Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer 1
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer 1

Recenze (115)

TeeAge odpad!

všechny recenze uživatele

Znáte ten pocit, když napíšete relativně dlouhý komentář, a před jeho odesláním nedopatřením zmáčknete F5? To se mi právě stalo, a je to možná proto, abych se držel víc u tématu Billions. --- Už jsem dávno necítil takovou prázdnotu, jak při sledování Billions. Když umělecké dílo postaví do svého ústředního motívu něco, co nemá lidské vlastnosti, nastoupí bezedná prázdnota. --- Když v roce 1971 americký prezident Richard Nixon zrušil "zlatý standard", a dolar stratil své krytí fyzickou hodnotou, jeho hodnotu začala určovat čistě víra lidí v něj. A i kdyby se dalo polemizovat o tom, zda je zlato skutečná hodnota, když jeho hodnotu určuje taky jenom víra lidí v nej, alespoň je fyzicky hmatatelnou komoditou. Zrušení zlatého standardu umožnilo neomezené tisknutí fyzických peněz, a tak již nereflektují výkonnost ekonimik jednotlivých států. Dále fakt, že fyzicky tisknuté peníze tvoří jen přibližně tři procenta veškerých peněz na světě, dokonale vyjádřuje jeho tvar virtuálního cloudu, který může kdykoliv zmyznout. Proč? Protože výkonnost jednotlivých států se měří v HDP, a jelikož peníze již nemají skutečnou hodnotu, je měření HDP skresleným obrazem skutečných hodnot jednotlivých ekonomik a lidských zdrojů. Koroporáty mají na dnes mnohem větší moc, než státní celky, a jelikož jejich ambice určují čistě a jedině peníze, jejich cíle jsou neuspokojitelné. Nekonečný ekonomický růst způsobuje prohloubení propastí mezi společenskými třídamy, a nekončící touha elit po růstu blahobytu způsobuje ekologické devastování přírody do nenapravitelné formy. I kdyby se z dne na den vyměnili lidi v klíčových pozicích států a organizací za dle nás ty správné lidi, i tak je velice nepravděpodobné, že by se rozjetý vlak směrem k ekologické katastrofě mohl otočit, nebo alespoň zastavit. --- Billions vyjádřuje všechno, co nesnáším na lidech, na společnostech a hlavně na sobě. Je to nekončící nutkání mít stále víc a být stále víc při moci. Zlepšit to můžu jenom každodenní pílí sebereflexe, a objevováním jakýchkoliv jiných hodnot, než jsou peníze. --- Ps: Jdou kouknout na burzu, Dow Jones prej poroste. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Velice chytře napsané, skvěle zrežírované a výtečně zahrané. Ačkoliv našinec stěží může pochopit zákruty amerického investičního podnikání, příběh sám o sobě je natolik nosný, originální a vynalézavý, že se od toho těžko vstává. Souboj dvou vyhraněných osobností vedený do značné míry přes "společnou" ženu je sám o sobě lahůdka. K tomu přibývají zajímavé vedlejší příběhy a atraktivní kulisy finančního byznysu, prokurátorských kanceláří a samotného New Yorku. Celkově opravdová lahůdka. ()

Reklama

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

Davies182 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

PRVNÍ SEZÓNA: Komu se líbilo The Big Short, bude z akcionářské konverzačky Billions zákonitě unešený. Giamatti ve své životní roli. PILOT mě zaujal zhruba od okamžiku, kdy jsem si uvědomil, že je Brody vážně už dávnou minulostí: skoro jako by ani nikdy nebyl. Tak dobrej je Lewis herec a tak snadno a rychle se bez problémů stává další novou seriálovou postavou. Něco mi holt už po první hoďce říká, že tyhle finančnické hádky s Giamattim budou opravdu stát za pozornost. Nadšení, a nejen opatrné. Páč Showtime. ()

bararich8 

všechny recenze uživatele

Neskutečně přeceňovaná věc. Nuda hned v prvním díle je neúnosná a bohužel ani nevýrazné postavy to nedokážou zachránit (od herců jsem čekal mnohem víc, hlavně záporák je vyloženě protivný a nekoukatelný). Výsledkem je jen spousta žvanění a děj se hýbe dopředu jen velice pomalu. Největší vzrůšo je paradoxně Chuckova úchylka na podpatky. 1* ()

Galerie (1 448)

Zajímavosti (6)

  • Během rodinné dovolené, kterou trávil Damian Lewis v Irsku, někdo zavolal FBI, protože se domníval, že se jedná o skutečného majitele hedge fondu, který se skrývá před zákonem. (tedvidek94)
  • V 4. epizóde 1. série sa objavila v malých cameo rolách trash metalová legenda Metallica. (Irktus)
  • Seriál se natáčel ve čtvrti, kde skutečně bydlí herec Paul Giamatti, který hrál Chucka Rhoadese. (tedvidek94)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama