Reklama

Reklama

Interiéry

  • USA Interiors
Trailer

Obsahy(1)

Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velký šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny, je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (106)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Proč mám rád Woodyho Allena? Protože se dívá na běžný životní úděl s humornou nadsázkou a právě tímto zjemňováním jeho záměr ukázat, že život nedává až takový smysl, jak si myslíme, dostává obrysy geniality. Důležité je také zmínit kombinaci bergmanovských dialogů a nezávaznosti bratří Marxových. Oba prvky samy o sobě mi zrovna moc nesedí z důvodu snadného zasycení. (U Bergmana mi to vynahrazuje jiná věc, ale k té se ještě dostanu později...) Jejich na první pohled nelogické spojení je ale mnohem více obohacující, než by se zdálo a krom svého pohledu na věc je i toto důvod, proč je Allen vskutku originální filmař. ___ Výše vypsané resumé je vlastně také důvodem, proč se mi interiérová sága nelíbila. Neexistuje zde onen allenovský nadhled, realita je zde natolik zobrazena syrově, že zde nenacházím žádný záchytný bod (u předchozí "Annie Hall" tomu tak platilo v případě jednotlivých replik či postav), u zmíněného Bergmana také nebývám zrovna výrazně uspokojen, nicméně Woodyho režijní vzor dokázal nediváckost nahradit emocemi. Sice chladný Seveřan, ale dokázal rozjiskřit projekci jak tucet pazourků. Proto také "Šepoty a výkřiky" či "Hosty Večeře Páně" hodnotím jako lepší průměr, byť se dá jen stěží zatloukat, že se jednalo o tučné sousto, nemluvě o "Scénách z manželského života", o jejichž dokonalosti v oblasti kinematografického realismu jsem se již dříve zmínil, stejně jako o neo-realistické generaci (Pasolini, Antonioni, De Sica, Fellini), jenž z kvalitativního hlediska zvládala své úkoly asi nejlépe. ___ Suma sumárum - formálně se nejedná o špatný film, režijním výkonem Woody nikterak nezaostává za předchozí a vlastně i pozdější tvorbou, nicméně z mého pohledu se nedá doporučit divákům, kteří nechtějí být jen pasivními spoluúčastníky zhmotněných představ. Proto musím poprvé, a věřím, že i naposledy, známkovat nějakého Allena jako mírně podprůměrného. 40% ()

K.B.L. 

všechny recenze uživatele

Celkově se mi film moc nelíbil. Něco pozitivního jsem si na něm samozřejmě také našla, ale rozhodně ho nemusím vidět podruhé. Jako plus hodnotím nový úhel Allenovského pohledu na film, který jsem od něj ještě nepoznala. Ovšem ne zcela zdařilý. Kdyby měl Allen více takovýchto filmů, nepatřil by mezi mé oblíbené režiséry. Film mi připadal prázdný. ()

Reklama

Nosdrolomo 

všechny recenze uživatele

Můžete navrhnout sebelepší interiér, přesně podle učebnic, sladit všechno do nejmenšího detailu, ale pokud do něj nevložíte cit, osobnost, lidskou teplost zbude jenom prázdná skořápka. Stejně tak je to i s lidskou duší. Můžete být chodící encyklopedie, odborník na slovo vzatý, ale bez citu budete jen prázdná schránka. Neskutečně chladný a depresivní film o chladných a depresivních lidech. Allen natočil film bez své postavy groteskně rozbíjející vážné téma a náhle je to film dost vážný a chladný. Možná je lepší být veselým hlupáčkem, než neurotickým intelektuálem válející se ve své beznadějnosti a tvůrčí krizi. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Bez špetky tušení do čeho se pouštím a s pražádnou úctou k Woody Allenovi jsem byl potěšen. Je to překvapivé, protože všechny jeho komediální filmy nenávidím a toto drama mi předvedlo jinou tvář Allena a jeho nitra. Skrze tři sestry, každou v jiné postavení k trápící se matce, u které ani sebevražda není ničím výjimečným, poznáváme příběh, který se opakuje každý den v mnoha rodinách světa. Tématicky je mi velmi blízký a proto velmi oceňuji, jak s ním Woody Allen naložil. Pomalé scény, někdy vytvořené jen jako spojnice mezi myšlenkami a pocity osoby ke svému okolí, jsou z počátku působivé a vystihující, ale brzy jich je až příliš. Herecky jde o skvěle uchopený a zahraný film, v kterém nikdo neční nad ostatní a jejich výkony jsou příjemně uvěřitelné. Bohužel si neumím pořádně představit druhé nebo třetí shlédnutí, protože Interiéry mi dokázali dát dost napoprvé, ale nevím, zda bych v nich objevil znovu něco poutavého. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jsem spokojenější, když mě Woody Allen baví. Ne, neříkám, že každý jeho film musí být řachanda fórů od začátku do konce, ale aspoň náznak humoru se dá snad propašovat do čehokoliv... Tedy zřejmě kromě Interiérů. Ne snad že by mě nějak nebývale nudily, to ne, ale na můj vkus to je příliš chladný film, na který jsem nejspíš neměl to pravé rozpoložení. Chápu, že si režisér a scenárista v jednom třeba chtěl od komedií oddychnout a zkusit pro změnu něco vážného, ale natočil tak film, na který se momentálně nechci dívat znovu, a to je tedy poprvé. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • Ve filmu se dohromady objeví pouze devět postav. Snímek nemá žádné davové scény a postavy členů rodiny, které se objevují ve flashbacích, nemají žádné repliky. (jezurka42)
  • První film Woodyho Allena, který režíroval, ale neobjevil se v něm jako herec. (Morien)
  • Tento snímek je považován za vůbec „první vážný“ film Woodyho Allena. Je v něm také patrný Allenův obdiv k Ingmaru Bergmanovi. (Pavlínka9)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama