Reklama

Reklama

Room

Trailer 3

Obsahy(1)

Pro pětiletého Jacka je pokoj celým světem. Je to místo, kde se narodil, vyrůstá a kde žije v bezpečí se svou mámou Joy. Spolu si čtou, učí se, hrají si. Poznání o světě Jack nabývá prostřednictvím několika dětských knih a dětských televizních seriálů. Vše, co je mimo pokoj, je fiktivní, jen pokoj je skutečný. V noci ho máma vždy ukládá do bezpečí šatníku, v němž má usnout dříve, než přijde Starý Nick, jejich věznitel. Pokoj je pro Jacka domovem, ale pro jeho mámu vězením, ve kterém je Starý Nick drží již více než sedm let. Díky odhodlání, vynalézavosti a vroucí mateřské lásce se Joy podařilo vytvořit pro Jacka život, ve kterém si neuvědomuje limity jejich vězení. Joy však ví, že takhle to nemůže být napořád. Vymyslí proto odvážný plán útěku, ve kterém se spoléhá na statečnost svého syna a notnou dávku štěstí. Když plán naproti všemu skutečně funguje a oba jsou konečně svobodní, Joy si s hrůzou uvědomí, jak nepřipravená je na to žít mimo čtyři stěny malého pokoje a být svému synovi oporou i ve skutečném světě. Jejich izolovaný svět se najednou rozšíří a jak malý Jack, pro kterého je vše nové a neuvěřitelné, tak i Joy se musejí naučit, jak žít ve skutečném světě... (Bohemia MP)

(více)

Videa (19)

Trailer 3

Recenze (630)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V některých komentářích se objevuje rozdělení filmu na dvě půlky. První klaustrofobická, odehrávající se v omezeném prostoru cely, má být výrazně lepší té druhé. Problém vidím v tom, že mnozí diváci šli na thriller. Námět k té domněnce sváděl, trailer jakbysmet. Jenže očekávání se nenaplnila. Room je od začátku až do konce psychologické drama o ztrátě svobody a následném vyrovnáváním se s psychickými traumaty. Jen v první části se najde pár thrillerových prvků, v té druhé už drtivě převládá psychologická rovina vyprávění. Další problém může někdo spatřovat v tom, že snímek je snímaný optikou dítěte, což některé vede k tvrzení, že film je příliš sentimentální. Na slzopudný a vydírající sentiment jsem citlivý, Room mi po emocinální stránce sedl takřka dokonale. V tom, oč se snaží, je přesvědčivý a s ohledem na látku citlivě natočený. Pokud někteří šli na nového Sběratele polibků, je to jejich problém. Celkový dojem: 90 %. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Žijí v jakési kůlně, vypadá to, že nemají moc peněz, ona nechodí do práce, on vypadá jako holčička a moc se nezajímají o sousedy. Brzy pochopíme, že ten chlapík, který je navštěvuje, je hlavní důvod, proč se k nim dostává denní světlo jen prostřednictvím světlíku ve stropě, že žádná jiná okna jejich „room“ nemá, a že ocelové dveře střeží číselný kód. Já naštěstí nečetl synopsi, takže jsem se pár minut příjemně motal v nejistotě. Kroky distributora moc nechápu, ale budiž, jeho volba. Výsledek je komorní a minimalistický, sázející hlavně na herecké výkony: Brie Larson je přesná a velmi dobrá, ale víc mi seděl výkon devítiletého Jacoba Tremblaye. A teď upozorním na spoilery, protože několik věcí se dle mého docela nepodařilo: pokus o vysvobození je poměrně nepravděpodobný (pět let chrání syna a pak ho pošle zabaleného v koberci do absolutního neznáma?), samotné indicie od Jacka směrem k nesmírně pohotové policistce by rozhodně nestačily k určení polohy, po vysvobození by dvojici i nejbližší příbuzné obklopili psychologové, terapeuti, sociální pracovníci, po matčině odvezení do nemocnice by dítě, které bylo zvyklé výhradně na ní, nezůstalo v „cizím“ domě, Jack je sice opatrný při chůzi po schodech, ale jiné věci, které by také „neměl“ znát, zvládá bez potíží – hlavně ty sociální, na které vůbec nebyl zvyklý. Tahle zkratkovitost prostě sráží body dolů. Čas na svobodě už není tak zajímavý. Protože se s ním hůř pracuje. Matka nemůže začít s čistým listem tak jako syn, který se narodil v zajetí, její návrat je komplikovanější – právě s touhle linií se pracuje poměrně málo. Upadne do deprese, houkne na matku, ale jinak nic. Znovu přetlak zkratkovitosti. K zamyšlení a emocionálnímu zážitku mě vybídla jiná dramata podobného ražení – třeba rakouský Michael. 75% ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Parádní námět (nebo předloha?), z kterého vykvetlo zajímavě tísnivé drama. Filmu nechybí špetka napětí, přiměřená dávka psycha, silné a nikoli lacinné emoce a hlavně perfektní herecké výkony. Výsledkem je svým způsobem taková psychologická studie toho, co se stane, když se k lidem chováte jak k laboratorním myším... 8/10 ()

