Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ľúbostný príbeh nešťastnej lásky odohrávajúci sa v období ideologického uvoľnenia medzi 2. svetovou vojnou a nástupom komunizmu. Do malého juhoslovenského mesta prichádza vážený staviteľ Hampl so svojou mladou manželkou Naďou. Jej pozornosť zaujme rovnako mladý učiteľ Daniel Orešanský, na ktorom nedobrovoľná účasť vo vojne zanechala jazvy. Naďa je spočiatku rozhodnutá nepodľahnúť Danielovej charizme, no horúce leto a božská vôňa rozkvitajúcej agávy jej rozhodnutie komplikujú. Keď agáva po tridsiatich rokoch konečne zakvitne, Nadino úsilie je načisto zmarené... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (40)

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Na slovenské pomery minimálne dosť kvalitná výprava a kamera, celkovo je citeľná akási vízia režiséra, avšak čo sa navŕšilo vo forme, stratilo sa v deji a obsahu.⚪Okrem spomienok na vojnové časy a reflektovanie tých povojnových na malomeste sa do scenára nedostalo totiž nič hýbateľné dejom, žiadny ťažiskový motív, nič. Ak teda neberieme ako hlavný motív naozaj klišé a hlúpo prevedenú lásku muža k vydatej žene, tam kríva nielen spracovanie, ale hlavne uveriteľnosť citov postáv. Na to, že sa film pocitovo vcelku vlečie je zakázaný vzťah urýchlený, bez dostatku dialógov medzi postavami či dostatku spoločných scén, rovnako zbytočne pôsobí spracovanie vzťahu mladá manželka - starý manžel, v ktorom scenár okrem toho, že starý manžel manželku neuspokojí a ona to podvedomo hľadá inde neprinesie zhola nič.⚪Celkovo je výpovedná hodnota filmu vyššia v scénach, v ktorých sa neobjavuje romantická linka a ide iba o akúsi dobovú reflexiu, Lasica ako ,,životný mentor a rozdávač rád" pôsobí uveriteľne.⚪ Záver je uponáhľaný a v istom zmysle aj očakávaný, žiaľbohu, úplne do prázdna vyšumí pointa filmu, symbolika agáve je tiež akosi nevyužitá.⚪ ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak v tévé a v hádé to nie je taká katastrofa, ako Agávu vnímali mnohí v kinách a nečudujem sa im. Pôsobí totiž čisto televíznym dojmom. Je to film o vášni, ktorý je ale absolútne sterilný, čo nejde dokopy ani vtedy, ak by to bol čistou náhodou zámer, čo rozhodne nie je. No a podobne ako pri Wilsonove sa odvážim konštatovať, že naši špičkoví herci si opäť zrejme pri točení mysleli, že točia vznešené umenie. Snáď im pri pozeraní výsledku došlo, že sa tak nestalo. Ale ruku do ohňa by som zrovna za to nedal. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

„S príbehy, ktoré poznáme, žijeme dlhšie. Mennej sa bojíme smrti a zabúdanie.“ Tento místy i maličko poetický filmový příběh (viz hezká kamera) o krásné mladé Naděnce, ženě stavitele Hampla (výborný Milan Kňažko), která tak jako rostlina Agáva „rozkvete“ naplno jen jedinkrát a na krátko, jsem si pustil primárně na počest Milana Lasici. A tomto směru jsem si film velmi užil, neboť jeho postava doktora Vargy, moudře glosujícího dění kolem sebe, je napsaná i zahraná moc hezky. Ona hlavní dějová linka příběhu se točí kolem „krásné cizí ženy vzbuzující v mužích nekonečnou touhu“ a musím říct, že velmi oceňuji s jakou grácií byl vykreslen onen křehký vztah mezi Naďou a Danielem. Divák se zde dočká krásných obrazů s erotickým nádechem ovšem bez jakékoliv vulgarity. Kromě toho mě ale zaujalo i nastínění atmosféry poválečného Slovenska roku 1947. Z filmu je totiž již cítit jakési napětí z postupného nástupu moci komunistické strany. Tu ve filmu názorně demonstruje zejména postava mladého promítače místního kina, nadšeného komunistickou ideou. Každopádně, když doktor Varga na konci říká, že ta "blížící se osmička mě děsí", docela jsem chápal, proč to říká.  Co bych filmu ale na druhou stranu vytknul, jsou některé vedlejší postavy (např. věčně ožralý postarší muž nebo syn doktora Vargy řešící své studentské milostné trable), které jsou buď pro vývoj děje spíše nadbytečné nebo načrtnuté velmi nejasně. Moc mi pak nesednul závěr filmu, který  je sice vlasně dost smutný, přesto mě ona dvojí smrt nechala trošku chladným. Možná i proto se mi v této souvislosti vybavil jeden citát z tohoto filmu: „Zklamání je zlatý střed. Vlevo je bujará veselost, a právo smrt“. Za mě tedy celkově pěkný zlatý střed. Ale kvůli Milanovi Lasicovi musím dát o hvězdičku více. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dobré k čaju, gu káve: pokukat na agáve. "Už si ju fikol?", to je o čo tu beží. A už nech nahá kráska na tráve friško leží! No Agáva, nie je iba zmyselnosti tela oslava. Vyslúžilá elita televíznych pondelkov osvecuje krás imprezionizmu kov. A pre znalca prírody myseľ má ukázanie lužných južných krás od Dunaja zmysel. Predloha Laca Balleka je počítanie šmačné, hoc kvalitatívne odskočenie od Pomocníka je pri Agátoch značné. Formy knihy a filmu sú šak predsa len iné, a nebudem sa v tom rochniť ako literárno- kritické svine. Obrazovo je dielo krásne, až chcú sa po ňom písať básne. Jennu Vám dnes predkladám - i za recenziu ju pokladám. Mladunká Ukrajinka buržujovi-manželovi pri raňajkách skladá jeho bujarosti mužnej slovný tanec, no stačí symbol rastlinnofalický a už onedlho v chajde s čípoš papričkami raduje sa junný kanec. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Asi je v tom aj biedna predloha, ale hlavne veľmi biedny scenár, takže ani Lasica s Kňažkom to nemohli zachrániť. A už vôbec nie mladá herečka, ktorá sa snaží, ale ani to milovanie na kukurici a feferónkach akosi nebolo dôveryhodné. Neviem, za čo by bola tá jedna hviezda, trebárs za prostredie a kameru. Inak je to opäť raz rozflákaných jeden a pol milióna štátnych eur. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (8)

  • Prvá klapka filmu padla v obci Jahodná, posledná v meste Bernolákovo. Film sa nakrúcal aj obciach Želiezovce, Šahy, Malé Vozokany, Tesárske Mlyňany, Šamorín a tiež v Bratislave a Trnave. (Zdroj: ČSFD)
  • Ondřej Šulaj chtěl původně Agávu natočit jako televizní film. První verze scénáře vznikla v roce 1997. (Zdroj: ČSFD)
  • Filmom Agáva Ondrej Šulaj režijne debutuje na filmovom plátne vo veku 65 rokov. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama