Reklama

Reklama

Sběratelka

  • Francie La Collectionneuse
Trailer 2

Obsahy(1)

Třetí část šestidílného „cyklu moralit“ natočil francouzský režisér v roce 1967 a poprvé v této sérii zde užil rozměr celovečerního filmu. Jeho hrdinou je pak mladý, sebestředný playboy Adrien v podání Patricka Bauchaua, který přijíždí na prázdniny do Středozemí. A hned si zde, v St. Tropez, najde i objekt letního zájmu. Přitažlivá Haydée s tváří Haydée Politoffové ale není jen tak snadno k mání. Sice je její smýšlení značně svobodomyslné a „sbírá“ muže jednoho za druhým, o Adriena však nemá zájem. Naneštěstí čím více mladíka odmítá, tím více po ní Adrien touží. A není třeba připomínat, že zamilovat se do takovéto ženy může přinést jen slzy a bolest. Lidé jako ona se totiž nemění. Eric Rohmer si za studii destruktivity špatného zacílení při výběru objektu touhy odvezl dvě ceny z mezinárodního filmového festivalu v Berlíně. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (17)

hygienik 

všechny recenze uživatele

Rohmer jakožto môj najnovší objav ma fascinuje 1. večnou témou (láska krása, sex a to okolo) 2. výbornými dialógmi, ktoré sú analitické až do špiku kosti a 3. zaujímavými/peknými hercami/čkami. Lenže v tomto filme bolo príliš ťažko intelektuálnych pseudoúvah, proste som sa v tom intelektuálne utopil. A anglické titulky výrazne prispeli k môjmu duševnému vyhoreniu v snahe pochopiť tento film. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem si po celodenní práci (překlad katalogu spojovacích materiálů) zakouřit a podívat se na nějaký film s omezeným, minimálním nebo vůbec s žádným dějem. Vsadil jsem (celkem správně) na Erica Romera. Panák s likérem s echinaceou to ještě zaokrouhlil. A film? Neztratil se mezitím mezi tím. Kultura svádění (jako téměř vše) prodělala/prodělává v tomto století zásadní změny (není to v rozporu s tím, že Romerův film je z roku 1967 - pro někoho začalo 21. století prostě o něco dříve). Když chceme něco, děláme, že chceme opak toho; když považujeme něco za pěkné, říkáme, že je to škaredé; když něco víme, tak se na to ptáme. A potom se v tom ztratíme tak, že už nevíme co chceme, co je pěkné a co je vůbec žádoucí. A tak se z „laissez-faire“ a "dolce far niente" stává noční můra erotického marketingu a fantasmatického reálna. Pozn. 1: Pokud měl Adrien skutečně v úmyslu prožít dovolenou sám na venkově, aniž by cokoli dělal a na cokoli myslel, předsevzal si těžký, ba heroický úkol. Nakonec ho nesplnil, i když dostal druhou šanci. Pozn. 2: Zajímavá je volba typu hlavní představitelky (Haydée Politoff), jsou její široké boky místem, kde schovává svoji sbírku (včetně vázy a komíhajícího se zapalovače)? Vzpomínám si na jednu básničku galantní francouzské poezie ze 17. století, v níž žena (při přepadení) schovala do své nejtajnější schránky nějaké cennosti, a muž se zlobí, proč tam neschovala i vůz a potah. ()

Reklama

Stegman 

všechny recenze uživatele

Nevím, co si mám o tom filmu myslet. Buď měl vyznít tak, že je hlavní hrdina dětinský a naivní (pak bych to ještě bral), anebo - a podle infa a zdejších komentářů to spíš vypadá na to druhé - bylo míněno všechno to filosofování vážně. (Pokud bylo, tak to tedy potěš.) Ať tak či tak, v kratším provedení by to bylo lepší. Sice jsem se nenudil, ale že bych měl z filmu zážitek, to také ne. Aspoň že ta sběratelka (Haydée Politoff) byla moc pěkná. ()

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Na pohled není tak zajímaví, spíš potřebuje diváka který podrobně zajímá o věci. Kdo rád čte, tady je podrobný popis tohoto filmu, jak se to točilo, jak to psali a to až na jednotlivé záběry rozebraný. Je to dost zajímavý. Píše se tam taky že jen v jediném kině promítali, ale půl roku v jednom kuse to opakovali a prodali 70 tisíc lístků! odkaz http://sensesofcinema.com/2010/feature-articles/la-collectionneuse-dandies-on-the-cote-d%E2%80%99azur/ 3/5 ()

Hisnuklusi 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že člověka může odradit od sledovaní docela nudná a mdlá první půlka filmu. Mně se to taky málem stalo. Ale říkal jsem si, že se třeba ještě nakonec bude něco dít. A nakonec musím zase uznat, že jsem rád, že jsem si počkal, protože se z toho vykřesala docela dobrá, řekl bych situační sranda. Psychologicky byl ten film taky docela v pohodě, člověk se sem tam určitě zamyslí. Navíc téma tzv sběratelky je podle mého názoru neuvěřitelně nadčasový nápad. I když ono v té Francii asi ani ne no, nevím. U nás pak ale zcela určitě. Protože v dnešní době je takových sběratelek jako much. Takže z tohoto hlediska určitě i příjemně aktuální na to, jak starý ten film ve skutečnosti je. Ale tu táhnoucí se mdlost a nevýraznost v celé té první půlce prostě prominout nelze. Lehký nadprůměr. Tři hvězdy jsou tak akorát. Kdybych chtěl nadržovat, dal bych 4. Problém by to jako zase takový nebyl. Ale nechci. Ps. Mně ta holka v roli sběratelky krásou ani herectvím zase tak moc nedostala. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (3)

  • Film byl zařazen do festivalového výběru v Cannes a tak režiséra Rohmera zviditelnil. (Hwaelos)
  • Sám režisér říká, že slang, kterým ve filmu mluví postavy je natolik bohatý, že některým dialogům nerozumí. (Hwaelos)

Reklama

Reklama