Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poklidné francouzské městečko, kde se všichni znají a kde nikdo nevyčnívá, prožívá postní období. Na morálku dohlíží upjatý starosta, hrabě de Reynard, kterému manželka utekla do Itálie. Do městečka přijíždí neprovdaná a volnomyšlenkářská Vianne Rocherová se svou dcerou Anouk. Vianne si pronajme místní cukrárnu od Armande Voizinové. Chce prodávat čokoládové výrobky podle starých tradičních receptur. Vianne má talent odhadnout, jaké touhy lidé skrývají. Obyvatelé zpočátku odmítají do obchodu vstoupit. Armande však zachutná horká čokoláda a otevře Vianne své srdce. Je nemocná a trápí se, že jí její dcera a sekretářka de Reynarda, Caroline Clairomontová, nedovolí setkávat se s vnukem Lukem. Vianne zařídí, aby se setkávali v cukrárně. Nabídne bonbony i ustrašené Josephine Muscatové. Ta žije s manželem Sergem, kterého nemá ráda. Vianne jí dodá kuráž, Josephine muže opustí a začne Vianne v obchodu pomáhat. Vianne se daří dávat lidi dohromady tak, jak si to tajně přejí. De Reynard proti Vianne brojí a píše faráři Henrimu nenávistná kázání do kostela. Vianne připravuje večírek pro Armande a mezitím po řece připlují na lodích kočovníci, mezi nimiž je i Roux. De Reynard je chce samozřejmě vypudit, v městečku nejsou vítáni. Vianne se s Rouxem spřátelí. Vianne připraví pro nemocnou Armande večírek. Jeho účastníci nakonec tancují na břehu řeky za kytarového doprovodu kočovníků. Vianne se s Rouxem miluje na lodi. Pod neblahým vlivem starosty Serge lodě zapálí ze msty k Josephine. Josephine s Anouk téměř uhoří, Armande po návratu domů zemře a Roux odjíždí. De Reynard vyžene Sergeho z města. Vianne ztratí odvahu a rozhodne se jít zase dál... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (678)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodná óda na čokoládu je holdem skutečně svobodnému lidství. Přesně a citlivě položená doba i místo děje (francouzský venkov té doby byl stále tvrzí výrazně katolického konzervatismu v podstatě starého feudálního režimu) přesně postihuje počátek prudkého hodnotového zlomu evropské společnosti, který se mohl udát kdekoliv - v Normandii právě tak jako v Province, v Kalábrii stejně jako v Aragonu, v Edinburghu srovnatelně jako v zapadlé kyperské nebo řecké vsi. Anonymní městečko, které se vědomě nevymanilo ze středověkého krunýře svých hradeb, místo, kde se téměř zastavil čas, reprezentuje jen jedno z posuzovaných pojetí života. Tím druhým je polyteistickou, zčásti ještě totemistickou mytologií podmalované putování dvou poutnic, matky a dcery, jejíž vzpomínka je hlavní dějovou linií neobvyklého příběhu. Konfrontace, která nemá vítěze, protože silnější je vždy ne ten, který ve jménu pýchy bere a odnímá, ale ten, kdo nerezignuje na pokoru a umí přijímat. Protože brát není dávat. Zhruba tak lze vystihnout zdánlivě průzračné mravní poselství tohoto mimořádného filmu. Severák, vítr drsné Skandinávie, vábí k těkání z místa na místa vždy a každého, a hopsavý klokánek dětské fantazie Pantoflíček, ho musí, chtě nechtě, následovat. Po velkém zlomu, po návratu k sobě samému, po odplynutí drsnosti, která skrývá až chlapeckou plachost navenek nesmlouvavě nesmiřitelného aristokratického starosty maloměsta se vlastně nic nemění. Jen lidé jsou tu na sebe milejší a zdvořilejší, pozorněji sledují své úspěchy i nezdary. Stařenská Madona drsného pábení v jedinečném podání Judi Denchové právě tak jako virtuózní magie něžné krásky Juliette Binochové nebo pokorný návrat k smysluplnému, vnitřně bohatému a tvořivému životu trampského tuláka a předchůdce beatniků i hippies v jedné osobě v podání Johny Deppa vedle dalších skvělých výkonů propůjčují tomuto poselství zvláštní neokázalou naléhavost. Naléhavost, která prostotou pravdy i střídmostí formy, v níž ji podává, je zváště působivou. Krajinná dvojkamera Rogera Bratta a Jeremy Brabena uchvacuje jak zasazováním města