Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ten muž je mrtvý vypráví příběh nájemného vraha, jehož ztvárnil Jean-Louis Trintignant. Zabiják přijíždí z Francie do Los Angeles, aby provedl objednávku, má zabít nebezpečného gangstera. Po vykonání vraždy se nájemný zabiják sám stává cílem a je pronásledován. Nejdříve se snaží schovávat, ale záhy pochopí, že to není z dlouhodobého hlediska ideální řešení. A tak se vydává hledat ty, kteří si objednali jeho vraždu. (Snorlax)

(více)

Recenze (13)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo Trintignantovo naprosté selhání, v mnoha sekvencích působí nedůvěryhodně, v závěrečné scéně v automobilu dokonce směšně. Scénář je poněkud omšelý a nemá naprosto žádnou gradaci, režie zcela rutinérská a bohužel se nepovedla ani hudba, která by mohla uspět u sci-fi snímku, ale u akčního krimi působí jako pěst na oko. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

S Francouzi se nevyplatí si zahrávat a přestat hrát podle pravidel, to si, Amíci, pamatujte. Skoro až michaelmannovský příběh dvou zabijáků, který ctí jednotu místa, času a děje a navíc je jakýmsi neoficiálním průvodcem Los Angeles 70. let včetně toho mola, kde poblíž vyrůstal a dospíval Ray Bradbury a které nakonec podlehlo přestavbám a zániku. Hodně věcí je zde řečeno jen tak mimochodem, ale přispívají k uvěřitelnosti snímku. Třeba ta mamina od dítěte, která vlastně nemá strach a jediné, co ji nakonec zajímá, kde je televize. Nejlepší je na filmu ale asi ta atmosféra, kdy mám jako divák pocit, že jsem u toho a přitom se procházím ulicemi a odlehlými místy LA. ()

Reklama

Delmondo 

všechny recenze uživatele

Duel Trintignant vs. Scheider, ještě k tomu řízený mistrem Derayem sliboval řádnou podívanou ovšem očekával jsem asi moc. Zemi galského kohouta jsme vyměnili za Ameriku, což je osvěžující změna, francouzský styl zůstal, to by bylo také ok ale nějak mi tomu chybí taková ta lehkost a jiskra těch krimi thrillerů který frantíci uměli nejlíp na světě. Herecky naprosto v pořádku i když bych si v hlavní roli představoval spíš Delona ale Trintignant je taky frajer, Scheider byl chladný jak led a Constantin nakonec dovezl i přestřelku mezi nebožtíky. Co naplat, muži byly drsní a ženy krásné tak tomu trojku vystřelim ale nic víc, nic míň. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Trintignantovi bych neveril toho najomneho zabijaka ani omylom - ten herec sa tam proste nehodi - ako drsnaka si u polizzioteschi predstavujem Mario Merolu, Merliho alebo hoci Adorfa, len Trintignanta nie. Kulisy plane, dialogy su len vatovo plane plky, to co hovori Trintignant - to je uplna bieda......ani to finale na cintorine ci na hroboch ci co to bolo ma nijak nenadchlo ------- jeden z najplansich Trintignantovych filmov, fakt on a polizziotteschi , to uz by rovno mohol taky Jozef Kroner hrat Q u 007 -ky : 25 % ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Po Atentátu v Paříži Trintignant a Scheider znovu v jednom filmu, ale tentokrát mnohem lépe. Žádné složité politické tahy, "jen" přímočarý, zručně zrežírovaný thriller se scenáristickým vkladem Jeana- Clauda Carrièreho, přestřelkou v pohřebním ústavu, kterou o léta později zopakoval John Woo ve Face Off, a ryze evropským závěrem. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (9)

  • Francúzsky štáb prišiel do Los Angeles pôvodne natáčať iný film. Projekt však bol zrušený, no i tak sa rozhodli nejaký film natočiť. Scenár napísali za 12 dní a celý film stihli natočiť pokým im ešte platili víza. (Real Tom Hardy)
  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles počas júna roku 1972. (Real Tom Hardy)
  • Film bol pomerne hojne chválený v dokumente Los Angeles Plays Itself (2003), ktorý mapuje zobrazovanie Los Angeles vo filmoch. Spomedzi takmer 250 snímok objavujúcich sa v dokumente bol tento Derayov počin jedným z mála chválených. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama