Reklama

Reklama

Kvílení

(festivalový název)
  • Jižní Korea Gokseong (více)
Trailer 1

Sledujeme příběh mizerného policisty, který stejně jako jeho kolegové bezmocně sleduje množící se případy vražd. Vrahem je vždy člen rodiny, který zabije všechny ostatní. V jindy poklidném malém městě jde o bezprecendentní události, pro které nelze najít jednoduché vysvětlení. Díky některým indiciím začne policista podezřívat někoho, kdo možná není člověk. Podezření pak spustí sled událostí, které zapříčiní, že se vše stane mnohem osobnější. Povede se policistovi včas rozklíčovat, kdo nebo co stojí za vraždami? (Martrix)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (156)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Jedná se o celkem povedený horůrek, který je kombinací duchařiny, voodoo černé magie a zombie pandemie. Nejprve jsem měl pochybnosti neboť je film poměrně dlouhý a já si tak několikrát říkával:,,kdyby byl film kratší, bylo by to na čtyři hvězdy." Nicméně konec byl velice vydařený a překvapil dokonce i diváka, který už v hororech viděl snad všechno. 75% PS: to jsou všichni jihokorejští policajti takoví přizdisráči? První polovinu filmu si nechávali všechno líbit a přišlo mi, že snad ani u sebe nenosí žádné zbraně. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Uřvaný, ubulený, uječený a nesympatický postavy posílají jinak hodně slušnej mystery thriller o třídu níž (přesně tak tomu bylo u Chasera) + dvě hysterický rituální scény, který dohání k naprostýmu šílenství! Výslednej dobrej dojem udělala finální půlhodina. ()

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Exorcismus, obětování zvířat, duchové, vraždy, vypálené domy, mrtví ve studně, čarodějnice, zombie.... nacpat všechny tyhle prvky do jednoho filmu může znít absurdně a katastroficky, ale světe div se - Korea to zvládla celkem dobře a umírněně. Po zhlédnutí filmu mi přijde, jako bych viděl tolik scén jak z 10dílného seriálu a 160 minut je sakra hodně na zvládnutí, ale kdo vydrží, bude nakonec spokojen. V podstatě je to souboj dobrých a zlých duchů, ve kterém se režisér nenechal všemi svými prvky unést a vložil do filmu od každého část aniž by zacházel do extrémů či detailů a výsledně se mi tahle kombinace hodně líbí. Průběh filmu je takový dlouhý a obsahově hutný, místy se přiznám, že jsem se ztrácel, ale finále ve mě vzbudilo teda sakra dobrý pocit a takhle dekadentně pesimistický konec je to, co od pobodných filmů očekávám, ale nikdy nedostanu. Film táhle nahoru zejména pár intenzivnách scén (vymítací rituál malé holčičky...), závěrečný zvrat a celková nejistota diváka v tom, "kdo je hodný a kdo zlý", naopak dolů už zmíněná délka filmu, takže ačkoliv bych film hodnotil objektivně za 3, konec mě rozsekal a přidám i čtvrtou. The Wailing je jednoznačně film, který si budu pamatovat ještě dlouho a hlavně o to by mělo jít. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zjednodušeně a povrchně by se možná dalo zaškatulkovat korejskou kulturu jako "něco mezi" kulturou čínskou a japonskou. Ale aspoň podle korejských filmů soudím, že korejská kultura není jen "něco mezi", ale naprosto svébytný fenomén. Syrovost, těžkomyslnost, tělesnost, brutalita, nebo existenciální hloubka korejských filmů mi vůbec nepřipomíná grotesknost a naivitu filmů čínských, nebo popkulturní bizarnost těch japonských. Nejsem tedy na korejský film žádný expert a mluvím teď hlavně o horrorech a dramatech (což mnohdy, třeba i v tomhle případě, splývá). Ale z těch, které jsem zatím viděl, jich jen málo nebylo aspoň na čtyři hvězdy. A Gokseong není výjimkou. Přerod oplácaného buchtovitého bábovky, trapné a komické figurky, v dramatickou postavu velkého formátu, je možná psychologicky nevěrohodný, ale divácky hodně působivý. Málo věrohodná (a od začátku předvídatelná) je i zápletka s nevědomým bojem šamana proti druhému šamanovi, když jen stačilo, aby ten japonský něco žbleptl a nebyl takový tajnůstkář... Ale to nejsou vážné výtky, jen taková malá rýpnutí. A vím, že na to jdu příliš přísně logicky a psychologicky, vždyť je to "jen" horror... Tedy pardon, je to prvotřídní "áčkový" horror. Prvotřídně natočený horror s přesahem do žánru antické nebo shakespearovské tragédie (ehh, to teď ze mne takhle bombasticky mluví moje momentální nadšení a zároveň i má nekritická náklonnost k východní Asii). A prozradím ještě, že závěrečné rozuzlení mi parádně vytřelo zrak, a to mám zatraceně rád. P. S.: A mimochodem - všichni ti západní rychlokvašní režiséři a rychlokvašní rádoby kameramani se svými rozklepanými ručními kamerami, by se měli jít učit točit filmy do Jižní Koreje! ()

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Korejský (a obecně asijský) filmy nikdy moc nebyly můj nejoblíbenější šálek saké (ano, jsem si vědom toho, že se jedná o japonský výraz) a spoustu z nich jsem kvůli poměrně odlišnýmu přístupu filmování spíše protrpěl.Tenhle film se zezačátku - ač byl tématicky zajímavý a mně blízký - tvářil podobně. Divný postavy, komediální scénky a situace, který by běžný žrout popkulturního západního filmotvůrství označil jako cringe, a podivné zmatky v ději. Postupně se však všechno jaksi začalo slévat do sebe, ubylo divných scén (nebo jsem si na něj jenom zvyknul), atmosféra se postupně zhutněla a postavy se začaly lépe rýsovat. Po dvou hodinách filmu jsem si říkal, že už mě nemá co překvapit a to bude průměrná čtyřhvězda i přes to, že poslední půlhodina bude vata a titulky. A potom mi tvůrci zavřeli hubu, protože v závěru rozjeli takovej napínák, kterej si směle hraje s divákovým očekáváním a znásilňuje ho tak, dokud už neví, co si myslet, že jsem hltal každou vteřinu. Čistých pět to sice není (některý věci mi díky závěru úplně neseděly, ale to bude asi spíš o vkusu než o věcný kritice), pocitově bych se cítil spíš na hodně silný čtyři, ale jelikož je tady film v modrých číslech a sám o sobě mě neskutečně překvapil, velmi rád zaokrouhlím nahoru. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (3)

  • Při natáčení nebylo ublíženo žádným zvířatům. Všechny scény se zvěří byly natočeny po konzultaci a pod dohledem s trenéry. Použily se také vizuální efekty. (Polgedney)
  • Výběr hlavního hrdiny, pro film byl klíčový, režisér Hong-jin Na nechtěl mít ve filmu žádného akčního hrdinu. Na castingu prošel Do-won Kwak právě díky svému vřelému vzhledu a hned získal roli. (Yoshitsune)
  • Dle režiséra Hong-jin Na byl film natočen na základě lidových náboženství v Koreji a Nepálu a katolické víry. Film přímo a nepřímo zmiňuje všechny biblické hříchy. (MarLin)

Reklama

Reklama