádný originální, převratný obsah, ale mě bavilo ono jak - jak je to natočeno. Hravě, důvtipně; nemůžu říct, že bych si z těch dvou hodin toho hodně odnesl, ale rozhodně jsem se celou dobu bavil. (A Imax super) ()
Na to jak nemám rád Dramata a Zemeckise obzvlášť, tak tohle mě mile překvapilo. Měl jsem obavy, že celý film bude nuda a až posledních 15 minut Levitt vyleze na lano, mýlil jsem se. Od začátku příjemné a zábavné tempo, Levitt hraje skvěle, z něj vidím budoucí hvězdu, který bude bojovat o zlaté sošky, veškerá příprava i motivace mě poměrně strhla a samotný závěr byl neskutečný. Byl jsem svědkem vskutku něčeho velkého, spektakulárního, bolely mě nohy, měl jsem závratě, málem jsem zešílel a Levitt má můj obdiv. Super. 80% ()
Při sledování Rivalů je úplně jedno s jakou postavou sympatizujete, jelikož chápete u obou dvou jejich postoje, názory, motivace, jen každý jde jinou cestou. U Muže na laně nesympatizujete s nikým, resp. nechápete motivace hlavní, ani vedlejších postav (přičemž se nabízí srovnání právě pro silnou vůli hrdinů dokázat "něco" za každou cenu). Tudíž se do nich divák nedokáže dostat a jsou pro něj naprosto ploché a bez zájmu. Koncepcí filmu a lacinými výrazovými prostředky (na dnešní dobu) zůstal Zemeckis zaseknutý někde 20 let zpátky, jenže nepochopil, že doba jde neúprosně kupředu a těhle pokusů už tady bylo mraky. Leč pochopitelně v méně vizuálně vytříbeném podání. Tolik nevyužitého hereckého potenciálu (Levitt, Kingsley), tolik zbytečně okatých scénáristických berliček a nedotažeností - největší zklámání áčkového Hollywoodu letošního roku. Forrest Gump byl od srdce. Tohle je pro amíky sice možná akorát tak do srdce, ale pro normálně smýšlejícího rácio diváka je to jen přehlídka mistrů na efekty. Jinak je to snůška keců, zbytečných slz a patosu. ()
Námět už líp zpracovat nešel o tom žádná. Technický aspekty filmu jsou výborný. Velký plátno včetně 3D filmu vysloveně sluší. Nemůžu se však zbavit dojmu, že Robert místy vysloveně vařil z vody a některé scény natahoval, jak puberťák pindíka. Alan Silvestri trošku vykrádal sám sebe, tu Forrest Gump, tu Predátor (titulky), alespoň tedy já jsem si to v uších vyslyšel. Hudebně u mě nejvíc zabodoval Beethoven a jeho klavírní. Joseph sympaťák, ale na lano by mě nedostal ani heverem. Za to Ben Kinsley by mě na svý charisma zlanařil do cirkusu na to tata. ()
Pôvodne som si chcel pozrieť dokument s rovnakým názvom, ale nebol dostupný. K dispozícii bol iba hraný film od obľúbeného (mnou ani nie) režiséra a zistil to, čo som vedel už pred úvodnými titulkami - že dvojhodinový film je na akciu trvajúcu niekoľko minút priveľkým luxusom. Inak všetko dobré, mám rád filmy o plnení veľkých snov, bolo to aj dobre zahraté, len to čakanie bolo pridlhé. ()
Galerie (41)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (23)
- Na vizuálních efektech se podílelo i české studio UPP. Do filmu vyrobili kolem 300 triků. (CatcherBlock)
- Natáčení bylo ukončeno 6. srpna 2014 - přesně 40 let po skutečném přechodu mezi věžemi World Trade Centra. (Kackac)
- Potomci skutečného Papa Rudyho (provazochodce Rudolfa Omankovského) byly sice poctěny tím, že jejich otce hraje taková megastar jako Ben Kingsley, zároveň ale pociťovaly určité rozpaky nad tím, jak svérázně Robert Zemeckis postavu Papa Omankowského upravil. Rudy Omankovsky Jr. v jednom z rozhovorů upozornil na to, že otec nikdy nechodil oblečený jako vagabund a nikdy neměl takový malý stan, jaký je vidět ve filmu. (Posheidon)
Reklama