Režie:
Taylor HackfordKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
James Newton HowardHrají:
Keanu Reeves, Al Pacino, Charlize Theron, Jeffrey Jones, Judith Ivey, Connie Nielsen, Craig T. Nelson, Tamara Tunie, Ruben Santiago-Hudson, Debra Monk (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mladý úspěšný právník Kevin Lomax obhajuje učitele Gettyse obviněného ze sexuálního obtěžování své žačky Barbary. Přestože během přelíčení zjistí, že učitel je opravdu vinen, podaří se mu dosáhnout osvobozujícího rozsudku. Když pak Kevin se svou manželkou Mary Ann oslavuje v baru, neznámý muž mu nabídne práci za skvělých podmínek u prestižní právní firmy, kterou z New Yorku řídí John Milton. Manželé se přestěhují do Miltonova rodinného mrakodrapu. Kevin je fascinován bohatstvím svého nového prostředí a plnou silou se pustí do práce. Cosi se však změnilo. Vítězství není jenom cílem, stává se posedlostí. John Milton navíc, jak se zdá, nalezl v mladém právníkovi zvláštní zalíbení. Kevin se tak ocitá v osidlech samotného ďábla a čeká ho pekelně nebezpečná životní cesta. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (994)
John Milton je takový žoviální postarší pán. Ďábelsky přesvědčivý a rád se oddávající satanskému tangu. Jeho šarmu je těžké odolat. Ve skutečnosti je jenom málo lidí, kteří mu odolávají dodnes. Odměna za jeho náklonnost totiž málokoho nechává chladným… Kde se vzal, tu se vzal jakýsi Taylor Hackford a natočil dvouapůlhodinové metaforické (či metafyzické?) soudní drama s Alem Pacinem, Keanu Reevesem a Charlize Theron. Film je to skutečně „velký“, téma, které rozebírá ostatně také. Ale ne díky režii, která by občas potřebovala popohnat, nýbrž díky hereckým výkonům tato studie zkaženého měšťáka funguje. Na nich stojí (všechny scény s Pacinem) a s nimi padá (většina společných scén Reevese a Theronové). Film velice neotřelým způsobem nahlíží na zlem nasáklou lidskou společnost, nebojí se ironie a ke konci se mění až v ukrutně černou komedii. Je zde poměrně hodně – na první pohled nepodstatných – motivů, které potěší diváky opakovaně se vracející k jednomu filmu a hledající v něm skryté symboly. Znalost „explicitnějších“ satanských hororů jako Rosemary má děťátko, Vymítač ďábla, či upírské Interwiev s upírem se počítá za výhodu, nikoliv za nutnost. Ďáblův advokát je zábavným a chytrým snímkem, jenž potěší téměř každého. Jenom dle osobního zájmu a znalostí někoho více a někoho méně. 85% Zajímavé komentáře: Gemini, Melies, Kaka, Eddard, Jordan, Fr, Callas ()
Excelentní thriller se slabším rozjezdem, ale zato výborně vypilovaným finálem. Al Pacino je s přehledem nejlepším filmovým satanem a Nicholson s Keitelem mu nasahají ani po nehet na malíčku pravé nohy. Reeves konečně potlačuje fámy o svém neherectví! Pekelná pětihvězdičková záležitost, možno vidět několikrát bez ztráty jakéhokoliv kouzla... ()
Byť dobrý advokát nie je len tak, o to viac sa tí najlepší cenia. Veľmi príjemne plynúci film bez okázalých efektov, za to so zaujímavým dejom a hereckými výkonmi. Ten diabol bol jednoducho skvelý. Al Pacino ako satan - to je skvelá voľba. A ešte jedna vec ma dostala. Jeho dialóg so synom v závere filmu nemal chybu. Skrátka film nielen pre pobavenie, ale aj k zamysleniu. Veľmi kvalitný film plný satanizmu so skvelým koncom. Headshot bol nečakaný a ja len tlieskam. Ako réžií, scenáru tak aj Reevesovi a Pacinovi. ()
6 / 10 Preveľké očakávania, preveľké sklamanie. Diablov advokát, bohužiaľ, neexceluje v žiadnom smere, je priemerný ako moje znalosti z matematiky a vôbec - hrá sa na niečo viac, než čím je v skutočnosti. To sa samozrejme netýka Veľkého Ala, ktorý podáva veľmi solídny výkon a drží celý film na nohách. Keanu je vcelku fajn, no jeho filmová manželka Charlize 'Monštrum' Theron mi dosť liezla na nervy, zdala sa mi umelá a nepresvedčivá. Samozrejme, že to nie je len jej chyba, ale hlavne chyba scenáristu Jonathana Lemkina, ktorý sa jednoducho zamotal do spletitých pák a kladiek ovládajúcich ľudskú psychiku a nezvládol ju z knihy Andrewa Neidermana preložiť do filmovej reči. Pretože to, čo funguje na papieri, ešte nemusí fungovať na plátne. Ale ono sa vlastne ani nie je čomu diviť, pretože keď niekto celý život píše televízne seriály ako Beverly Hills 90210, tak sa s psychikou postáv asi príliš nezaťažuje. Na o čo sa týka réžie Taylora Hackforda, tá bola rovnako nemastná-neslaná ako celý film a niektoré jeho nápady mi vyslovene vadili, napr. tá časť, keď Charlize maľovala nový byt, no namiesto farby sa obraz postupne 'premaľoval' do ďalšieho záberu - možno sa to pekne počúva, no mne skôr pripomínala nejakú detskú reláciu chodiacu v sobotu ráno v telke. Tá je tiež plná všakovakých farebných serepetičiek a 'vychytávok', ktoré však môžu nadchnúť skutočne len deti... Nevraviac o tom, že keď sa takáto prelínačka použije asi desaťkrát za sebou, nepáčilo by sa to už zrejme ani im. ()
Na mysteriózní si vůbec nepotrpím, spíš mě to odrazuje. Ale tenhle film mě nadchnul. Bavila jsem se, byla napjatá, kam se děj stočí. Závěr byla opravdová třešnička na dortu. Dlouhá stopáž mi nijak nevadila. Dobře napsaný scénář, skvělé herecké výkony, uhrančivý Al Pacino, výsledkem je dobrý film, který má myšlenku. ()
Galerie (89)
Zajímavosti (47)
- Celosvětová premiéra proběhla 13. října 1997 ve Westwoodu v Kalifornii. (Varan)
- Podle vzpomínek režiséra Taylora Hackforda celá herecká sestava i štáb propukly ve spontánní potlesk, když tvůrci dokončili scénu, v níž Daniel Oreskes coby státní zástupce Arnold Merto několik desítek sekund zuřivě kašle. (casyy)
- Boxerský zápas, který Lomax (Keanu Reeves) s Miltonem (Al Pacino) navštívili, nebyl sehraný, ale šlo o reálný zápas o mistra světa. Ten se uskutečnil 4. října 1996. Roy Jones Jr. v něm ve druhém kole knokautoval Bryana Brannona. (Kulmon)
Reklama