Reklama

Reklama

Velkolepý biblický příběh o zmrtvýchvstání je vyprávěný z pohledu nevěřícího. Mocný římský vojevůdce Clavius (Joseph Fiennes) a jeho pomocník Lucius (Tom Felton) jsou pověřeni úkolem objasnit, co se opravdu stalo Ježíšovi v týdnech po jeho ukřižování, aby vyvrátili zvěsti o zmrtvýchvstání mesiáše a zabránili povstání v Jeruzalému. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (157)

bourec 

všechny recenze uživatele

Reynolds se probudil,a vypadá to,že je na smrt nemocen,a stáčí se na víru.Film zpočátku docela funkční,bez přehnanýho bohování,a vlastně to prvních čtyřicet minut je taková historicko-mystická krimoška,zhruba na tři hvězdy,pak se tam ale vyskytnou věčně se usmívající hovádka,Fienes začne blbnout,a celej film sklouzne do kategorie zfilmovanýho návodu,jak přejít na víru,a je to v prdeli.Pak už to je neskutečná táhnoucí se nuda,a já začal klimbat.Kevine,kde si byl těch deset let,že si tak zblbnul.20%. ()

Genero 

všechny recenze uživatele

Ne že by mi nějak vadily filmy o Ježíších, jen je aktivně nevyhledávám, protože zpravidla obsahují velice ošklivé náboženské plkance. Přesto nijak nepopírám, že Harry Houdini a pan Ježíš Kristus jsou jediní dva lidé, kterým se kdy podařilo uniknout z hrobu a dodnes se o tom píše. V případě nejnovějšího opusu Kevina Reynoldse, autora famózního Rudého úsvitu, jsem doufal, že snad tento šikovný scénárista nabídne nějaké racionálnější vysvětlení mesiášova slavného eskamotérského kousku než je zmrkvívstání, třeba že byl ve skutečnosti zombie nebo zmatený mimozemský android. Bohužel, nestalo se. Hlavní hrdina Clavius se zprvu tváří jako člověk, jemuž je u prdele celý Jupiter, natož aby věřil na nějakého Hospodina. Bohužel postupem času též propadne náboženské panice, spolu se zbylými jedenácti apoštoly pobíhá za panem Ježíšem, pronáší podivné výroky o lásce a vrtí hýžděmi. V samém závěru se už už schyluje k události, o níž se evangelia příliš nezmiňují, kdy se učedníci soukají do elastických triček z posledního turné Celine Dion a utíkají do Berlína na Gay pride. ()

Reklama

Zeck 

všechny recenze uživatele

Křesťanské spoilery! Stupidní biblické fantasy o tom, jak se to tenkrát "skutečně odehrálo". Clavin na zlepšení erekce je Říman, dá se říci, že ateista, uvažováním na úrovni racionálního člověka 21. století, kterému jen tak někdo med kolem huby nenamaže. Clavina navíc jen tak nic nerozhodí, protože je bitvami ošlehaný vojenský tribun ve velící pozici nejlepší, neprofesionálnější a nejdisciplinovanější armády ve starověkém světě, jejichž bojové manévry v tomto filmu sice připomínají ožralé kombajnisty táhnoucí ve tři ráno z hospody, ale to vem satan! Pak se ovšem něco stane, dá se říci, že téměř posere. Ježíš, ano ten Ježíš! O jehož existenci víme jen z křesťanské propagandy Bible, konkrétně z evangelií, jinak o něm není zmínky, protože těch židů tenkrát Římané ukřižovali desetitisíce, takže jeden schizofrenik navíc nikoho moc nevzrušoval, pokud tedy vůbec existoval, zmizí po ukřižování z hrobky! Děsný ďábel Pilát Pontský se s takovým židovsk...křesťanským zázrakem nemůže smířit a pověří Clavina investigativní prací nejhrubšího zrna, nalézt mrtvolu poloboha, protože dokud bude mrtvola mimo hrobku, je zcela logické, že oživla a odešla, Bůh existuje, Řím je ztracen a židé budou mít buřičskou modlu! A původně racionální ateista z 21. století Clavin se do toho vyšetřování pustí natolik, že se po hodině totálně nudného a stupidního děje nedopracuje absolutně k ničemu, pouze k jedinému logickému a zcela pravděpodobnému závěru, že Ježíš vstal z mrtvých, je syn Boha, koná zázraky a je tak strašně hodňoučký, láskyplný a empatický, že ho začne rovnou následovat spolu s kýčovitými apoštoly, kteří pokud skutečně ve skutečnosti kázali tak stupidní cancy plné patosu, divím se, že se křesťanství vůbec mohlo jako rakovina rozlézt do poloviny světa a teď tady nadále nevzýváme třeba Radegasta, tím myslím toho boha, ne ty chcanky, co se vydávají za pivo. Pro věřící "historická" sázka na jistotu před návštěvou budovy nejúspěšnější korporace na světě prodávající vzduch, pro lidi s elementárními znalostmi z historie, případně nároky na film z historického prostředí, neskutečně nudná křesťanská agitka, která nenabídne vůbec nic a přitom by mohla. Stačilo se podívat na mýtické události jiným pohledem po vzoru Pozemšťana a člověk by se alespoň pobavil. Tvůrcům ale zřejmě moc o pobavení diváků nešlo, spíše o utvrzení jejích víry, případně po vzoru hlavního hrdiny filmu o jejich nalákání do stáda nikoliv oveček, ale ovcí. 20% ()

burton 

všechny recenze uživatele

Není žádným tajemstvím teorie o tom, že Ježíš na kříži doopravdy nezemřel. V jeskyni se k sobotnímu ránu probral, jeho tělo, působením několika faktorů (plátno napuštěné léčivým vonným výluhem, chlad jeskyně....) se trošku zregenerovalo a jeho věrní ho odvezli do ilegality, kde žil šťastně ještě předlouhý život. Tenhle film je trošku přepůlený. První půlka je detektivka pro pokročilé a zastánce oné teorie. A druhá půlka se najednou lekne té odvážné myšlenky o tom, že Kristus nezemřel a pátrání po Těle se zvrtne v pátrání po Duchu. Film je moc hezký, zvláštním způsobem pokojný, s pár velice vtipnými hláškami na adresu právě se rodícího křesťanství. Bibli jsem nečetla, kdyby vás to zajímalo, je to masakr, pořád by tam někdo někoho nabádal, trestal a vraždil a to fakt nesnášim. Ale tady na to se mrkněte. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kokos toto bol WTF zážitok roka v čele s Ježišom Cliffom Curtisom, ktorý sa na všetkých nežne a chápavo usmieva a potom je zneviditeľnený uprostred záberu. Scenár absolútne originálny (pátranie po Ježišovom tele poňaté miestami až ako historická detektívka) a napriek tomu nesmierne, úžasne, nádherne blbý. Herci... to asi ani komentovať nebudem. Réžia? Tiež. Vychutnajte si túto absurdnosť. Nič iné vám asi ani neostáva. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • V roku 2013 sa spomínalo meno režiséra Kevina Reynoldsa v súvislosti s podobným projektom – The Resurrection of Jesus Christ, ktorý mal byť mysterióznym thrillerom a zároveň neoficiálnym pokračovaním filmu Umučenie Krista (2004), ktorého ústrednou témou malo byť prvých 40 dní po Kristovom zmŕtvychvstaní. Autorom scénara bolo Paul Aiello. (beso74)
  • Aby zaistili, že spoločné scény Josepha Fiennesa (Clavius) a Cliffa Curtisa (Yeshua) budú sršať napätím, sa Fiennes a Curtis mimo kamier vyhýbali očnému kontaktu počas celého štvormesačného nakrúcania. Často boli v jednej miestnosti, no nikdy sa k sebe nepriblížili. (krasomama)
  • Pracovným označením snímky bol aj názov Resurrection. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama