Reklama

Reklama

Shin Godzilla

  • Japonsko Godzilla Resurgence (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

V Tokijské zátoce je nalezen zcela opuštěný člun. Zatímco jej pobřežní hlídka prohledává, dojde k náhlé podvodní explozi, která způsobí rozsáhlý záchvat paniky. Zanedlouho na to se z moře vynoří podivné monstrum, které srovná se zemí část města a než proti němu stihne japonská armáda nějak zasáhnout, promění se a unikne zpátky do hlubin. Odborníci jsou bezradní a nemohou přijít na žádný způsob, jak si s tímto monstrem, které bylo pojmenováno Godzilla, poradit. Zatímco se vysoce postavení činitelé sáhodlouze radí ve snaze vymyslet způsob řešení náhle vzniklé krize, Godzilla se opětovně vynoří z moře, mnohem větší a nebezpečnější než předtím. Podaří se Japoncům přijít na to, jak zastavit toto záhadné a neuvěřitelně mocné monstrum dříve, než se do záležitosti vloží Američané a svrhnou na Tokio jadernou nálož? (Israha)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (53)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Když v roce 2004 natočilo Toho k 50. výročí Gojira: Fainaru uozu, říkl jsem si, že už bude s Gojirou (potažmo celou touto sérií) konec a kultovní monstrum konečně odejde na zasloužený odpočinek. Přece jenom by si to už chudák holka i zasloužila. Jenže potom přišli Američani se svou Godzillou (2014) a šílenství se rozjelo nanovo. Film měl solidní úspěch a letos vzniklo další pokračování. Když jsem si ho chtěl konečně pustit coby fanda celé Gojira série, zjistil jsem, že blázniví Asiati už sami stačili natočit další tři díly (tento plus dva animované kousky). Takže jsem samozřejmě musel na chvíli Godzilla: King of the Monsters odložit a vrhnout se právě na Shin Gojira. A rozhodně jsem neprohloupil. Prvním potěšujícím faktorem bylo to, že se tvůrci rozhodli o restart série a tudíž tento film nemá žádnou spojitost se žádným z předchozích dílů. Tím druhým byl fakt, že samotná Gojira projde během příběhu několika proměnami své podoby. Co si budeme nalhávat, když vystoupila z hlubin a začala s první devastací města, málem mi vypadli oči z důlků – to byl opravdový hnus a byl jsem doslova znechucen. Jenže její následný návrat a proměna už byli o něčem úplně jiném. Pro fandy této série to byla doslova nádhera. Taky samotné speciální efekty prošly dobovou obměnou a po vizuální stránce vypadali docela uspokojivě. Jak samotná demolice města, aut, vlaku, letadel, armádní techniky (ty už nevypadali jen jako papundeklové modely a hračky na hraní) – což ale zas na druhou stranu ztratilo své osobité kouzlo starších dílů. Každopádně atmosféra během jednotlivých útoků pěkně zhoustla a i po této stránce jsem byl vcelku spokojený. O něco horší už to bylo s tím všudypřítomným ukecaným pasážím. Větší část filmu se totiž bohužel netýká řádění Gojiry a jejímu boji s armádou, ale kecání a hádání politiků, vojáků a vědců. Což mělo dopomoci realističtějšímu pojetí – kdy se mimo jiné řešili i důležité politické, bezpečnostní a vědecké věci okolo samotného zničení monstra, ale i ekonomickému dopadu na zemi, ohrožení a bezpečnosti obyvatel a především nukleární hrozby – tedy pardón pomoci USA, která chtěla hodit další jadernou bombu. 70% ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Špatnost nového Godzilly mě celkem zaskočila. Jedna věc je trvající archaičnost, tvrdohlavé upřednostňování praktických efektů (a že díky bohu za ně, to odporné CGI na začátku mě dost vyděsilo), které je součástí kouzla. Stejně tak mi nevadí retardované moralizování. Něco jiného je příšerně amatérský střih (ten obzvlášť), hudba, herci, jakoby neexistující postprodukce obrazu. Jestli se vážně pokoušeli o procedurální drama, tak si měli uvědomit, že precizní řemeslo je ještě zásadnější než kdy jindy. To, že scény destrukce jsou lepší než kdy dřív, není k ničemu, když 80 % stopáže se na to nedá koukat. Pokud tohle má být začátek nové éry, tak nevím, jestli chci tu éru vidět. Teda vlastně vím, že nechci. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Odsobněná procedurální satira na (nejen) japonskou byrokracii a neschopnost vlády dynamicky reagovat na zkánosné „jaderné“ zemětřesení 2011. Ano, chápete správně, že tady se nejede na vlně zábavného guilty pleasure monstr snímku jako pozdější (ehm, vlastně dřívější) Godzilly (což na jednu stranu je škoda, ne že ne), ale zcela v odkazu původního Hondova snímku plného poválečných jaderných traumat. V této verzi navíc obohaceného o roli dnešního Japonska vůči sobě sama i zbytku světa. A to skrze desítky mluvících hlav či nulovou přímou provázanost pasáží s Gožirákem. Každopádně většinu času zabírající „zasedačkové“ segmenty jsou fantastické, protože krom satirického a „nastavujeme zrcadla“ módu fungují i samy za sebe jako uvěřitelné zprostředkování, jak by to (ne)fungovalo na nejvyšší exekutivní úrovni v případě národní krize. A zbylou čtvrtinu stopáže pak doplňují neskutečně našlapané katastrofické pasáže s „Probuzenou zkázou“ na ničivé procházce Japonskem, které majstrštykově kombinují totální destrukci, skvostný design vzdávající holdy originálu, nápadité (a sakra působivé) snímání a kongeniální Sagisuiho/Ifukubeho hudbu. "Restart" japonské Godzilly ani náhodou není pro každého a dokonce ani náhodou není ani pro každého nekritického fanouška krále monster. Netradičně zvoleným konceptem i zpracováním si to totiž vyloženě říká o rozporuplné přijetí. A toho se tomu po zásluze dostalo. Každopádně je to minimálně zajímavé a stěží o tom kdo kdy řekne „tuctový katastrofák, který se mi z hlavy vykouřil s náběhem závěrečných titulků“, protože ať už to pro ta odvážná rozhodnutí zatratíte či si to naopak právě pro ně zamilujete, tak chladné a bez jasně vyhraněného názoru vás to nezanechá. A který jiný vysokorozpočtový blockbuster tohle ještě dnes umí? Howgh. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Místní odpaďáky a jednohvězďáky docela nechápu... G-filmy jako subžánr mají svou vlastní poetiku a estetiku a tenhle film do daných mantinelů parádně sedí. V tomhle směru není nad čím brblat.. Anno se tu ukázal jako velkej fanda a přestože přišel s úplně novou Godzillou s úplně novým evolvujícím originem a revolučním vzhledem, ani na sekundu nezapomíná, že tvoří dílo, které by mělo zapadat do širšího kontextu. A nejde jen o původní hudbu, řev a dusot Godzilly, ale třeba o hravě ujetou metodu její paralizace .. Jistou překážkou pro diváka může být ta pseudodokumentární forma, která v některých pasážích ubírá filmu na dynamice, ale na druhou stranu je to zase nový úhel pohledu a svým způsobem to vlastně funguje.. Godzilla má prostoru dost (řekl bych, že v rámci průměru G-filmů jde o lehounce slabší průměr) a při jejim řádění (které je někde na úrovni "inferno") si člověk vzpomene na Anno/Higuchiho spolupráci na Giant God Warriorovi (nebo taky samozřejmě na NGE).. Za zmínku stojí i fakt, že přestože je Godzilla kompletně CGI, je animovaná tak aby působila jako loutka, či chlap v neforemném obleku, což je taky naprosto nový přístup, který ale nebourá tradici.. Osobně mám nutkání vpálit tam ze sympatií i tu pátou hvězdu..... uvidíme po druhé projekci.. EDIT po letech: Je to geniální! Napoprvé s eng titulkama mi v tom kulometném tempu dialogů uteklo dost jízlivého humoru, poměrně důležitých technikálií a diplomatických nuancí. Navíc jsem tenkrát viděl tu o cca 10min kratší verzi. Ta skoro dvouhodinová verze má myslím lepší dynamiku a na pár místech dění lépe navazuje a zapadá do sebe. Je to chytrý a vrstevnatý film, kde se katastrofická zábava kloubí s politickým dramatem a společenskou satirou. Annův anime rukopis to hrozně zvedá a obohacuje především v rytmu střihu a hravém vkládáním detailů do větších celků. Je cítit, že mytologie a celý koncept této Godzilly je promyšlený, s poměrně konkrétní vizí do budoucna. Tozn, že 1) Divák má pocit, že ta kreatura funguje na nějakých, sice absurdních, ale v rámci její existence jasně daných pravidlech. 2) Divák může být nekonečně zklamán, že pokračování se konat nebude (což je fakt škoda, protože alespoň nějaká animovaná minisérie ukazující další evoluční stádia Godzilly, kdy posledním měla být Godzilla jako omnipotentní bytost parametrů samostatného vesmíru, by mohla tento film krásně rámovat a zpětně povýšit i v očích kritiků)... Vedle prvního filmu (1954) je tohle nejlepší (nejoriginálnější, řemeslně nejzvládnutější a nejpromyšlenější) příspěvek do už skoro sedmdesátileté historie tohoto filmového fenoménu. ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

60% ... Najnovšia Godzilla ma sklamala. Aj keď sa jej vizuál snažil ostať čo najvernejší jej pôvodnej podobe, tak zvyšok vizuálneho majstrovstva v tomto film bol takpovediac údesný. Film nevyvolal vo mne tie nevyhnutné pocity napätia a úžasu, ktoré som napríklad pri poslednej Godzille mal. Ide tu hlavne o dialógy, o súčasnú geopolitickú situáciu a jej vplyv na prípadné vysporiadanie sa s takýmto monštrom - čo nie je zlé, ale samo osve o to celý film neutiahne. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (11)

  • Do doby vydání filmu byl posledním japonským filmovým dobrodružstvím Godzilly snímek Godzilla: Final Wars, který vyšel roku 2004. Dvanáctiletá přestávka je nejdelší pauzou, která kdy mezi dvěma japonskými díly série byla. (Israha)
  • Většina zvukových efektů nebyla vytvořena nově. Například řev Godzilly v závěrečné scéně je stejný, jako řev téhož monstra ve filmu The Return of Godzilla (1984). Také soundtrack je v hojné míře zrecyklován ze starších dílů série. (Israha)
  • Jedná se o úplně první film s Godzillou z produkce společnosti Toho, který společnost neprodukovala sama, ale v koprodukci, konkrétně s Cine Bazar. (Israha)

Reklama

Reklama