Režie:
Richard StanleyScénář:
Richard StanleyKamera:
Steven ChiversHudba:
Simon BoswellHrají:
Dylan McDermott, Stacey Travis, John Lynch, Carl McCoy, Iggy Pop, Mac McDonald, William Hootkins, Lemmy, Richard Stanley, Eva Garbo, Chris McHallemObsahy(1)
Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot. Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (68)
Zábavně blbé nízkorozpočtové béčko prodchnuté nihilismem s nápaditou výpravou a pokusem o mírný art, kde nepřátelský robot je zdaleka nejsympatičtější postava. Vrcholem filmu je smrtelná drogová halucinace a neuvěřitelný úchylný stalker. Osmdesátky byly prostě skvělý a pobavení pomáhá vědomí, že na těchto nenápadných hitech si bratři Weinstenové pomalu stavěli své impérium Miramax. ()
Parádní post apokalyptická atmosféra z tohoto "Terminátořího" sci-fi hororu tak krásně vyzařuje, že milovníci těchto filmů musejí zaplesat. Už úvodní záběr z pouště, kdy jeden chlapík najde zbytky kyborga Mark 13 a prodá ho v zastavárně, má přímo kyberpunkovskou náladu. V HD je to fakt požitek, ty různé filtry, mechanické efekty nebo gore působí přímo úžasně! V zastavárně zbytky M 13 koupí bývalý voják Mo pro svou přítelkyni Jill (krásná Stacey Travis, pro mě nejvíc známá asi jako sestra Liz z kultovky Phantasm II), který jí chce udělat radost k vánocům. Ty jsou mimochodem v této futuristické době taky pěkně hustě ztvárněny. Jill doma vytváří jakousi mechanickou sochu a hlava Mark 13ky se jí náramně hodí. Jenže tento typ je naprogramován tak, že i když je rozcupován na kusy, tak se z různých částí dokáže sám obnovit a potom zaútočit, o což se samozřejmě po chvíli pokusí. Nastává tak boj mezi ním a Jill, které na pomoc přispěchá Mo se svými kamarády. Bitka je nelítostná, bojuje se pouze v bytě Jill a najednou jak utne a je konec. Já čekal, že se bude ještě odehrávat něco mimo byt a musím přiznat, že mě to dost zklamalo. Moc mě zajímalo další zobrazení budoucnosti po nukleární válce, jenž se dalo krásně využít, na druhou stranu chápu, že je to béčko jak vyšitý a rozpočet zmenšený. Myslím ale, že i tak se mezi fanoušky tohoto žánru bere Hardware jako kultovní. K tomuto statusu přispívá i výborný soundtrack a miniroličky osobností Iggyho Popa (moderátor rozhlasové stanice), zpěváka z kapely Fields of Nephilim (týpek, který na poušti najde zbytky Mark 13ky) nebo Lemmyho (řidiče taxikářské lodi), který když prohlásí, že by to chtělo nějakou muziku a pustí zrovna Motoráče, je jasné, že režisér si film pěkně vymazlil. ()
Kyberpunkový horor z postapokalyptické budoucnosti, v němž celkem hezká zrzka si to rozdá s killerujícím robotem v uzavřeném bytě. Čekejte hodně rudých filtrů, POV z pohledu zákeřného šrotu, několik peprných gore, rock-metalovou muziku a malé štěky pro legendárního Lemmyho a Iggyho Popa. Možná trochu trash, ale rozhodně má koule. ()
Úvodní půlhodinka sice věrohodně zobrazuje svět po zničující válce, ale jinak nudí. Jakmile se však v obývacím pokoji Jill smontuje dohromady terminátor, příběh se rozjede a s první zmasakrovanou obětí přichází boj o život. Působivý vizuál sází na kombinaci světel a stínů či barevné ladění do jedovaté červeně. Obstojný android má fajnovou výbavu - vrták, pila, nůž a hlavně jehly napojené na ampule s jedem. A samozřejmě s jeho regeneračními schopnostmi není jednoduché ho zničit, pokud neznáte slabinu. Slušné gore zahrnuje vrtání i řezání korunované neposednými dveřmi, co člověka přefiknou jedna dvě. Oceňuji, že se tvůrci vyhnuli cukrkandlovému konci. Hudba: Iggy Pop, Motörhead, Ministry, Public Image Ltd. ()
Vraždiaci robot s maskou, symbolicky vo vizuále americkej vlajky? Kurva, aké trefné :) Až na pár pasáži, ktoré tendenčne pôsobili ako z čias Commodoru 64’, je samotné spracovanie nesmierne vydarené. Myšlienka sa snimku taktiež uprieť nedá, o tom potom, na čisté sci-fi to ujde, no na horor je toho ale akosi málo. Medzi 2-tri. ()
Galerie (67)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Zajímavosti (6)
- Taxikáře říční lodi měla původně hrát Sinéad O'Connor. (hladass)
- Bouře v úvodní scéně na poušti byla skutečná. (hladass)
- Kvůli scénám, ve kterých bylo zobrazováno extrémní násilí, dostal film v Americe rating X. Až po významnýh škrtech v těchto scénách, byl rating snížen na R. (hladass)
Reklama