Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer 1
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer 1

Recenze (115)

Daddko 

všechny recenze uživatele

Pre niekoho nič nehovoriace hry magorov s číslami. Pre mňa výhry, pády, deň-noc v strese. Krásne myšlienky a dialógy. Byť tak v 1 ročníku Managementu riadenia financií nechodím na prednášky a pozerám tento motivačný fucken Meisterstück . Rokovacie taktiky, reč tela, druhú stranu musíš mať prečítanú ešte km si sadne, informácie majú cenu zlata a výhra za každú cenu. Jediná pripomienka k sado-maso, ktorú si mohli odpustiť. A pozdravujem borcov z Penty pred januárovými vyhodnocovačkami.... ak táto tradícia ešte trvá. Vinšujem čo najmenej "šlatule, škatule hýbte sa". ()

Vavča 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Billions považuji za jeden z nejdůležitějších seriálů dekády. Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve svých rolích státní zástupce, versus všemi mastmi mazaný burzovní makléř stojící na hraně a za hranou zákona. Spletité zákruty mocenského boje nejsou nikdy samoúčelné, scénář přináší napínavé situace. Hlavně však servíruje vynikající charaktery, talentované, podivné, ale především vyvíjející se! Z vedlejších charakterů si jistě také nějak oblíbíte, ať už půdovní hlavní pomahač Bryan Connerty (Toby Leonard Moore), nebo Chuckova žena Wendy. Občas nějaké to hvězdné cameo (závan dětství, mě ovanul když vidím Jerry O'Connella), ale rozhodně nechybí vtip, nadhled, filosofické zamyšlení nad problémy etiky obchodního jednání, smyslu politiky, atd. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Finanční kriminalita je sama o sobě velice nudná, ale když bruslí na hraně zákona Damien Lewis a v patách má strážce spravedlnosti v podobě Paula Giamattiho, stává se z podivných fianančních transakcí adrenalinová záležitost. Co se mi líbilo asi nejvíc byl fakt, že jsem si mezi oběma hlavními hrdiny nedokázala vybrat toho, kterému bych měl držet palce. Ono se to sice zdá jednoduché, když je na jedné straně zloduch a na druhé strážce zákona, jenže ani tady stejně jako v životě to není tak jednoznačné. Vedle výborně vymodelovaných postav zaslouží tvůrci absolutorium i za skvěle napsané dialogy, které korunovala závěrečná slovní přestřelka mezi Axelrodem a Rhoadsem. Za ženy bodovala Maggie Siff, která ve všech ohledech zastínila jakoukoliv sukni, která se v seriálu mihla. Absolutně netuším, jak se bude seriál dál vyvíjet a i proto se strašně těším na další řadu. 95% ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

neo93 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Výtečný seriál vyprávějící především o dvou mužích a jejich soupeření. Chuck Rhoades, státní návladní newyorského jižního okresku a Bobby Axelrod, miliardář, majitel firmy Axe Capital, která vydělává na hedge fondech. Tito dva tvrdí, chytří a nekompromisní muži se již od úvodního dílu dostanou do křížku, a poté si jdou nemilosrdně po krku a nebojí se proti sobě použít všech dostupných možností. Vliv, moc, zdroje, známosti, média, peníze spousta peněz, lži, zrady, úplatky, nabídky nebo zastrašování, to všechno hraje významnou roli v tomto osudovém zápolení. Mezi těmito buldoky stojí Chuckova žena Wendy, jenž zároveň pracuje, jako motivační kouč u Axelorda ve firmě. Další důležitou postavou je také manželka Bobbyho Lara, která začíná sama za sebe podnikat a nebojí se použít stejných taktik a strategii pro dosažení cíle jako svůj manžel. Mimo hlavní dějovou linii, se samozřejmě řeší také manželské krize obou (ne)hrdinů, tak i další problémy. Musím ocenit také famózní hudbu, která se line napříč celou řadou. Skvělý seriál, který i přes mnoho odborných termínů a odboček, ať už ze sféry byznysu a obchodu či právnictví, zůstává srozumitelný a pochopitelný, ale i vzrušující a napínavý. ()

Galerie (1 453)

Zajímavosti (6)

  • Během rodinné dovolené, kterou trávil Damian Lewis v Irsku, někdo zavolal FBI, protože se domníval, že se jedná o skutečného majitele hedge fondu, který se skrývá před zákonem. (tedvidek94)
  • V 4. epizóde 1. série sa objavila v malých cameo rolách trash metalová legenda Metallica. (Irktus)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama