Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě... Přestože film vznikl již za protektorátu v roce 1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (16)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

V televizi jen zřídka uváděný a tím pádem i méně známý pamětnický film. Tento melodram proslavil mladého Karla Högera, který se ve filmu dobře uvedl. Tentokrát také příjemně překvapil svým hereckým výkonem obvykle prkenný Roaul Schránil, zato Lída Baarová nepřekročila svůj stín a podala obvyklý afektovaný výkon. Ještě že to vyvážila svou krásou. Výprava a kostýmy odpovídaly době i tématu. Potěšily procházky po pražských romantických zákoutích a parcích. Důležitou složkou tohoto filmu je zdařilá hudební stránka. O tu se postaral Vítězslav Nezval, Karel Hašler a Rudolf Friml. Zaujal mě dnes úsměvný výrok Roaula Schránila k Lídě Baarové : „Pojedeme mým novým automobilem. U nás je to ještě taková novinka“. To bylo v roce 1941. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

O překvapení není nouze. Miloš Havel měl ve své pracovně již delší dobu připraven námět, který zatím jen vyčkával na příhodnou dobu. Písně Závišovy, poetická sbírka předčasně zemřelého básníka Jana Červenky (1861 - 1908) nabízela zase jiný, lákavý svět básnivých impresí, s nimiž si věděl rady především Vítězslav Nezval. Velký básník a ctitel magických nocí dokázal prostřednictvím vznikajícího scénáře okouzlit diváky velkolepostí a citovostí svého básnického vidění. Přes mnohé výhrady a příkrá poválečná hodnocení oplývá film Zdeňka Hašlera mimořádnou romantickou atmosférou a báječným hereckým obsazením. Gina má také značnou zásluhu na tom, že do hlavní role skladatele Záviše Herolda proti mínění mnohých nakonec prosadil dosud neznámého brněnského herce, jedenatřicetiletého Karla Högera, kterému byl umožněn velkolepý filmový debut. Setkání s Lídou Baarovou se sice neobešlo bez vzájemné antipatie, přesto ti dva nakonec vytvořili nezapomenutelný elektrizující pár. Účast pražského písničkáře Karla Hašlera potom dávala nepokrytě najevo, jaké smýšlení koluje v žilách majitele Lucernafilmu. Po válce jako by to všechno zůstalo záměrně přehlíženo a zapomenuto. ()

Reklama

Adiemus 

všechny recenze uživatele

Přes hvězdné obsazení i ve vedlejších rolích (N. Gollová, L. Hodačová, Z. Janů, S. Svozilová, , A. Nedošinská, R. Schánil, K. Hašler či J. Marvan atd.) je to bohužel promarněná příležitost. Kdyby se námětu chopil jiný režisér, mohlo to dopadnout daleko líp. Opakovaně nechápu, že L. Baarová byla považována za krásku nebo dokonce femme fatale a její herecké umění mě nikdy příliš nepřesvědčilo. (Naproti tomu pouhé cameo její sestry Zorky Janů mě utvrdilo v tom, že její předčasný skon byla velká ztráta pro čsl. filmografii.) A schody u Zlaté studně mi připomněly dobu, kdy i do této restaurace mohl zavítat Čech s průměrným platem. Zhudebnělá báseň Vítězslava Nezvala interpretovaná jeho milenkou Lily Hodačovou mě potěšila. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Překrásný "rodinný" film. Syn Karla Hašlera, Gina, zrežíroval romanci v mnoha detailech inspirovanou životy, které ho obklopovaly. Svého otce písničkáře nechal příběh jen pozorovat na starých zámeckých schodech a později v lóži Lucerny. Svého strýčka z matčiny strany, Rudolfa Frimla (pod fiktivním jménem Záviš Herold, později Ben Collman), naopak učinil hlavním hrdinou, kterému tvář propůjčil Karel Höger. A rozkošatil příběh mezi lety 1912-1932. Není náhodou, že takový materiál zaštítili Havel s Nezvalem a korunku tomu všemu dodala něžná Lída Baarová. Je na tom celém projektu cosi přitažlivého, snad pro tu staropražskou romanci, jenž se mění v osudovou až díky zkušenosti jednoho z milenců z Ameriky a vrcholí ve velkém sále Lucerny, která se stala symbolem české kultury za doby rozkvětu podnikání rodiny Havlů. ()

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Po velkém zklamání z filmu Malostranští mušketýři byl tento film velice dobrý a dokonce až dojemný. Je to příběh o tom že někdy okamžité zamilování na první pohled nemusí vždy znamenat že to vždy vyjde i přes velké usilování. Někdy je zkrátka zapotřebí se uvolnit a hledat někde kde ikdyž je to ze začátku jenom přátelství, tak to může nakonec přerůst ve vztah. Jinak Baarová tady s dlouhými vlasy byla moc hezká. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • K filmu pomohla Karlu Hogerovi Lída Baarová, která ho doporučila, když hrál ve Vinohradském divadle. (M.B)
  • Karel Höger byl o dost menší než Lída, proto museli být při scénách, kdy se líbají, zabíráni zblízka. (Astrebleue)
  • Kopretiny, které trhá Karel Höger Lídě Baarové jsou umělé. V době natáčení už na onom místě nekvetly. (Astrebleue)

Reklama

Reklama