Reklama

Reklama

Nejextrémnější železniční trať světa

(TV film)
  • Česko Čínská extrémní železnice (více)
Velká Británie, 2011, 49 min

Obsahy(1)

Během výstavby železniční trati z Pekingu do Lhasy bylo nutné překonat mnohé nástrahy náročného vysokohorského terénu. Sledujte vznik jednoho z nejsložitějších konstrukčních projektů nedávné minulosti. V Číně jí říkají Čchingchajsko-tibetská železnice. Je to celosvětově nejvýše položená a v mnohém jedinečná trať, která vede z hlavního města Číny do Tibetu. Nejtěžším úkolem pro její konstruktéry i řadové dělníky bylo vypořádat se s mimořádně složitými podmínkami na Tibetské náhorní plošině. Nedostatek kyslíku, kruté mrazy, tající sníh a nezpevněné podloží značně komplikovaly stavební práce. S finským inženýrem Pasim Lautalou se vydáme na cestu podél trati, abychom se dozvěděli více o mnohdy novátorském přístupu k řešení potíží. (Česká televize)

(více)

Recenze (7)

sator 

všechny recenze uživatele

stejné téma : o 5 let později http://www.csfd.cz/film/242947-zeleznice-na-strechu-sveta/ Megastructures: Extreme Railway: China The ultimate bridges to have built. All in China - Lupu, Runyang and Sutong. To build these structures engineers have to overcome enormous challenges. Megastructures: Extreme Railway: Denmark To Sweden Travel from Denmark and Sweden on the world's longest bridge, the Oresund. See the challenges face to create this unique ten miles link. Megastructures: Extreme Railway: Greece Rion-Antirion Bridge in Greece is the longest cable-stayed bridge in the world. Fraught with challenges - How did engineers overcame nature's worst. Megastructures: Extreme Railway: Mega Mosque The Sheikh Zayed Grand Mosque, constructed over the past twelve years contains both the worlds largest chandelier and the worlds biggest carpet. Megastructures: Extreme Railway: Singapore's Vegas With its diversity of attractions and facilities and the ground-breaking design, Singapore's Marina Bay Sands is bound to become a timeless landmark. ()

jilda 

všechny recenze uživatele

Fandím přírodě, že jim tu trať zlikviduje. Uznávám náročnost stavby a chytrost řešení, ale nesouhlasím. Všude kam se Číňané hnou, zlikvidují co jim stojí v cestě a postaví nevzhledný betonový šmejd. Tento dokument to jen potvrzuje, počkejte si na konec, Lhasa, centrum tibetské kultury a v ní superobludné betonové nádraží, hnus. FU China! ()

Reklama

Tessie 

všechny recenze uživatele

Snažíme se ochcat přírodu a budovat věci i tam, kde to prostě není možné.. Tak vymyslíme něco super úžasného a postavíme koleje tam, kde by býti vůbec neměli. Tak příroda vymyslí taky něco super úžasného, kterým to naše super úžasné podělá. A my se divíme, proč se to děje a proč prostě nemůžeme všechno. Je mi smutno z těchto pokusů o ovládnutí jakéholiv území. ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Některé věci jsou trochu nedovysvětlené, ale jinak rozhodně zajímavý dokument o složité výstavbě železnice na tibetskou náhorní plošinu. Pro železniční fandy rozhodně přijatelný dokument. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama