Reklama

Reklama

Dívka ve vlaku

  • USA The Girl on the Train (více)
Trailer 1

VOD (1)

Každý den na cestě do práce jezdí Rachel Watson vlakem kolem města Witney. Vlak projíždí kolem jejího starého domu, kde bydlí její exmanžel se svou novou manželkou Annou. O pár domů dál každý den vidí jiný manželský pár. Rachel si postupně tento pár oblíbí a sama pro sebe si je pojmenuje ‚Jess a Jason'. Zdá se, že mají dokonalý život, a Rachel jim zároveň závidí i přeje jejich štěstí. Jednoho dne, když projíždí kolem jejich domu, stane se svědkem něčeho, co od základu změní vše, co si dosud o tomto páru myslela. . (Freeman Ent.)

(více)

Videa (30)

Trailer 1

Recenze (804)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Hodně věrná adaptace knihy bez větších odchylek. Jako čtenář jsem se orientoval, nečtenáři asi museli mít problém. Další Zmizelá to není, slušné řemeslo ano. Nejvíc mě zklamalo přenesení děje z UK do USA a místo typicky britských pididomků jsou tu americké vily s velkými zahradami. Rachel má zrak jak Legolas. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Stejně jako při čtení předlohy se nelze vyhnout srovnání se Zmizelou. Oba filmy mají noirově ponurou vizuální stylizaci (v případě Finchera jde o signaturu, v případě Taylora spíše o nápodobu), oba ukazují manželství jako životu nebezpečnou hru plnou manipulace, lží a přetvářky (ve Zmizelé s cynickým nadhledem a ironickým odstupem od postav, v Dívce ve vší vážnosti), v obou se střídá více vypravěčů (ve Zmizelé s větší promyšleností). Dívka ve vlaku výrazněji než lehce misogynní Zmizelá cílí na dospělé divačky, které prostřednictvím Rachelina příběhu nabádá, aby spoléhaly samy na sebe, ne na to, co jim říkají a co po nich chtějí druzí. Zvlášť muži. ___ Daní za důrazný pro-ženský apel je stejně jako v knize závěrečné převrácení rolí oběti a viníka, které značně degraduje působivost a zpochybňuje význam předloženého portrétu alkoholičky. Film, stojící více na silných hereckých výkonech než na hrátkách s vyprávěním, je totiž z velké části koncipován ne jako kriminální thriller, ale jako psychologická studie vnitřně nejisté ženy, která hledá ztracenou (sebe)důvěru. Závěr, doplněný oproti knize o nadbytečný epilog, tento pocit studu a viny, zesilovaný v průběhu celého filmu za přispění výborné Emily Blunt, náhle neguje. Podobně jako v mnohých Hitchcockových thrillerech o přenosu viny se ukazuje, že pachatelem byl někdo jiný, než film dosud naznačoval, čímž je v tomto případě ovšem vyřešena pouze kriminální rovina vyprávění, nikoliv ta psychologická, která vyznívá neuspokojivě. ___ Díky grafické návaznosti záběrů a přesně načasovaným střihům se Taylorovi daří navodit dojem plynulosti a propojenosti jednotlivých segmentů vyprávění, potažmo jednotlivých vypravěček. Flashbacky ukazující různě vzdálené epizody ze života Megan zvyšují napětí ohledně toho, k čemu ve skutečnosti došlo. Stejně jako Rachel s pamětí poznamenanou usrkáváním vodky přitom známe pouze fragmenty reality a celkový obrázek si musíme průběžně doplňovat a upravovat na základě nových informací. Stejně jako protagonistka zároveň na základě dostupného kontextu mylně vyvozujeme, koho v některých představách vidíme. Nespolehlivé vyprávění tak nepůsobí jako scenáristický kalkul k ošálení diváka, ale je organicky propojené s duševním stavem a kognitivními schopnostmi hlavní hrdinky. Ve výsledku jde o semknutý a soustředěný film, jehož většina nedostatků (nezvládnutý konec, absence nadhledu, místy melodramaticky křečovitá tragičnost) vyplývá z knižní předlohy, případně souvisí s diváckým očekáváním (ne thriller, ale drama). Jestli vnímáte partnerské vztahy jako cynickou komedii, při které někdy tuhne úsměv na tváři, vaší oblíbenou vztahovkou zřejmě zůstane Zmizelá. Jestli preferujete tragičtější polohu, možná vám lépe sedne Dívka ve vlaku. 80% ()

