Režie:
Hugo HaasScénář:
Hugo HaasKamera:
Paul IvanoHudba:
Václav DivinaHrají:
Cleo Moore, Hugo Haas, Kathleen Hughes, Anthony Jochim, Tom Fadden, Oscar O'Shea, Roy Engel, Robert Knapp, Tom Wilson, Henry CordenObsahy(1)
Moravská vesnice Skalní Hradec je v roce 1841 snad poslední, ve které jsou nevěrné ženy přivazovány na pranýř. Zdejší soudce Rafael Vojnar to toleruje, protože nevěra je podle něj jedním z nejtěžších provinění. Nesmlouvavý muž však netuší, že jeho vlastní žena Rita pokukuje po mladém chasníkovi Quirinu Michalovi, který se po pěti letech vrátil z vojny. Když je zavražděn mladíkův strýc, padne podezření na Quirina, jediného dědice statku. Ten byl v době vraždy právě se soudcovou ženou. Dokázat nevinu před soudcem, jenž kolem sebe neustále šíří strach, je tedy nemožné. Vojnar však není slepý. Když před vlastním domem najde ztracený Quirinův nůž, dovtípí se, kterou dámu mladík po nocích navštěvuje...
Ve filmu, natočeném podle novely Oskara Jelineka, si Hugo Haas zahrál tentokrát zápornou roli. Snímek je pro diváky zajímavý i vzhledem k místu, kde se odehrává. Moravská vesnice, vybudovaná v hollywoodském ateliéru, má bezpochyby řadu půvabů, včetně těch nechtěných. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (8)
Moravská vesnice inscenovaná v amerických ateliérech? Proč ne (pokud odhlédnu od zbytečných nesmyslů jako je křestní jméno Quirin)? Škoda, že to nebylo za účelem nějakého lepšího příběhu. Tohle drama s detektivní zápletkou je tím méně zajímavé, čím více Haasových filmů jste viděli. ()
Skalní Hradec L. P. 1841 má sice v americkém prostředí svůj nechtěný půvab, ale jinak? Haas působí unaveně, hlavní představitelka otřesná a ta jména? Rafael, Quirin a Rita? Typická moravská jména, že. Až příliš okatá snaha navázat na předválečné české filmy typu Kříže u potoka, Božích mlýnů a Vojnarky. A to skutečně nelze. ()
Zaujímavé, ako režisér Haas dokázal v amerických podmienkach vytvoriť uveriteľné české/moravské prostredie, s architektúrou, kostýmami, vizážou postáv a vôbec s celok ako taký. Aj keď ide iba o štúdiovku, má to patričnú atmosféru. No a kombinácia pýchy, kriminálnych živlov a femme fatale dokáže vytvoriť zaujímavú spleť, ktorá nielen že nenudí, ale výborne do seba zapadá. Dobrý je aj výkon samotného Haasa. ()
Vidieť moravskú dedinku v hollywoodských atelieroch sa nevidí každý deň. Samozrejme, bez Huga Haasa by to ani nešlo. Jeho scenár, produkcia i réžia hovoria za všetko. Hoci sa jedná o autorský film, Haas samoľúbo nestrháva záujem len na svoju diabolsky zahranú postavu sudcu, ale dáva priestor aj iným postavám. ()
Hugo Haas byl velmi dobrý. Ostatně, kdy nebyl, že? Ale ten příběh byl takový celý lehce předvídatelný, takže to bylo spíš průměrné drama. ()
Galerie (6)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Reklama