Reklama

Reklama

Perleťový knoflík

  • Chile El botón de nácar (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Perleťový knoflík je druhou dokumentární esejí, v nichž Patricio Guzmán rozjímá o historii své země prostřednictvím fenoménu, jenž výrazně určuje její ráz. V Nostalgia de la luz (2010) to bylo světlo z hvězd, které filmaře provázelo na cestě za traumatickým dědictvím pinochetovského režimu, v Perleťovém knoflíku si zvolil vodu. Zlomky vzpomínek, strhující scenérie a vizionářské pohledy do hlubin kosmu se ve filmu skládají v podmanivý celek, podbarvený autorovým emotivním komentářem. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (7)

Takaru 

všechny recenze uživatele

Vcelku zajímavý dokument, který splnil to hlavní, rozšířil mé obzory zas o malinkatý kousíček, tentokráte na téma dějiny Chile. Návštěvy kina nelituji, i když je znát, že ve srovnání s českými dokumenty uvedenými do kinodistribuce, tento svými kvalitami lehce pokulhává. Dokument byl pro mě lehkým soustem, nepříliš originálním. Často, markantní to bylo především při vesmírných zastavenich, jsem měl pocit, jako by to byl dokument pro snad až dětského diváka. Také paralela mezi vyprávěným příběhem genocidy spáchané na původnim indiánském obyvatelstvu a oběťmi pinochetovskeho režimu působí velmi jednoduše, což vyznívá nepřirozeně a násilně. Každé z těchto témat by vydalo na samostatný celovečerní dokument. Smíchané takto dohromady není čas na podrobnější informace, a dokument vyznívá tak trochu doprázdna. A nesmím zapomenout na chilskeho "Pepu Nooo....see...."., jeho hudební vložka mi připravila celkem horkou chvilku. 60%. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Snaha o prepojenie univerza s nepeknou chilskou históriou sa nedá Guzmanovi uprieť ani v tomto pokračovaní "Nostalgie". Mne to ale prišlo až moc pseudo-artovo podané, pričom podobne ako v prvom prípade mi vôbec nejde dokopy rozprávať o vode a zároveň to preniesť na zverstvá Pinochetovho režimu. V tomto dokumente som sa proste nenašiel. 40 % ()

Reklama

Dikaiarchos 

všechny recenze uživatele

Důležitá, filmařsky průzračně formulovaná teze: buď člověk v životonosné vodě (neboli v celém oceánu Skutečnosti) rozpozná sám sebe očima vody, z níž sestává (=totožnost se Skutečností/vodou/druhým; pak přestává být boj za jakoukoli formu antropocentrické identity relevantní, zůstává proměnlivá rozmanitá jednota Skutečnosti), nebo mu hladina vody/Skutečnosti/druhého poslouží jen k zrcadlení vyfabulovaného obrazu sebe sama (pak je třeba si identitu obrazu opětovně utvrzovat, jakkoli pomýleným ostřím hájit nebo v jejím jméně útočit, aby identita obrazu nevybledla, aby nebyla zastíněna jinými vyfabulovanými obrazy či přímo Skutečností). Každý ze dvou pohledů na hádvěó je předpokladem jiné kvality žití a spolužití. Zatím se nám nadmíru aktivně podařilo verifikovat, a film přihazuje další důkazy, zpropadené důsledky druhého pohledu. ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

náročný snímek pro specifickou skupinu diváků.Na historii kmene pygmejů v Chile je nám podána zpráva že voda je to, co je součástí života na Zemi bez ní jsme nic. Samozřejmě vzduch a oheň.Ten si vozili všude sebou na loďkách.Jejich víra v duchy...Pak přišel bílý člověk!Úžasný nápad s pohledem ze Země k Vesmíru a opačně. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

V tomhle dokumentu jsou některé tak krásné obrazy, hlavně na začátku z vodou, že jsem byl jen schopen je sledovat a na nic nemyslet. Ale tenhle dokument není jen o tom, že jsou zde krásné záběry, ale je i o tom, že donutí člověka přemýšlet. A tohle je na něm dobré. To propojení života s vodou je zajímavé, i když je vlastně logické, ale člověk nad tím tak nepřemýšlí. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama