Režie:
Paul HaggisKamera:
Andrij ParekhHudba:
Nathan LarsonHrají:
Oscar Isaac, Catherine Keener, Jim Belushi, Stephen Gevedon, Hilary Mann, Christian Keiber, John Bianco, Paul Borghese, Craig DiFrancia, J. Mallory McCree (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Nick Wasicsko se stal starostou v roce 1987, kdy městem Yonkers zmítala krize. Příkaz, jenž mu nařizoval vystavět nízkorozpočtové byty v bílých středostavovských čtvrtích, rozpoutal ve městě "válku" poháněnou rasismem, vraždami a politikou. Nick Wasicsko (Oscar Isaac), mladý starosta středně velkého města Yonkers ve státě New York, se potýká s federálním soudním příkazem, který mu nařizuje vystavět malý počet nízkorozpočtových bytových jednotek v bílých čtvrtích. Starostovo úsilí příkazu vyhovět však znesváří celé město, totálně paralyzuje místní správu a nakonec zničí i samotného starostu a jeho politickou budoucnost. Catherine Keenerová se představí v roli Mary Dormanové, majitelky domu ve východní části Yonkers, která během bitvy o umístění výstavby sociálního bydlení dospěje k pozoruhodnému objevu. Šestidílná minisérie Najděte mi hrdinu od scenáristy Davida Simona (seriály Treme a The Wire - Špína Baltimoru) a režiséra Paula Haggise (oscarové drama Crash), inspirovaná stejnojmennou faktografickou knihou spisovatelky Lisy Belkinové, zkoumá pojmy jako domov, rasa a společenství prostřednictvím životů zvolených představitelů, úředníků, aktivistů i prostých obyvatel města. (HBO Europe)
(více)Videa (7)
Recenze (53)
Jediná věc mi tu vadila – ten materiál a množství osudů by vystačily na deset dílů, tempo je občas hodně "trhané". Ale rozhodnutí udělat z toho minisérii je pochopitelné. Co se jeví jako komplexní sonda do sociální politiky města Yonkers je vlastně stejnou měrou rozborka psychologie jednoho muže. A díky fantastickému výkonu Oscara Isaaca si to člověk uvědomí až ve chvíli, kdy první scéna dostane v závěru dost skličující a drtivý smysl. ()
Politika, i ta regionální, je přesně taková. Vlastní podrazy jsou malichernosti, podrazy jiných proti mně jsou neodpustitelné tragédie. Všichni si připadají slušní, všichni mají své pochopitelné zájmy a všichni dohromady vytvářejí pod nohama uhýbající močál. První díly se pomalu rozbíhají, ale pak všechno nabírá na spádu, hloubce i napětí. ()
Celému příběhu trochu dává zabrat formát seriálu, kvůli němuž scénář vypráví víc, než nezbytně musí. Haggis má každopádně propracovanou nástěnku s postavami a od začátku ví, kam chce hlavní hrdiny i diváka dostat. Občasný patos, naivita a zjednodušování schémat politiky a komunitního života nakonec zaveze do správných kolejí v duchu "you piece of shit!" a člověk má na dlouho o čem přemýšlet. Dokonce bych řekl, že se to občas sveze až k socreal seriálům typu "My všichni školou povinní", naštěstí to posleství, že si sice za svá rozhodnutí neseme odpovědnost sami, ale že i blízcí lidé můžou občas pomoct s dost zásadními a pozitivními životními změnami, je ok. Předpokládám, že v Česku se bude tenhle typ seriálu vysílat v 23:30, až skončí všechny pořady o vaření, seriálové vymývárny a talk show s ušatým pudlem. V Česku je totiž důležité, aby postava třeštila oči na to, že pan A řekl paní B nějaký nesmysl. Místo, aby řešila, že venku se občas opravdu něco musí i řešit a to co lidí říkají a dělají by mohlo kromě panických nadávek tu a tam dávat i nějaký smysl. ()
Začnu výtkou, kvůli které nemohu tuto minisérii ocenit plnou palbou - tvůrci ji mohli s klidným svědomím o dva díly zkrátit. Jejich záměr týkající se podrobného a nezkratkovitého vylíčení jednotlivých dějových linek by bylo možné dosáhnout i na ploše podstatně kratší stopáže. Pro fanoušky projektů s politickou tematikou se ovšem i přesto jedná o velkou událost a nad tímto nedostatkem přivřou oči o poznání snadněji. "Show Me a Hero" představuje odlišný přístup k látce než populární (i dle mého názoru plně zasloužené adjektivum) "House of Cards" - působí mnohem realističtěji. Není tak tomu jen z toho důvodu, že popisuje skutečné události, ale také vyprávěcími a filmařskými postupy. Hudební doprovod je nenápadný a upozaděný, střih a kamera nikam nespěchají a děj a postavy jsou líčeny bez jakéhokoli patosu a emočně přeexponovaných scén. Charaktery rozhodně nejsou černobílé a ono Wasicskovo hrdinství není prezentováno na jasně viditelném a vyvýšeném piedestalu. Zřejmě vůbec největším trumfem je herecký výkon Oscara Isaaca, který je, zejména v závěrečných epizodách, až k neuvěření přesný a přesvědčivý. ()
VĚC: NAŘÍZENÍ SOUDU V OTÁZCE BYTOVÉ VÝSTAVBY V KAUZE SPOJENÉ STÁTY A NAACP VERSUS MĚSTO YONKERS… /// Výstavba bytů pro nemajetné a následná integrace jejich obyvatel mezi „normální“ nájemníky budí vášně. Šanci za pačesy se snaží chytit mladý Nick Wasicsko, kterej ale netuší, že výstavba bytů pro socky, není vhodným důvodem k využití slabin protivníků… Ze života (regionálního) politika. Nebaví mě to! Jestli takhle fungujou politici (byť malinkatí) v Americe, no tak potěš klobás. Zajímavá může bejt podobnost mezi afroameričanama a pro nás blízkejma indoevropanama. Celkem ujdou i ty útržky ze životů lidí na (třeba i vašem) sídlišti. Navíc tady se jedná o skutečný postavy, který tenkrát… Tady se Haggis se Simonem nezapřou. Jenže… takový „od voleb, do voleb“, bez diváckejch emocí (na rozdíl vod těch, jichž se to týká), o politicích a jejich voličích, o politický naději (trochu utopie?) nebo (spíš či hlavně?) nalezení smyslu života. Takže všehochuť, která neupoutá a na kterou vám politicky (a nekorektně) seru! Navíc mi jsou ti lidi nesympatičtí… (nejen politici). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1999 napsala Lisa Belkin, mám na praku. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 3.) Jsem zastáncem teorie O.Newmana o státní výstavbě. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Galerie (45)
Zajímavosti (2)
- Na začátku tohoto dílu slyšíme skladbu „Gave It a Name“, která byla nahrána již v roce 1991, ale jelikož se nevešla na album „Human Touch“, tak byla vydána až na výběrovém albu s názvem „Tracks“, které vyšlo v roce 1998. (Trajektt)
Reklama