Reklama

Reklama

Český žurnál - Série 2 (2014) (série)


Dělníci bulváru (S02E01)

(epizoda)
  • angličtina Tabloid Workers (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Dokumentární film Víta Klusáka Dělníci bulváru proniká do světa českých celebrit a novinářů. Při práci sleduje především žurnalisty, kteří tyto celebrity vyrábějí i nesnášejí současně. Výsledkem je filmová reflexe, která záměrně není plakátovým odsudkem mediálního světa pomluv, intrik, nevěr a nemocí slavných, ale pozorovatelskou sondou tragikomického fenoménu, který jako jeden z posledních veřejně sdílených zájmů propojuje českou společnost napříč. „Píšu jen to, co moje čtenáře zajímá. A lidi chtěj jen to, co je zabalený mezi kozy a fotbal. Jsem dělník bulváru a jsem jeden z nejlepších," říká Pavel Novotný, šéfredaktor druhého nejčtenějšího bulvárního serveru v Čechách a jeden z protagonistů Klusákova dokumentu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (301)

Morholt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Upřímně řečeno čekal jsem nějakou hlubokou sondu do zákulisí světa bulváru, ale tohle mi přišlo spíš jako povrchní dokument o tom, co už všichni dávno víme a ti, co nevědí, alespoň tuší. To, že jsou hvězdičky typu Kateřiny Kristelové ochotné pro pár řádek udělat cokoliv, přeci není žádným překvapením. Nějaká zamyšlení nad tím, proč tohle lidé chtějí či ukázka procesu výroby celebrity, to jsem tady postrádal. A tak jediné, co mi přišlo trošku moc, byla ta dlouhatánská čára, kterou si Pavel Novotný před natáčením dal. Dát mu lopatičku a smetáček, byla by Praha do hodiny bez vajglů. 30% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ten dláždí ulice, ta vyrábí hračky, ta krmí slepice, ten píše sračky. Ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady udělají moc.. Prefekt české dokumentaristiky se pokouší ukřižovat amorální prase s hroší kůží, co nejspíš svými tlustými prsty zkontrolovalo i hymen naší královny rychlobruslení, ale čím víc prostoru to egoistické těleso dostává, tím víc se zjevuje, jak je jeho cynické učení vysoce pragmatické a Klusák Pontský svůj boj o nadřazenost vlastní víry hanebně prohrává.. Pamatujte, co kdysi řekl Oscar Wilde: „Morálka je většinou jen póza, kterou přijímáme vůči osobám, jež nemůžeme vystát...“ ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Znechutilo mě, jak si Pavel Novotný se svojí průrazností buldozeru a jemným taktem vepře dokázal urvat pro sebe celý dokument. Režisér neměl sílu mu oponovat a natočil jeho narcistní výpověď bez nějakých větších výhrad. Zajímavý vhled do fungování vymyšleného bulvárního hnusohledu, který snad aspoň přemýšlivější diváky přesvědčí, že číst tyhle blitky a věřit jim, je stejné, jako olizovat pisoáry na Hlavním nádraží. Nebudu Novotnému upírat inteligenci, tah na branku a přesné zacílení. Jako osoba s cirkusáckým vkusem, přízemním rozhledem a totálně ujetá na nepravdivém přesvědčení o vlastní důležitosti to vše dává do služeb lži, pitvornosti a trapnosti. On je fakt člověk, před kterým si uplivnout, by byla škoda slin. Prd, i kdyby se tvářil jak chce sofistikovaně, bude vždycky jen smrdět. ()

Matty 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Přesnější název by byl Dělník bulváru. Tak se ve své nejotevřenější zpovědi sám nazve hlavní exemplář dokumentu, amorální mediální bestie Pavel Novotný. Věřím, že pouze jeho portrét by na hodinový dokument bohatě vystačil. Zosobňuje bezzásadovost bulváru jako takového a zároveň boří mýtus, že pikantní novinky ze světa pseudocelebrit píše stádo imbecilů. Novotný vystupuje jako člověk se srovnanými myšlenkami, vyzrálou schopností sebereflexe a krajně, krajně pragmatickým životním postojem. Přímá konfrontace jeho rezignace na nápravu společnosti (aneb proč dávat stádu vybranou stravu, když jí stačí vlastní mrva) a odolávajícího idealismu očividně zaraženého Klusáka patří k nejmrazivějším momentům deziluzivně vyznívajícího dokumentu. V celku jsou však Dělníci méně draví a konfrontační než dřívější Klusákovy filmy, což mohlo být dáno také neochotou lidí od bulváru nechat objektivy fotoaparátů a kamer mířit na ně samé. Také proto je škoda, že Klusák namísto rozšiřování záběru filmu víc nevytěžil Novotného bezuzdné sebeobnažování. Kauza Bartošová, která vznik tohoto dílu Českého žurnálu údajně iniciovala a kterou film taky začíná, není později více zmiňována a podobně nahodile (resp. podle klíče „kam byl štáb vpuštěn“) působí výběr minireportáží z různých medializovaných událostí, na nichž Novotný přítomen není (a které mne nejvíce pobavily schopností kameramana zachytit detail, který o přítomných zpravidla vypověděl více než všechny zaznamenané bláboly pro média). Na ucelenější obrázek o „české mediální spodině“, natož o jejím významu pro národní sebeidentifikaci to každopádně nestačí. Hlavně pro nečtenáře bulváru, což bude, domnívám se, většina diváků, by na každý pád mohlo jít o velmi objevné dílo, které je velmi dobře rytmizované znervózňujícím hudebním doprovodem a interpunkčními záběry (třeba na šik vrnících vibrátorů), takže dovede bez problému udržet pozornost i pokud je vám jeho téma naprosto lhostejné (což by být nemělo). 75% ()

movie 

všechny recenze uživatele

Trošku zavádějící pojmenování, DĚLNÍK BULVÁRU by seděl asi víc, tedy pokud za "dělníka" nepovažujete i prvoka Olgu Path Štíplovou. Informativnost dokumentu je prakticky nulová, jedná se spíš o ego masáž "protekčního synka, žida a voliče ODS" Pavla Novotného, který si od Klusáka nechal natočit 56 minut dlouhou reklamu za peníze veřejnoprávní České Televize. Takovýhle podfuk si zaslouží respekt, dokument ale nikoliv. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Díky reakci svého okolí se rozhodla Kateřina Kristelová na sociální síti Facebook komentovat scénu s Pavlem Novotným. Zkráceně se vyjádřila v tom smyslu, že o kameře samozřejmě dobře věděla, k odvysílání svých záběrů dala svolení a že šlo jenom o hru, která jí živí, ale není ji možné brát vážně. (Olík)

Reklama

Reklama