Reklama

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Začátek mi přišel trochu zmatečný, jak se film potom rozplétal, tak jsem chápala víc souvislostí a lépe jsem se zorientovala v ději. Rozpletení mi pak nepřišlo až tak překvapivé, protože jsem to odhalila nějakou tu chvilku před koncem. Neubráním se srovnáním se Zmizelou, která byla o třídu lepší. Tady herecké výkony většiny herců vyvažovali místy předvídatelnou zápletku. Nenudila jsem se, ale taky to ve mě nezanechalo hlubší dojem. Lepší 3* ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Zkouknuto poprvé a nejspíš naposledy. "Dívka ve vlaku" je příběhově velice slabá a nemá ani jednu jedinou sympatickou postavu. Otravná a docela nebezpečným způsobem šáhnutá alkoholička Emily Blunt neustále jezdí (vlakem) kolem domu svého ex a jeho nové manželky Rebeccy Ferguson. Jednoho dne si v sousedním domě (z vlaku) všimne atraktivní bloncky Haley Bennett, jejíž (z vlaku) pohádkový život se pro ni stane jakousi modlou. A tak se není čemu divit, že když Alkoholička (z vlaku) zahlédne na balkoně Bloncku s jiným chlapem než obvykle, vystoupí (z vlaku) a vydá se to té blonďaté děvce vytmavit. Počkat... Opravdu se není čemu divit? Já bych tedy řekla, že se JE čemu divit, protože tohle rozhodně není NORMÁLNÍ chování. Ale abych to nezakecala nastavením svého morálního kompasu, Bloncka zmizí a Alkoholička se probere kdesi v lese s totálním opileckým oknem. Zbytek filmu se samozřejmě točí kolem snahy vybavit si, co se stalo, a zakončuje ho velmi prosté rozuzlení s celkem logickým zvratem. P.S.: Mysteriózní? Nope. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Tak je ten film špatnej, nebo není? Co já vím... Konec trochu přitláčí na pilu, tak už nemám potřebu hejtovat, ale během první ultradepko-drama půle jsem se celkem proklínal, co jsem si to za sranec pustil. Hnusná Emily Blunt se vypitá poflakuje v depce od ničeho k ničemu a kde može, tam nařve tak, že to jeden mop nepobere. Hnus. Naštěstí druhá krimi půlka dojem napravuje, takže sem i lepší průměr dám, ale doporučit se neodvážím, protože jsem přesvědčenej, že spoustě diváků se tento film podaří nedokoukat. 65% ()

Galerie (46)

Zajímavosti (17)

  • Postava Marthy, kterou hraje Lisa Kudrow, v knižním románu neexistuje. Je pouze krátce zmíněna, ale nikoli jménem. (veronikajel)
  • Hudba v traileru je předělávka hitu Kanyeho Westa „Heartless“ kanadskou skupinou Blitz/Berlin. (hendrich6)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 45 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Startuje Best Film Fest

Startuje Best Film Fest

14.12.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 15. do 21. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

30.01.2016

Rudovlasý objev z pátého dílu Mission: Impossible dobývá Hollywood. Rebecca Ferguson bude přihrávat Michaelu Fassbenderovi ve Sněhulákovi a Emily Blunt v Dívce ve vlaku, ve sci-fi Life si pak zahraje… (více)

Reklama

Reklama