Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Simon pobýval mnoho let v cizině a svět mu uštědřil nejednu ránu. A teď se vrací znavený, osamocený a plný beznaděje na Island - ostrov svých předků - aby zde skoncoval se životem. Než může svůj plán dokonat, připlete se mu do cesty mladá Dúa, děvče, které nemá na růžích ustláno, a Simon se rozhodne tuto svobodu milující duši ochraňovat. Aby ji osvobodil z nesnází a problémů se zákonem, prchají do Hamburku i se vzácným islandským sokolem, o kterého Dúa pečovala. Pro ni je tento symbol starých Vikingů zosobněním svobody, pro Simona zase nadějí na zisk tolik potřebných peněz...
Podobenstvo o slobode, symbolizovanej sokolom, ktorý sa v ľudských rukách mení na tovar a nadobúda tržnú cenu. Príbeh sa odohráva v malom islandskom mestečku. Úprimná a predsudkami nezaťažená Dúa sa počas pobytu svojho starého strýka v nemocnici stará o jeho dom, psov i mladého raneného sokola. Do mestečka sa po tridsiatich rokoch vracia cudzinec, Američan Simon. Hoci Simon k Dúe cíti náklonnosť, nechce jej podľahnúť, pretože mu čosi našepkáva, že by mohla byť jeho dcérou. Do ich milostnej hry vstupuje frustrovaný policajt, ktorý definitívne vyprovokuje odchod dvojice z ostrova. So sokolom v klietke mieria do Nemecka. Simon verí, že i napriek Dúinmu nesúhlasu sa mu podarí vzácneho sokola predať a zarobiť tak veľké peniaze. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

vojo 

všechny recenze uživatele

Aj vo svojom najslabšom filme F.T. Fridriksson dokázal svoje majstrovstvo. Hlavne dej odohrávajúci sa na Islande má nádherné kamerové podfarbenie, žiaľ cesta Nemeckom(zo začiatku fajn) a hlavne"preplácaný" nutne tragický záver znižujú zážitok dole. Prečo nemohla púť hrdinov skončiť normálne napr. niekde na chodníku bez prostriedkov a vypustením sokola?No v tom momente mi film veľmi sadol a prežrel som už spomínané nevydarené zakončenie. ()

Machrovic 

všechny recenze uživatele

Vyzdvihl bych roli policajta-tvrďáka. Perfektně zahrané. // Konec mě docela překvapil, ale, že bych byl z filmu v extázi, to určitě ne. SPOILEROIDNÍ HLÁŠKY Z FILMU: "Zeptej se ho, proč ho zavřeli." "Nech těch nesmyslů. V Americe zavíraj všechny. Copak se nedíváš na televizi?" // "Já když je mi smutno, tak..." "Tak?" "Onanuju. Ty neonanuješ?" "To snad každý." // "Mami, americký peníze!" "Americký peníze?" "Jo. Čichni si!" ()

Reklama

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Moje první zkušenost s islandským filmem. O Fridrikssonovi jsem slyšel pouze v souvislosti s Anděly všehomíra, nicméně mi toto dílo není známo, takže jsem opravdu nevěděl, co mám od Sokolů očekávat... A dočkal jsem se docela příjemného překvapení. Komorní příběh o setkání dvou osamělých lidí z různých generací na mě působil příjemně, neusedle. Navíc je ve filmu do poslední kapky využíváno rozdílného charakteru obou hlavních protagonistů (Simonova zkušenost x Duina naivita). Nesmím zapomenout zmínit tolik skličující scénu, jakou byla ta s vyvražďováním psů a pálením domku...Na druhou stranu mi hodně nepovedený přišel konec. Rozuzlení, kdo je vlastně kdo, bylo naprosto zbytečné. Dal bych přednost vysvětlení, za co byl vůbec Simon v USA uvězněn. Navíc samotný konec přišel poměrně brzo. V příběhu se dalo pokračovat i se samotnou Duou a film zakončit poněkud tragičtěji...Podtrženo, sečteno, film na mě jakžtakž zapůsobil, režie však ne. S odřenýma ušima * * * *. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pomalu plynoucí snímek, kde hlavní roli hraje zádumčivá řídce osídlená krajina Islandu, která poznamenává charaktery místních lidí. Vlastní děj je nepodstatný, ve skutečnosti spíš záměrně potlačený. Důležitá a pro mě přitažlivá je naopak poetická, téměř baladická atmosféra, kterou podtrhují svým výkonem oba hlavní herečtí představitelé. Margrét Vihjálmsdóttir je nicméně přece jen charismatičtější. Fridriksson už má na svědomí lepší bijáky, ale stále se jedná o kus poctivé filmařiny. Celkový dojem: 70%. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jak považuju Fridrisonovy předchozí filmy Děti přírody, Zimnice a Andělé všehomíra za vynikající (Ďáblův ostrov pouze za dobrý), u tohohle filmu jsem se celkem nudil. Může za to hlavně banální scénář, který si něco, co je jasné chvíli po začátku, schovává na konec jako velké odhalení. Keith Carradine je v hlavní roli natolik nezajímavý, že mi bylo jedno, zda hned na začátku spáchá sebevraždu, nebo se bude filmem poflakovat až do jeho konce. Nakonec mě nejvíc pobavil Axel Prahl, který tu stejně jako o tři roky později ve filmu Willenbrock hraje majitele východoněmeckého autobazaru. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama