Reklama

Reklama

Westworld

(seriál)
Trailer 3
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, (2016–2022), 35 h 28 min (Minutáž: 48–91 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, Sidse Babett Knudsen, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Ed Harris, Shannon Woodward, Luke Hemsworth (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(36)

Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)

(více)

Videa (37)

Trailer 3

Recenze (559)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého(sebe) zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~ () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jestli to Nolanovi aspol. vyjde a vypointují první sezonu do něčeho většího, než překombinovaného/žádného finále, tak tu 5* určitě dám. Zatím je to vizuálně velice uhlazené a tváří se to hrozně hluboce... právem? // Třetí sezona jasně ukazuje, kam chce seriál směřovat a Westworld se mění na Futureworld. Bude to sedět všem? Těžko. Vynikající produkční design, výprava a kontrola nad prakticky každým detailem (který vytváří záměrně umělý svět působící jako z naskriptovaných videoher - vždyť se zaměřte na důležité scény, jak z ní mizí okolní NPC a jak funguje scénář - benzínka, atd.). Závěrečný díl má svoje velký ale, ale potitulková scéna vše převálcuje. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

,,NĚKDO SI SEM JEZDÍ VYHODIT Z KOPÝTKA, SEJMOUT PÁR RUDOCHŮ, ALE TAHLE HRA MÁ VÍC ÚROVNÍ...“ /// Místy je to hrozně nudný. Vykecávaj se vo ničem (vědomí, duše…, že Dolores!) a snažej se to zachránit vystavenejma bobrama (to se moc nedaří) nebo počtem mrtvol (to už je lepší). Zpracování perfektní, ale příběh je plnej vaty. Štve mě, že to seznamování s všelijakejma serepetičkama je vlastně jen čekání na to, až hororovej scénář pro svý zakazníky zrealizujou replikanti. Takže za rok, Dolores…, snad to tentokrát dopadne líp! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám místo, kde je všechno, včetně personálu, podřízený mým přáním. 2.) Mým snem je beztrestně prznit a drancovat. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * 2.Série: /// „KDO PO KRVI TOUŽÍ, V KRVI KONČÍ…“ /// Svět po průseru. Kontrolu nad parkem, kde hosti jsou regulátoři a výtvory proměnnými s cílem okopírovat lidskou mysl převzali jednotky Delosu a prováděj krvavou očistu. Role se otočili. Dolores ukazuje, že se toho hodně naučila. Maeve hledá svoji dceru a „Muž v černém“ má před sebou další labyrint… Druhá řada je parádní. V jedničce jsem se nějak nemohl kvůli kolísavýmu tempu a množství prostoru pro osvětu „chytnout“. Tady je to jiný. Řež, ve který maj uměláci navrch, nový postavy jsou vrženy do víru událostí a ty starý přebíraj otěže. Na obou stranách. Harris je furt charismatickej, takže jeho pistolník, kterýho doprovází smrt, je fajnovou rolí. Lidi se snažej zachránit a uměláci zase získat svět pro sebe. Nebo má STVOŘITEL jiný úmysly? Další – tedy nový světy a smrt je jednou z možností, jak se z nich dostat. Ale hlavní je nezemřít nadarmo… ale od toho tady bude další série. ZVEDÁM HODNOCENÍ O HVĚZDU, TEDY 4*! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Začínám se bát svýho uměláka. 2.) Chtěl bych navštívit do období Edo. 3.) Thx za titule „need4seed“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Lucasion 

všechny recenze uživatele

"You can't play God without being acquainted with the Devil." Takové roky čekání a nakonec jsem se konečně dočkal. Seriál z produkce pana Nolana. Na to, jaké jsem měl obrovské očekávání, tak mi je první díl naservíroval téměř okamžitě. Spadla mi čelist, jak precizně HBO pokračuje ve své plejádě seriálů. Kvalitní výprava, hudba, herci, prostředí, akce, střih a scénář. Vše do puntíku funguje a já si čelist sbírám ze země a nořím se do Labyrintu. Fakt je, že seriál má prostě duši. Příběh je kvalitní, má rytmus a spád. Navíc drží diváka v nejistotě a člověk by hned hltal další díly. Ovšem styl jakým pálí Nolan je tak precizní, že já mu to celé žeru i s navijákem. O spojení mých oblíbených žánrů se už snažilo hodně režisérů. Tady ale Western funguje jak má a sci-fi je pouze prostředek k finálnímu rozuzlení. Navíc zvraty jsou v ději časté a každý mají tvůrci pečlivě připravený. Herecky je to dokonalé. Evan Rachel Wood je sexy, sympatická, vnímavá a talentovaná. Hlavní role je pro ní jak ušitá. James Marsden je správný dobrý kovboj a Ed Harris svého muže v černém zvládnul s přehledem. Třešnička je ovšem Anthony Hopkins, který si krade další ďábelskou roli tvůrce Labyrintu a zábavního parku. Jeho pohledy jsou hypnotizující a hlas místy, tak chladný, že vzpomínám na Mlčení jehňátek (1991). Navíc se mi líbí genialita s jakou do seriálu jeho postava přináší. Výprava seriálu je také na výbornou. K efektům nemám jediné výtky. Hudba je příjemná, dramatická a epická zároveň. Úvodní melodie je krásně melancholická a perfektně doplňuje celou řeckou tragédii. Těchto deset epizod mi opět dokázalo, jak božsky umí HBO dělat seriály. Opět vstávám a tleskám za nejlepší seriálovou událost roku. Tenhle seriál je naprosté filmařské porno, které šlape jako hodinky. Finále je nečekané a naprosto famózní. Těším se na další nášup. (100 %) ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Jonathan Nolan to dokázal. Předvedl nám, že kromě scenáristiky mu jde i režie. Za pomoci své ženy Lisy Joy a J.J. Abramse nám přinesl ten to úžasný westernový svět budoucnosti v seriálové podobě. Filmovou předlohu jsem sice neviděl, ale se bude od seriálu hodně lišit. No kde začít. Celá myšlenka Westworldu mi přijde úžasná. Je to podobný nápad jako Jurský park. Ale každá taková sranda se neobejde bez problémů. Každý robot se občas porouchá. V parku jsou samozřejmě také návštěvníci. Každý si svůj drahý lístek užívá po svém. Seriál má také skvělé obsazení. Chtěl bych zmínit hlavně Anthony Hopkinse, jako tvůrce robotů Robert Ford nebo Eda Harrise, jako záhadného Muže v černém. Další zajímavé postavy jsou mladá Dolores nebo Bernard Lowe, který pracuje jako programátor. Každý den ve Westworldu je zároveň stejný i jiný, tak jsem zvědavý na další scénáře a nové postavy. HBO se tento kousek rozhodně povedl. Postupně se nám odhalují jednotlivé záhady a my se nestačíme divit. Opravdu je to srovnatelné s GoT. Finále je dost otevřené. Moc nevím, o čem by měla být další série. Musíme se nechat překvapit... Ještě bych chtěl pochválit skvělou nedobovou hudbu, která se k seriálu dokonale hodí. 2. série je tu a s ní i vzpoura robotů. Přichází mnoho nových zvratů a my se dozvídáme víc o parku. Konec vám neskutečně zamotá hlavu. "Kdo po krvi touží, v krvi končí." ()

Galerie (654)

Zajímavosti (71)

  • V úvodu epizody zazní skladba „Seven Nation Army“ od kapely White Stripes. (Epistemolog)
  • V této epizodě zazní klavírní verze písně „No surprise“ od kapely Radiohead. (Epistemolog)
  • Tvorca projektu Jonathan Nolan  popísuje príbeh Westworldu, ako ďalšiu kapitolu ľudstva, v ktorej ľudia samotní prestávajú plniť úlohu hlavných protagonistov. (ZedsDead)

Související novinky

Jason Bateman natočí netradiční western

Jason Bateman natočí netradiční western

31.01.2023

Žánr sci-fi westernů proslavil filmový Westworld z roku 1973, nutno ovšem podotknout, že od té doby se objem filmů v tomhle žánru příliš nezvětšil, v 2011 navíc fandové dostali obří facku v podobě… (více)

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

05.11.2022

Přestože měli tvůrci seriálového Westworldu Jonathan Nolan a Lisa Joy potvrzenou pátou a finální řadu jejich sci-fi seriálu, HBO od plánů nakonec upustila a projekt tak byl oficiálně zrušen. Popravdě… (více)

Seriálový Last of Us až v roce 2023

Seriálový Last of Us až v roce 2023

17.02.2022

Špatné zprávy pro fanoušky herní série The Last of Us. Šéf programu HBO Casey Bloys totiž čerstvě upřesnil, kdy si myslí, že diváci uvidí očekávanou seriálovou adaptaci od Craiga Mazina (Černobyl) a… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

Reklama

Reklama