Režie:
Irena PavláskováKamera:
David PloyharHudba:
Jiří ChlumeckýHrají:
Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (484)
No-jak já přistupuju k české filmové produkci s despektem a Saudka beru jako vtipnou postavičku české popkultury, tak u tohodle jsem se prostě bavil.. Jasně, je to celé takové jaké to je.. Někomu budou vadit prvoplánové janovy eskapády, vulgární otevřenost a tlusté prdele, někomu bude vadit, že je to celé dost subjektivní a zaslepený pohled jedné strany-hraničící až s bulvárněveřejným vyřizováním účtů, ale když to člověk příjme jako další hru, další exiboušskou pop-show (a nebo i píp-show) plnou hlášek a bizarních situací, tak je to do pohody.......... A nebo jsem prostě jen nevkusný dement.. ()
Jakoby se Irena Pavlásková paradoxně dostala do role Sáry Saudkové. Jelikož genialita tady kritiky vytáčí, ale proti průměrnosti nic nenamítají. Podobně jako před lety dokument o Janu Saudkovi stál jen na něm, tady to celé stojí na Karlu Rodenovi a Máše Málkové, kromě herců tu nic není. A písnička, co zněla k závěrečným titulkům, byla vyloženě příšerná. (viděna kinoverze i dvoudílný televizní sestřih, dojmy stejné – 50%) ()
[ viděna a hodnocena televizní, dvoudílná verze ] Film neskutečně rozporuplný, na jednu stranu je tu totiž spousta scén, které jsou zbytečné, ic neříkají a nabourávají tempo i atmosféru, ale na druhou stranu je i tak příběh dobře odvyprávěn a především - má fenomenálního Rodena, který předvádí svůj životní výkon, nesklouzává ke karikatuře a dokázal dokonale zachytit saudkovskou excentričnost, klaním se hluboce a pokorně tomuto umění a obětuji za něj šálek čaje. Scény, které mi byly nejvíc nesympatické, byli poněkud zbytečné flashbacky do trudmé minulosti, obzvlášť, když emoce by mnohem lépe zvládl vyvolat jen Rodenský monolog, oproti tomu zas stojí na druhé straně výborné scény s vznikem jednotlivých fotografií, neboť jsou jak dobře natočeny, tak jsou především skvělým odkazem na reálné práce. Jako zdivočelý delfín páchající zlo drcením dětských písečných hradů ničí tenhle film zbytečná stopáž, čiže za průměrné tři hvězdy, ovšem kdybych viděl kinosestřih, zřejmě bych šel i výš. ()
Pro mně velké překvapení. Nečekala jsem nic (pozitivního) a bavila jsem se. Čekala jsem znechucení, perverzi a dostalo se mi docela hodnotného kulturního zážitku. Nejsem žádný extra obdivovatel Jana Saudka a o jeho rodině toho moc nevím. Každopádně film mě vůbec nezklamal a jsem ráda, že jsem ho (opožděně) viděla. Jediné, co trochu bilo do očí je srovnání vysoké postavy Karla Rodena a nízkého vzrůstu J. Saudka. Karel Roden však svou roli zahrál výborně, takže jsem výškový rozdíl prominula. ()
Bohéma může pochopit asi jen bohém. :-) Krásný film. A pro ty, kteří by si přáli ve filmu méně nahoty, sexu a silných žen: máte smůlu, Jan Saudek prostě takový je a byla by hloupost to do filmu o něm nedávat. Komu se jeho fotografie nelíbí, tomu se nebude líbit ani jeho příběh. Karek Roden je excelentní! ()
Galerie (49)
Zajímavosti (17)
- Fotografové si jistě všimli, že fotoaparát, který Jan Saudek používá ve filmu, je Practisix východoněmecké provenience, což je zřejmě vtip. Saudek ve skutečnosti používal pouze švédský Hasselblad. Podobně provokativní vtip je ve videoklipu o České republice, kde Saudek třímá sovětský Kiev, což je už vyložený výsměch socialistickým praktikám. (bobrown)
- Ve filmu se mihne i originál fotografie, kterou si vybrala skupina Soul Asylum na obal svého nejúspěšnějšího alba "Grave Dancers Union" (1992, třikrát Platinové). (lioncel)
- Scénář filmu se připravoval dva roky. Režisérka Irena Pavlásková se s Janem Saudkem rok scházela, naslouchala mu, napsala scénář a on do něj vpisoval svoje nápady. (M.B)
Reklama