Reklama

Reklama

Hitlerovi kameramani

(TV film)
  • Francie Propaganda Kompanien

Obsahy(1)

Propaganda byla vždy jednou z nejúčinnějších zbraní. Francouzský dokument představí muže, kteří za 2. světové války prokázali nejen značnou odvahu, ale i nemalou dávku otrlosti a bezcitnosti při prosazování nacistických ideálů. Většinu záběrů, které se v německých archivech uchovaly z období 2. světové války, natočili příslušníci z oddělení válečné propagandy. Byli to dobře vyškolení profesionálové, kteří věrně sloužili ideologii Třetí říše. „Propagandistické útvary" se staly součástí všech armádních složek. Jejich členy byli i čtyři mladí muži, kteří svými filmy přispěli k dotvoření obrazu války, ať již v intencích nacistické ideologie či jako „nezaujatí" pozorovatelé. Werner Bergmann byl před válkou profesionální filmař, zaměstnanec významné produkční společnosti a asistent kameramana Waltera Conze, mobilizován roku 1939. Götz Hirt-Reger byl oproti tomu čerstvý maturant a naprostý amatér, který do vypuknutí války natáčel jen záběry své rodiny. Brzy však zdokumentuje běžný život svých spolubojovníků na frontě. Hans Ertl, zkušený horolezec a kameraman, se těsně před válkou chystal na expedici do Chile. Místo odjezdu však musel narukovat. A Walter Frentz se díky doporučení Hitlerovy oblíbenkyně Leni Riefenstahlové stal osobním kameramanem Vůdce. Jejich snímky jsou dodnes svědectvím nejhrůznějších let 20. století. (Česká televize)

(více)

Recenze (9)

HJ-FILIP 

všechny recenze uživatele

Chvíli jsem přemýšlel nad tím, zda mám cvaknout 4 nebo 5 hvězdiček. Pro ke mě volal fakt, že byli vybráni pouze 4 kameramani. Na druhou stranu dokumenty bývají točené i jen o jednom člověku, tak proč ne. Oceňuji, že z filmu je patrné, od koho vlastně pocházejí některé z nejslavnějších záběrů z dob Velkoněmecké říše. A také že melodie Die Deutsche vochenschau je Les preludes od Fr.Liszta. Celkově dobrý film. ()

mirika39 

všechny recenze uživatele

Čo dodať. Mladí ambiciózni chlapci, ktorí možno ešte nevedia, aké ideály sú tie správne. A sú vôbec, čo sa II. svetovej vojny týka, správne alebo nesprávne ideály? Nič nie je čierne alebo biele. Syn jedného z kameramanov sa vyjadril: "Nevedel som, že otec bol na strane tých zlých." Ale boli tí zlí naozaj zlí? A boli tí dobrí naozaj len úbohé obete? Pravdaže, žiadne vraždy a masové zabíjanie nie je ospravedlniteľné, alebo dokonca odpustiteľné, ale, kto vie, ako by to v opačnom prípade všetko dopadlo. Každopádne, česť tým statočným mladým mužom, ktorí nenafilmovali len zidealizovaného führera a nadšených vojakov, ale zachytili aj zbombardované mestá a mŕtvych. ()

Reklama

Prekarkar 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to konečně odkoukal. Ano, je to tak, média jsou mocná zbraň a jdou zneužít ve prospěch kohokoliv. Lidé věří v to co vidí, slyší, čtou. Film je svět poučení, emocí, ale i lží a Hitler to věděl moc dobře. Mediální psychologie vyhrává všechny bitvy. A jinak za takové záběry by se nemuseli stydět i dnešní nejlepší kameramani. Smekám před těmi kameramany, ať už sáli na jakékoli straně. ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Plno nového materiálu,fotek,výslechů a hlavně autentičnost díky napsaných dopisů přímo od kameramanů z front,což tomuto dokumentu vtisklo kus něčeho jiného.Ani neříkám,že tohle téma mě vždycky zajímalo.Kdo vlastně byly ti "blázni" co díky nim vidí teď miliony diváků,že pro slávu či čest musely podstupovat bez zbraní a jen s kamerou a hromady techniky.Velmi zajímavý dokument o propagandě Třetí říše,která mi,ale přijde,že bude existovat a existuje stále mezi náma,jen se to jmenuje jinak. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Minister propagandy, Joseph Goebbels, potreboval jednu dôležitú a markantnú vec, ako ovplyvniť masy a masy ľudí, prišiel na spôsob, zamestnať profesionálnych vojnových spravodajcov, čo môžu byť i títo - kameramani na plný úväzok, poslať ich do terénu, na front, aby sprostredkovali - ako sa darí Nemcom postupovať vpred, tieto príspevky, sa potom premietali v pravidelných - nemeckých filmových týždenníkoch, kde kiná, praskali vo švíkoch ! Dokument sa venuje - štyrom, najpovolanejším pracovníkom za kamerou, ktorí sa pohybovali po najdôležitejších miestach, ktoré jednak spôsobovali veľkú radosť, ale neskôr i prehru, potupu, kde k tomu, nakrúcali i neúspech. Boli to veľkí profesionáli, dokonca by som ich pasoval za režisérov, ktorí si sami, určovali svoje zábery, uhly kamery, štýl, postup, a veľa ďalších, aby boli šéfovia - spokojní ! Nebyť týchto vojnových dokumentov, autentických, reálne prezentovaných, tak by nezúčastnený jedinec, nikdy nevedel, čo je to druhá svetová vojna. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama