Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Švédsky film o pátraní po páchateľovi poštovej lúpeže. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Solídna severská detektívka s niekoľkými akčnými scénami a škaredými členmi štokholmského policajného zboru. Takého šéfa ste ešte nikde nikdy nevideli, lepšie vyzerajú aj vyšetrovatelia v Malom Pitavalovi. Dej síce odsýpa a končí dosť prekvapivo, avšak tie náhody som tvorcom nezožral. Hľadáte konkrétneho človeka na základe dvoch indícií a onedlho ho uvidíte z auta cestou po uliciach mesta, podobne je to aj s autom s falošnou poznávacou značkou. Ako oddychovka so zimnou atmosférou švédskej metropoly ale Muž z Mallorky funguje. Ako odsúdenie korupciou prelezených policajných a politických špičkách síce tiež, ale to bol čisto iba odkaz dobovým domácim divákom. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Perfektní film se skvělou atmosférou, hudba temná jak z vylíhnutí Terminátora, ulice Stockholmu jsou holt nebezpečné místo k životu. Trochu to připomínalo Muže na střeše, i když tady jde o něco jiného. Pátrací tým Sven a Tomas jsou výborně sehranou dvojkou, v čemž diváka utvrdí i lahodný dabing pánů Postránecký a Jandák. Na úlisného šéfa (a ještě k tomu jiného oddělení) přesně pasuje Větrovec. Ale tenhle film se vyplatí i sledovat, ne jen poslouchat. Ten mix prvků tragi a komických je moc hezky dávkován, ačkoliv ke skutečné akci (mimochodem moc pěkně natočený útěk pachatele) dojde hned ze začátku, nudit se nebudeme. Jeden z filmů, na které se nezapomíná. No a ta kritika McDonalda a jeho hambáčů, toť lahoda pro socialistické uši. P.S. Běželo to na LFŠ v dabingu? Asi těžko, že. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Víte, co si myslím o sólových kusech v policejní práci. Nesnáším samorosty. Takoví komiksoví hrdinové jsou už dávno pryč!“ A co když ne? A proč by jimi nemohli být dva podceňovaní policisté z mravnostního oddělení? Už úvodní přepadení pošty a následná honička má dobrou dynamiku. Tempo i akce pak sice poleví, ale zase se divák dočká poctivě vystavěné kriminálky s obtížně vypátratelným, tajemným pachatelem. A ani po zjištění jeho totožnosti film zdaleka nekončí, protože vše sahá poněkud výše…Bavil jsem se. Sehranou dvojkou, házenými klacky pod nohy vyšetřovatelů i tou atmosférou švédských osmdesátek, která na člověka dýchá snad z každého záběru. Sem tam dokonce dojde i na nějaký ten lehký humor. Ostatně, darované vodítko ještě nemusí nutně znamenat přítomnost psa, že…Konec je pořádně hořký, ale o to realističtěji ve výsledku vyznívá. Osobně to vidím na slušné 4*. „Tak už víme, na čem jsme. Hledáme mladého muže s velikostí bot 43, který možná bude za tři dny smrkat. Výtečně, pánové, výtečně.“ ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Az na extremne sympatickou ustredni dvojici kriminalistu jsem v tom nebyl schopen najit neco, co by me nutilo film dokoukat. To jsem se zatnutyma zubama udelal, ale niceho jsem se nedockal, jen konce, ktery u detektivekrozhodne videt nechcete. Za me dost slabe. Skoda casu. Kdejaka kriminalka v TV je silnejsi. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Vidět a zároveň nebýt viděn. Byl to více méně obyčejný kriminální případ jedné poštovní loupeže, u něhož se mi spočátku zdálo, že jeho vyšetřování nevystačí na tak rozsáhlý celovečerní film... Na druhé straně Bo Widerberg jako režisér se s tím slušně vypořádal, pomalému rozplétání zákoutí zločinu vtiskl pohltivý realistický nádech, který mě dokázal zaujmout při dlouhých komorních scénách stejně jako během zachycení fyzicky náročnější akce policistů. V mětském prostředí Stockholmu se tvůrcům povedlo vytvořit i nejednu vizuálně pozoruhodnou scénu (ať už venku na silnici se sněhem nebo v kuchyni s výhledem na osamělé noční město), která působivě umocňovala pochmurnou atmosféru příběhu s nejednoduchým koncem. A já si postupně zvykl i na až nezvykle civilně pojaté postavy dvou vyšetřovatelů, kteří vedle okolností případů pravidelně během své práce probírají třeba i chuť jídla ve vybraných podnicích. [75%] ()

Zajímavosti (3)

  • Režisér Bo Widerberg pracoval s téměř totožným realizačním týmem jako na filmu Muž na střeše (1976). Identičtí jsou i herci v hlavních rolích, s výjimkou Carla-Gustafa Lindstedta, který měl původně ztvárnit Dahlgrena, ale po třech natáčecích dnech byl přeobsazen Ernstem Güntherem kvůli zdravotní indispozici. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Film lze chápat jako jakési volné pokračování Widerbergova prvního, velmi úspěšného pokusu o kriminálku Muž na střeše z roku 1976. A to i přes to, že oba filmy dělí osm let a byly natočeny podle odlišných předloh a za zcela jiných podmínek. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Sven Wollter a Tomas von Brömssen, kteří se chopili ústředních úloh jediných spravedlivých policistů v celém Stockholmu, v té době zažívali vrchol své popularity. Uvádí se, že kvůli jejich plnému vytížení v divadle se mohl film natáčet pouze v pondělky. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama