Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Královský písař Janek (Matouš Ruml) a princezna Amálka (Monika Timková) myslí hlavně na různé legrácky a vylomeniny. Na hradě se chystá slavnost a vše se zdá zalité sluncem. Právě v tu chvíli se ale objeví temný mrak v podobě tří bohatých návštěvníků v čele s urozeným panem Dietrichem (M. Kramár). Podivná krádež jejich truhlice plné drahých kamenů, ze které je obviněn Janek, uvede události do pohybu. Janek, aby si zachránil život, musí zmizet. Amálka, jejíž ruku si nárokuje Dietrich jako náhradu za ukradený poklad, ho brzy následuje. Společně musí najít pravého viníka loupeže, jejíž kořeny sahají hluboko do minulosti, odhalit záhadu tajemného znamení na Dietrichově paži a napravit jednu dávnou křivdu. Přitom oba zjišťují, že jsou si čím dál tím bližší a láska na sebe nenechá dlouho čekat. Jenomže pronásledovatelé jsou jim v patách… (Česká televize)

(více)

Recenze (356)

Helo 

všechny recenze uživatele

Čeští neherci (no dobře, Kramár, Nárožný a úplně zbytečná postava bažináře byli v pohodě) se opět sešli a nadělili nám sice o něco lepší pohádku než loni, ale pořád nic moc. Přitom podfuck tvořící zápletku byl na pohádku vcelku nápaditý, souboje byly skutečné souboje, kdy to aspoň vypadalo, že se ti dva vážně chtějí zabít, a i hudba a výprava byla docela povedená. Jenže k čemu to je, když jsou rozhovory místy úplně stupidní a polovina pohádky je o tom, že se snaží utýct, nemluvě o některých klasicky trapných pseudovtipech... ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Nepouštím se obvykle do polemizování s hodnocením ostatních, ale tohle je nespravedlivě oznámkovaná pohádka. Dá se jí jistě ledacos vytknout, ale rozhodně to byl pokus vybřednout z obvyklého skanzenového moru českých vánočních pohádek. ____ Námět i režie mají světlá i slabá místa. Osobně bych vinila spíše režii, která z toho mohla vytřískat víc, ale někdy prostě neumí vyprávět. Boj prchajícího písaře s vojenskou jednotkou v soutěsce je nepřesvědčivě podaný, protože je patrné, že takhle by prohrál. Svázání jednoho z padouchů v závěru je možné jen proto, že se trpně svázat nechá. ___ Jenomže cesta bažinami má atmosféru dramatu, až hororu. Princezna i písař se roztomile špičkují. Šermířské souboje (kromě toho v soutěsce) vypadají reálně a ne jako nacvičená choreografie. ______Akčnost pohádce vysloveně svědčí, když se hraje ve zdánlivém poklidu na hradě, přece jen z toho trčí česká pohádková tradice, která je svazující a otravná. Zase tady musí být nějaká legrační figurka (přihlouplý učitel Nárožného), král musí být laskavý a taky trochu trumbera (Bartoška v paruce, která by se hodila leda do muzikálu Cats). Výprava je dobrá (půjčená z jiného filmu), jinak je ale nedostatek peněz vidět v málopočetném komparsu, kdy hradní služebnictvo čítá maximálně dvacet lidí - taková chudoba film snižuje. ___ Motiv mohl být lepší, než jedna ztracená truhlice, kvůli které je v sázce celé království. To ještě podpoří dojem ubohosti a malosti říše. ___ Princezna Moniky Timkové se v hereckém projevu trochu hledá, ale písař Matouše Rumla má šarm, i když nemá klasickou krásu princů. ____ Tahle pohádka měla snahu, měla výborné momenty, ale nedotáhla je do konce. /26. 12. 14./ ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„MAMI, TAK JÁ BUDU MÍSTO PÍSAŘEM KRÁLEM. NEVADÍ?“. …" /// Kdy už konečně pochopěj, že pohádku nedělaj postavy, co se chovaj jako kreténi, ale scénář. Ať si klidně princezna s ostatníma holkama hraje „mezi kozy“, ale probůh ten písař by snad neměl bej úplně blbej! Snacha vytřískat z toho víc, se Janákovi upřít nedá, ale kamerou děj nenaplníš. A tak nezbejvá, než vypnout nejvýkonnější grafickej čip na světě – představivost. Každá myšlenka totiž zabíjí logiku a chování postav odpovídá tuctový studiový (pohádkový?) inscenaci. A místo, aby se něco dělo, tak se plká. Nejsledovanější pohádka Štědrého dne. A další den vyhrajou Babovřesky. Sláva ti národe český! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Založil jsem aktivistickou skupinu, která má dostat písaře (všechny) na hrad. 2.) Prostě něco hledám! /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ ne ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

S přivřenýma očima tři hvězdičky. A ty především jen za nádhernou výpravu a nádherné středověké interiéry vyzdobené mnoha dobovými kovářskými pracemi. Dialogy, jak už to v té naší současné novodobě pomatené době bývá pravidlem, jsou bohužel opět přihlouple teenagerovské, děj přehnaně akčně potřeštěný, střechy a střevíčky princezny přehnaně kluzké. Středověk a mluva současného náctiletce jdou dohromady jako Mercedes a žebrák. Když už "slavní tvůrci" scénářů dnešních pohádek pouští do světa v průběhu roku takové příšerné pohádkové slátaniny, alespoň pro Štědrý den by mohli své "vrcholné" tvorby zanechat. O štědrém dnu si mnozí nechtějí nechat kazit dobrou náladu pane Merknere a Janáku. Ale abych nebyl příliš zaujatý, Princezna a písař je opravdu trochu lepší, než bylo v minulém roce 2013 těch Dvanáct měsíčků. Proč myslíte, že pohádka "Tři oříšky pro Popelku" byla a stále je tak velmi oblíbená? PROTOŽE JE VĚROHODNÁ! nejen obsahově, ale také dialogy. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Já nevím, asi mám divný vkus, ale mně se Princezna a písař líbila ze všech vánočních pohádkových novinek asi nejvíc. Jasně, na obvyklou, konzervativní pohádku tam bylo trochu víc moderny, ale příběh se mi celkem líbil a co je hlavní, mezi ústřední dvojicí to příjemně jiskřilo a na to já vždycky slyším. Mezi nějaké velké sváteční klasiky si ji sice určitě nezařadím, ale na jeden příjemně strávený podvečer to stačilo. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (10)

  • Interiéry se točily v Martinickém paláci v Praze, exteriéry pak například v Průrvě Ploučnice. Filmovalo se také na hradě Velhartice. Natáčení probíhalo v dubnu roku 2014. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)
  • Hercům se v scénách v řece dolívala teplá voda. (M.B)
  • K záběrům hradu při scénách v okolí posloužil německý hrad Marksburg u města Braubach v Porýní. Královský hrad byl uměle dotvořen v grafickém studiu České televize. (Jozka7)

Reklama

Reklama