vteco 

všechny recenze uživatele

Silné a emotivní téma, které jen podporuje ona skutečnost, že to nemusí být až taková fikce. První půle nabízí klaustrofobický zážitek s výborně zpracovanou atmosférou a fikcí, jenž hlavní hrdinka aplikuje na své dítě. Později se otevírá obrovský svět zaměřený hlavně na postavu malého Jacka a samotnou matku posílá lehce do ústraní, což vůbec nevadí. Celý film provází nepříjemný pocit a výborně zvládnutá psychologická stránka obou postav. [80%] ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Někdo z toho možná cítí Hollywood, z toho cítím poctivé nezávislé drama, kterému většina těch hollywoodských umělohmotin nesahá ani po kotníky. Silné, skvěle odehrané, v jeden moment šíleně napínavé a hlavně znepokojivé. Dětská naivita ještě umocněná o milosrdné překrucování reality je fantastická, stejně tak Jacob Tremblay - nevzpomínám si, kdy naposledy mě takhle zasáhl dětský výkon. 4,5* a wow (nebo spíš brr?) k tomu. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (9)

  • Natáčelo se v kanadském Torontu. (hansel97)
  • Emma Donoghue uvedla, že inspirací k napsání knihy byl příběh Elizabeth Fritzl. Tu v 18ti letech její vlastní otec uvěznil ve sklepě a dalších 24 let jí znásilňoval. To, že se ztratila, odůvodnil tak, že utekla z domu a dala se k jisté sektě. Během let porodila 7 dětí - jedno zemřelo, tři žily s ní ve sklepě a další tři si vzal k sobě otec. Dívce se podařilo utéct v roce 2008, kdy její dítě onemocnělo a přiměla otce, aby vzal dcerku do nemocnice. Doktorům se otcův pečlivě promyšlený příběh, jak k dítěti přišel, nelíbil a tak začali prověřovat původ dítěte. (Clovecice)
  • V dětském pokoji Joy (Brie Larson) v jejím rodném domě je vedle její postele plakát s Leonardem DiCapriem. Ten ve filmu Titanic (1997) ztvárnil postavu jménem Jack. Syn Joy se v tomto snímku jmenuje také Jack (Jacob Tremblay). V pokoji také můžeme vidět plakát The White Stripes. The White Stripes bylo americké rockové duo, jehož styl se dá popsat jako minimalistický rock. (navabaca)

Související novinky

Marvel potvrdil obsazení Captain Marvel

Marvel potvrdil obsazení Captain Marvel

25.07.2016

Víkendový Comic-Con přinesl spoustu nových trailerů, na druhou strunu byl ale skoupý na velká oznámení. Neobjevily se žádné nové filmy ani herecká angažmá, asi nejvýraznějším momentem tak bylo… (více)

Nominace na Oscara 2016

Nominace na Oscara 2016

14.01.2016

Letošní Oscary budou duelem Revenanta se Šíleným Maxem. Výlet do divočiny s DiCapriem sesbíral dvanáct nominací a našlapaná jízda s Hardym deset, ze zálohy přitom útočí Marťan se sedmi a Spotlight,… (více)

Režisér Franka se zabydluje v Pokoji

Režisér Franka se zabydluje v Pokoji

18.01.2015

Po bizarním a ceněném Frankovi se irský režisér Lenny Abrahamson pouští do další netradiční látky. Adaptuje ceněný knižní bestseller Emmy Donoghue s lakonickým názvem Room (česky vyšlo v roce 2011… (více)

Reklama

Reklama