Tvůrci:
Paolo SorrentinoRežie:
Paolo SorrentinoKamera:
Luca BigazziHudba:
Lele MarchitelliHrají:
Jude Law, Diane Keaton, Silvio Orlando, Javier Cámara, Scott Shepherd, Cécile de France, Ludivine Sagnier, Toni Bertorelli, James Cromwell, Ignazio Oliva (více)VOD (1)
Epizody(10)
Obsahy(2)
Nový seriál od režiséra oscarového snímku Velká nádhera vypráví kontroverzní příběh o začátku pontifikátu hlavy katolické církve Pia XIII., vlastním jménem Lennyho Belarda. První americký papež je složitá a rozporuplná postava, která je ve svém počínání tak konzervativní, že to hraničí až s obskurností. Přesto má ale hluboký soucit s chudými a potřebnými. Je to velice vlivný muž, který si zatvrzele drží odstup od vatikánských pochlebovačů, aniž si připouští možné důsledky svého postoje. V desetidílné sérii se představí držitel dvou nominací na Oscara Jude Law v hlavní roli Pia XIII. a oscarová Diane Keaton jako řádová sestra Mary, jeptiška ze Spojených států žijící ve Vatikánu. (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (288)
Katolická církev je jedna z mála živých připomínek Římské říše. Její nepřerušené dějiny trvají téměř dvě tisíciletí. Od prvních dní byla vysoce centralizovaná, neústupná a naprosto přesvědčená o své pravdě. To jí umožnilo přežít stovky let pronásledování a vyvražďování a stát se mocnou a nezničitelnou silou. Přečkala konec antické civilizace, staletí temna, reformaci, osvícenství, komunismus i sekularismus. Postupem času přijala mechanismy, díky nimž se smířila s původně nepřijatelnými myšlenkami, jako je evoluce, nebo možnost mimozemského života. Za dlouho dobu své existence vyvinula řadu pojistek určených k odstraňování vnitřních hrozeb a je do jisté míry blbuvzdorná. Ale co když tento mechanismus selže? Co když konkláve zvolí papeže, jehož názory nezná a nedokáže je usměrňovat? Pius XIII se zdá být papežem mimo čas. Bojovným, radikálním, mocichtivým, jako stvořeným pro táhlé boje o vliv v 11. století. V moderním světě ovšem jeho politika může církvi zlomit vaz. Tolik úvod do děje. Je to Paolo Sorrentino, takže vizuál, atmosféra a herci nemají chybu. Scénář bohužel skvělý není. Děj se často motá na místě a občas jsem měl pocit, že se režisér opájí vlastní výjimečností a točí jen sám pro sebe. Zápletka je zbytečně roztahaná a napětí postupně řídne. Na každý úderný moment, nebo zvrat připadají dlouhé minuty oslavy prázdnoty. Sice efektní, do jisté míry úchvatné, ale přece jen prázdnoty. Jedinečnost projektu a špičková úroveň formální stránky ovšem i tak drží dojem vysoko nad průměrem. ()
Původně jsem si myslel, že Paolo Sorrentino natočí něco drsnějšího a kritičtějšího vůči církvi. Ale on to vlastně dokázal, přestože si myslím, že církev naprosto vůbec neurazil. Spíše jenom poukázal na určitý stav a vše ostatní přijal s absolutní pokorou. Jude Law tu totiž hraje fiktivního papeže, který je extravagantní, ale zároveň silně konzervativní. Kouří, přirovnává se k Daft Punk a mluví otevřeně o tom, že nevěří v Boha. On totiž skutečným Bohem je. No a Sorrentino celý ten seriál bez hlubšího příběhu, ale se silnými momenty, natočil tak, jak dokáže jenom on. Efektivně, s perfektním soundtrackem a zároveň z herců vymáčkl absolutní maximum. Tudíž Vás v případě deseti dílů tohoto seriálu netáhne samotný příběh, který v podstatě neexistuje, ale jednotlivé postavy, kde ani jedna není divákovi nejbližší, ale zároveň se jim nedá upřít zajímavost. Mladý papež je neskutečně zvláštní seriál a fascinuje mě, že něco takového vůbec mohlo vzniknout. A co víc, že mě ho to donutilo dokoukat až do konce. A ti, co tento seriál vnímají jako urážku církve, raději ignoruji, protože kromě extravagantnosti na tomhle seriálu nevidím nic, co by církev zesměšňovalo. Spíše naopak. Moc pěkný a zajímavý projekt, o kterém věřím, že se bude hodně dlouho mluvit a akorát tak umocní skutečnost, že Paolo Sorrentino je režisér, který tu dlouho nebyl a pravděpodobně tu dlouho zase nebude. Jo a české vlajky v davech jakožto odpověď za Český národní symfonický orchestr, který skládal pro tento seriál hudbu, vnímám více než pozitivně…:-) ()
Láska na první pohled, pětka od dílu druhého a topka asi tak od šestého. Tenhle seriál si mě prostě a jednoduše omotal kolem prstu. Jak dvacetiletá zlatokopka bohatého staříka. A to skoro vším. Svou otevřeností, přímočarostí a jasnou satirou, která snad žádnému normálnímu katolíkovi nemůže vadit. Je to naprosto novátorské v čele skoro se všemi výbornými herci, kterým rozhodně dominuje Jude Lawe, kterému bych za tuhle roli udělil doživotního, seriálového Oscara. Lenny Belardo, sestra Mary, kardinál Vioello, Dussolier, Gutierrez, krásné Esther a Sofia, všechny tyhle osobnosti z tohoto úžasného seriálu mi budou moc a moc chybět. Tak jen budu v skrytu duše doufat, že konec desátého dílů, je vlastně jen začátek další, (možná) ještě lepší série. Jo a ještě úplně nejpeckovější postava že všech?! No přece Tonniho Petola, na toho bych málem úplně zapomněl! ()
Od doby, kdy si uvědomíte, že to Sorrentino celé vztáhne na parent issues, se modlíte, aby už to co nejrychleji uzavřel a totálně nezdecimoval všechno, díky čemu byla polovina seriálu tak dechberoucí. Tentokrát to bylo o fous, nicméně je otázkou zdali mě bude jeho obecná tendence stahovat všechny pravdy světa do jednoho jednoduchého bodu v budoucnu spíše stimulovat či iritovat. Na druhou stranu nezapřu, že tahle otázka je, více nežli pro něj, pro mě. ()
Že niekto má plné zuby katolíckej cirkvi, chápem, kľudne jej naložte! Ale že niekto necháva najvyšší klérus cynicky prednášať bonmoty spochybňujúce rovno podstatu kresťanstva - existenciu Boha, nechápem! A poviem to rovno, ako to vidím. Tento seriál sa tvári ako vymakané umelecké dielo, ale pritom sa iba sofistikovane rúha Bohu. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (21)
- V epizodě je ukázáno několik fotbalistů Neapole. Jedním z nich je Slovák Marek Hamšík, či Argentinec Gonzalo Higuaín. (dandy11)
- Koordinátorem kaskadérů je Lubomír Mišák. (jungewolf)
- Scéna papeže sraženého meteoritem v úvodní znělce odkazuje na kontroverzní sochu italského umělce Maurizia Cattelana s názvem „Devátá hodina“ („La nona ora“) z roku 1999. Socha představující papeže Jana Pavla II. má podle některých interpretací znázorňovat to, že i nejsvatější muž v římsko-katolické církvi nemusí být chráněn před neštěstím. Další interpretací je také např. teorie, že dílo vyjadřuje komentář ke stavu pověsti katolické církve, která pod svým morálním povrchem skrývá mnohočetné skandály. (pusheen)
Reklama