Reklama

Reklama

Nebezpečný cestující

  • Francie Les Passagers (více)

Obsahy(1)

Alex Moineau přijíždí do Říma pro svého nevlastního syna Marca. Čeká je dlouhá cesta autem do Paříže, na které se mají sblížit. Alex má všechno přesně naplánované, trasu i hotely. Když vyjedou na dálnici, velmi brzy si vnímavý Marc všimne, že je sleduje černé auto. Zprvu to berou oba jako hru, ale když po několika zastávkách je auto stále za nimi, Alex znejistí. Pak přece jen auto zmizí z dohledu a oba se v klidu ubytují v Orvietu. To však zdaleka netuší, že na dálnici jsou nalezeni dva zastřelení policisté a že muž z černého auta zná přesně jejich trasu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nepochopil, co je na tom špilberském duelu tak "kůl", o to víc mě překvapil příjemný dojem, který ve mně Nebezpečný Cestující zanechal. Zřejmě na tom měl nezanedbatelný podíl fakt, že se tu nedějí rádobyakční kraviny orámované "rozpálenou dusnou atmosférou", ale jede se po linii poctivě propracovaných postav. Samomluva vypsychlého řidiče dodávky je opravdu výtečná, stejně tak rodící se vztah mezi nevlastním otcem a synem a postavičky okolo nich, a aby toho nebylo málo, dočkáme se i trochy poctivého ultranásilí:) K tomu trocha těch obnažených ženských půvabů a zjistíte, že kromě několika takřka nezbytných logických zádrhelíků vám vadí jenom to, že absolutně nechápete, co měla znamenat ta postava komisaře Adolfa Celiho. Dobový kolorit zesměšňování či kritiky policie nebo něco jiného? Těžko říct, ale celkově vzato to bylo příjemné překvapení v deštivém odpoledni. 60%. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Mam rád filmy, který se odehrávaj na silnici, takže jsem si tohle nemoh nechat ujít. Film neotravuje žádnym zdlouhym úvodem a po chvíli se na scéně objevil černej Transit s hlavnim záporákem a já čekal, co si záporák na kravaťáka a jeho nevlastního synáčka připraví. Počínání hlavního záporáka jsem ovšem moc nechápal. Z filmu nějak neni jasný, jestli se zbláznil nebo co. Chvíli se chová normálně, chvíli se chová jako magor, pak má taky nějaký halucinace a dozvíme se akorát to, že ho bolí hlava. Během cesty zastřelí bez nějakýho zřejmýho důvodu dva policajty a pokusí se zabít i kravaťáka a jeho nevlastního syna, aby se nakonec na ně vysral a dojel ke svý bejvalce, se kterou si chce prostě zašukat. Pak jsem taky moc nepochopil, co měla za význam postava italskýho komisaře (Adolfo Celi). Tahle postava má ve filmu hodně prostoru, ale nemá pro děj absolutně žádnej význam. Akorát pořád opakuje, že hlavní záporák je určitě buzerant a nakonec v tichosti zmizí ze scény. Celkově je to takovej film na jedno zkouknutí, na kterej si za pár dní nejspíš ani nevzpomenu... 50% ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Spíše průměrné krimidrama s psychopatem v zádech.. krásná hudba mírně se nehodící a jak jinak skvělý Jean-Louis. ()

anderson 

všechny recenze uživatele

Mladej generácii to asi nič nepovie. Tento napínavý film totiž neobsahuje hektolitre krvi, ani cool zábery na umieranie nevinných obetí, ani zbesilý strih, ktorým maskuje absenciu napätia. Naopak. Z príjemnej dovolenkovej nálady vás pomaly vťahuje do zóny strachu a atmosférickej hrôzy, vyvolanej úplne obyčajnými a uveriteľnými okolnosťami. Herecké výkony všetkých zúčastnených sú vynikajúce a potlesk si zaslúži aj hudobná zložka filmu. (18.8.2010) ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Spíše průměrné dílo, kde je mnoho nevysvětlených momentů a do poloviny vlastně není vůbec jasné, oč ve filmu jde. Myslím, že není úplně nutné, aby byl příběh před diváka postaven na stříbrném podnose, ale abych se celý film jen domníval, to mi také připadá zbytečné. Pozitivně však lze hodnotit výkon Louise Trintignanta a vystižení neschopnosti italské a francouzské policie... Takže za tři. ()

5150 

všechny recenze uživatele

Příběh malinko připomíná spielbergův DUEL. Hodně prostoru v něm dostanou charaktery postav, nechybí napínavá atmosféra (hudba Claude Bolling) a nakonec ani příjemné herecké výkony - mj. záporák Bernard Fresson a Richard Constantini (nar. 1965) v dětské roli. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Musím otevřeně přiznat, že jsem měla naladěno ihned, ta půvabná hudba ze začátku mě vtáhla a výrazně mi pomohl Jean-Louis Trintignant, v roli nevlastního otce působí zcela přirozeně a uvěřitelně, no a to postupné sbližování s malým chlapcem je místy úsměvné i dojemné.. Příběh o cestě domů z Říma do Paříže se mi zamlouval, atmosféra (ne)příjemně houstla, no a černá dodávka ve zpětném zrcátku nevěstila nic dobrého... Pochvalu určitě zaslouží Bernard Fresson jako narušenec s bolestí hlavy, stejně tak Mireille Darcová zvládla roli maminky i novomanželky skvěle, u mě filmová spokojenost.. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Jestli někdo čeká francouzskou kriminálku typu Delon, Ventura nebo Belmondo, tak je vedle. Čistokrevnější thriller aby člověk pohledal. Perfektně vybudovaná tísnivá atmosféra přímo úměrně roste se záběry na černou dodávku, ve které si Bernard Fresson imaginárně povídá s Mireille Darcovou. Obsazení Fressona bylo naprosto přesné, není to žádná hvězda, ani zaškatulkovaný záporák, takže zpočátku ani nepoznáte, jak až moc nebezbečným cestujícím je. Zato Jean - Louis Trintignant má nezvykle kladnou roli, ale zato jeho postava působí věrohodněji. Komisař Adolfa Celiho mi ve filmu nepřišel zbytečný (narozdíl od scény s místem činu vyvražděné rodiny, která je ale mistrovsky zrežírovaná), ale její odchod pouze připravil půdu pro zbytečné rýpání do policejních orgánů (scéna s četníkem Marco Perrinem ovšem ještě nepůsobí trapně). Skvělá hudba. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

5/10 Prijemna podivana ve francouzskem stylu - R5 pronasledovana fordovou dodavkou je obzvlast pri prime konfrontaci v serpentynach a tunelech na italsko-francouzske hranici docela kulervouci. Vadil mi xenofobni italsky vysetrovatel, prestoze to myslel dobre. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Jen takové dost podprůměrné drama, kde posedlý bývalý milenec, který má pravděpodobně v hlavě nádor, sleduje a terorizuje na silnici manžela a nevlastního syna jeho bývalé. O nějakých výraznějších hereckých výkonech se zde nedá vůbec mluvit. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra cestna drama, ktora si berie inspiraciu od Spielbergovho Duelu. Najma akcne sceny su okopirovane, ale to nevadi. Trochu moc zase dostali priestor medziludske vztahy, ale Jean Louis Trintignant /Flic Story, Vivement Dimanche/ to dobre ustal, a zjavil sa tu aj Adolfo Celi /Thunderball/. Mireille Darc /Velky blondin s cernou Botou, Smrt Darebaka/ bola vyborna. 76 % ()

fantoci 

všechny recenze uživatele

Trochu road movie a trochu thriller. Nechybí nějaká ta vraždička a vyšinutý chlap, který se snaží ohrozit hlavní pár hrdinů. Tento pár tvoří malý kluk a jeho otčím a oba se snaží najít k sobě cestu. Dobdrodružná cesta z Itálie, domů, do Paříže k tomu zajisté dopomůže. Napínavý film v typicky francouzském stylu. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

1800 kilometrů, nevlastní otec a syn v jednom autě. Civilně (kupodivu Vladislav Beneš) nadabovaný Trintignant, kultivovaný herec s kultivovaným zjevem. Jemná hra obličeje. Jen cuknutí svalu na lícní kosti, pohled očí. Muž v dodávce bude asi nebezpečný. Po setkání s policií už JE jasné, že JE nebezpečný. Zjevně zhrzený expřítel, zdánlivé monology-dialogy v autě mistrovské. Mireille Darc byla na můj vkus vždycky taková fádní blondýna, něco mezi Helgou Čočkovou a Hanou Čížkovou, je jasné, že nemám ráda ani jednu. Blikající neonové reklamy za oknem jsou působivé, ale usnout bych při nich asi nemohla. Docela jednoduchými prostředk, záběry kamery z auta do auta, z jednoho na druhé + hudba – a máme děj napínavější, než se původně zdálo.´Kluk je dobrý, ukecaný, bezprostřední. Psychopat nejistý, ďábelský, schizofrenní. Bože, ta doba, kdy se psalo na psacích strojích. Tmavé hotelové chodby, cinkání výtahu. Kroky, zvuky, stíny. Pohled přes mříže a střetnutí tváří v tvář. Bohužel šňůry umělého filmového deště degradují jinak slušně řemeslně odvedený film. Stejně jako kouření, ale jsme přece v roce 1976. Nádherně bělovlasý komisař, s křivým boxerský m nosem a velmi současným a nerušivým hlasem Oldřicha Vlacha. Ale stále zní kdo a proč. „Jak dlouhý bude ten Tunel?“ Hodně. Zvlášť s tou tmavou dodávkou za zády. No, naštěstí vše dopadne tak, jak má. I když jsou s Trintignantem lepší filmy. ()

pend 

všechny recenze uživatele

Svižně odsýpající silniční drama. V akčních scénách je vidět inspirace Duelem, což není vůbec nevadí. Škoda jen, že nejsou více rozvedeny vztahy mezi hlavními protagonisty, třeba v závěru, ten byl na můj vkus hodně rychle ukončen. ()

MrEddie 

všechny recenze uživatele

Sorry, ale jeden z nejslabších filmů s Jeanem-Louisem Trintignantem. Je mnoho lepších road movies s psychopatem na cestě. Nebezpečný cestující mezi ně rozhodně nepatří. Dítě v autě je totálně otravné a nesnesitelné. Bernard Fresson je sice dobrý herec,ale na Rutgera Hauera ve Stopaři nemá. Postava italského detektiva (Adolf Celi) je trapná. Policisté jsou všichni vykresleni jak idioti a nevím proč tam byla Mreille Darcová. Totální slátanina. ()

Reklama

Reklama