do jeho krajinného rámce, tak důsledným a důkladným mapováním a vychutnáváním zdánlivě všedních míst jeho ulic a zákoutí (zejména to platí o soše Reynaudova předka před kostelem a radnicí na plácku, který plní funkci centrálního náměstíčka). Vnějšková všednost mnohdy nezasvěceným jakoby nenabízela nic jiného než urousanou, vlastně opotřebovanou všednost; teprve bližší pohled naznačuje, že osobitost a výraznost nejsou zvláštním, ale všeobecným lidským kulturním statkem, který je dostupný pro každého z nás. Oslňující skandinávská obdoba českého čapkovského či fričovského všedního dne na rozhraní věků zůstává trvalým poselstvím-vzpomínkou, která do nás vstupuje spolu s rychle odeznívajícími posledními záběry filmu. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Příjemná oddechovka, vše je tady, jak má být pro dobrou náladu. Ty malé čokoládové delikatesní radosti jsou stejně nádherné jako Juliette Binoche. Poetická romantika a vizuální ingredience rozhořela můj zážitek naplno. Prostě čas od času pohádkové fantazie plné sladkých neobyčejností neuškodí. Mám takové příběhy rád, obzvlášť když takhle báječně končí a nečiní si jiných ambicí, než aby opravdu potěšili. ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem dřív měla ráda, teď mi ale začala vadit jeho do nebe volající pohádkovost (krásná a chápající moudrá žena přijede do zapšklé vesnice, kterou díky čokoládě mění na nebe na zemi, a aby toho nebylo málo, tak ještě připluje sladký Johnny?). Přes tu se už nemůžu moc přenýst. Jinak ale v týhle pohádce šlape všechno jak má, francouzský venkov je krásný, herci hrajou skvěle (Molina je nejlepší, ale ani Peter Stormare není k zahození) a hudba je opravdu fantastická (vivat Rachel Portman). Prostě typicky hřejivý až přehřátý Lasseho film. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Příjemný film. Před zhlédnutím snímku jsem si radši rozbalil nějakou tu čokoládu (naštěstí:-)) a tím bych chtěl upozornit všechny ty, kteří se teprv na něj chystají ;-). Herci byli všichni dobří (teda až na tu Anouk, které jsem jeji roli opravdu nevěřil a dabing mi přišel otravný), příjmená kamera (zvlášť při záběrech na výrobu čokolády), decentní humor (viz pánev či probuzení ve výloze), milá hudba (tu kytaru slyším ještě teď) a zajímavý příběh (tedy až na ten konec, který bych trochu usekl). Na plný počet bych to ze svého pohledu neviděl, ale 4* jsou zasloužené. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na Čokoláde som bol ešte v nejakom starom zaniknutom bratislavskom kine, takže spomienky na ňu sú trochu nostalgické. Chvíľu mi trvalo, než som pochopil, že sa jedná viac menej o štylizovanú rozprávku pre dospelých, kde musia prevažovať tie pozitívne emócie a aj zloduch dospeje k prezretiu a ten najväčší bude potrestaný. Tentokrát vo veľmi vydarenej sekvencii exceluje Alfred Molina. Typický "hrejivý" Hallstrom. V jeho prípade toto označenie nie je vôbec obávané. Čokoláda je film pre ľudí s otvorenou myslou, rozhodne nedoporučujem zatvrdnutým cynikom. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (34)

  • Osamělá Anouk Rocherová (Victoire Thivisol) má imaginárního kamaráda – klokana, jehož francouzské jméno Pantoufle znamená v překladu Pantoflíček. Jméno je o to trefnější v knižní předloze, ve které má za imaginárního kamaráda králíka – „králičí pantofel“. (Geriel)
  • Muž, který tančí s Josephine (Lena Olin) na večírku, je profesionální tanečník flamenca. (Geriel)
  • Juliette Binoche (Vianne) se učila pracovat s čokoládou v pařížské cukrárně. Některé z jejích výtvorů byly použity ve festivalové scéně. (Zephyr01)

Související novinky

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

15.10.2011

Praha se už brzy zařadí po bok dalších světových měst, která mají štěstí na velké kulturní akce s účastí zajímavých hostů. V pondělí 21. listopadu 2011 totiž Rudolfinum hostí benefiční Concert for… (více)

Reklama

Reklama