Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Geralt se smíří s osudem a chrání Ciri před silami, které bojují o vládu nad Světem. A taky před její záhadnou mocí. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (407)

mcb 

všechny recenze uživatele

Netflixifikace televizního průmyslu pokračuje, kde i vlajkový seriál streamingové platformy působí jako pouhý nástroj na generaci předplatitelů a udržení jejich pozornosti u obrazovek na co nejdelší možnou dobou. Přitom nejde o nic nového – v protahování nepodstatného a zkracování podstatného, kde by se i osm hodin děje vlezlo do dvou epizod, šetření produkčních nákladů na lokacích, je něco, v čem jen Netflix nekorunovaným králem, zamrzí to ale u nejočekávanějšího žánrového počinu roku, který měl napravit zklamání z letošních nevydařených projektů jako Kolo času nebo Nadace, nicméně skončil jako jim podobný. Po oznámení, že se druhá série přikloní k lineárnímu vyprávění namísto (převážně matoucí) povídkové struktury, vyvstala naděje soudržnějšího děje se silným zaměřením na pouto mezi třemi hlavními postavami, který ale zůstal nevyužit. Po enormním úspěchu první řady a oznámení několika dalších projektů ze světa předlohy se ze seriálu jakoby vytratila veškerá snaha o budování něčeho vlastního, co by se odlišovalo od konkurence, čímž první série koneckonců byla. Nevyrovnaný, leč zábavný chaos plný cynického humoru a přímočarých „monster-of-the-week“ epizod vystřídala snaha Netflixu o vlastní Hru o trůny, kde se děj větví do mnoha dějových linií a pozornost se více soustředí na širší mocenské politikaření než na samotného Zaklínače, který se stává jen další vedlejší postavou, která se občas někde mihne a někoho zkontroluje/nasměřuje. Nefungují ani emoce (snad s výjimkou první povídkové epizody), ani prohlubovaní charakterů, ani potěšení z jednoduché žánrové zábavy. Nezajímavým vedlejším liniím, které tvoří snad dvě třetiny celkového děje, nenapomáhají ani průměrní herci a ochotnicky vyhlížející výprava/kostýmy/masky, v níž například elfové nebo ostatní zaklínači působí přinejlepším jako účastníci víkendového LARPu. Větší rozpočet je sice vidět na slibně vypadajících trikových atrakcích (monstra), na zbytek ale nezbyl čas a peníze. Ve výsledku je to veliká škoda, protože například typecasting Henryho Cavilla se povedl na výbornou a zamrzí, že se musí potácet touhle značně natahovanou nudou, jehož jediná funkce je být teaserem na další řadu. 5/10 a zpětné doceňuji poslední řady GoT, které sice nedávaly smysl, ale aspoň šlo o zábavné a velkolepé televizní blockbustery. ()

MoiJe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ciri dospela do veľkej krásy, hoc nadbytočne doplňovanej v maskérni. Naviac už aj má čo hrať, nie je len stratenou dušičkou na facku. Naopak Geralt tým, že hrá trpezlivého tatka, čo má svoje vlastné čaro, stratil trochu toho, prečo sme si ho obľúbili ako tichého samotárskeho vzdychača a jednoslovného nadávača. No a Yen má opäť prekombinovanú dejovú líniu. ()

Reklama

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já jsem nakonec hrozně zklamanej, byť hodnotím dost vysoko - hned vysvětlím. Zrnko pravdy mě neuvěřitelně nahypovalo, protože to byla asi nejlépe zpracovaná povídka, co jsme tu dosud měli - ano, měla svoje změny, ale ve výsledku to skvěle fungovalo a atmosféra byla vynikající. Jenže následně přicházejí další díly a s nimi naprosto zásadní změny, zásadní šílené twisty, které postrádají logiku. Nejsem idiot, vím, že se kinematografie může pouze inspirovat předlohou a něco se musí upravit, aby na obrazovce fungovalo. Sapkowského předloha určitě není žádný bezchybný skvost, ale svět a příběh je nastíněn skvěle, CDPR zpracovali látku po svém, ale výsledek je skvělý, proto mě až zaráží, jak moc to Schmidtová dokáže kurvit svojí neostyšnou snahou vytvořit svůj vlastní příběh, který je ale sakra celý zle! O Sapkowskim nemám valné mínění - ano stvořil skvělý fantasy svět, na druhou stranu to je neuvěřitelný krypl, co pro peníze odsouhlasí vše a je mu úplně jedno, jak kastrujou jeho dílo. Abych vysvětlil svoje vysoké hodnocení... Na zaklínače se moc dobře kouká, vizuálně, technicky je naprosto skvěle zvládnutý, Henry je vůbec tím nejlepším, co v seriálu je (to platí od prvního dílu!), Freya je fajn (byť je prostě starší, než by se hodilo) a celkově i kostýmy a podobně vyslyšely volání fanoušků po změnách. Takže jo, na seriál se kouká dobře, pokud se nepřemýšlí. Když uděláte tu chybu a začnete, čeká vás dost nepříjemné zjištění, že scénář a nově vzniklý příběh jsou prostě sračka. Už jen kvůli Cavillovi mi je smutno, jak to Netflix vede. Jak se rozhodli prznit příběh svými zásahy, nejrůznějšími úpravami k horšímu (znovu připomínám, že netrvám na odvyprávění story slovo od slova, ale ten celkový příběh je dost dobrý na to, aby z něj zůstalo víc, než jen jména hrdinů a lokací). GoTko mělo fantastické 4 série, protože se téměř přesně drželo předlohy a skřípat to začalo až když si scénáristé museli začít vymýšlet. Jenže narozdíl od GoTka je Witcher ukončen. Příběh byl zcela napsán. Od začátku se překrucuje a od začátku to není nic, co by vedlo ke zlepšení. Naopak je výsledek naprosto zmatečný, nelogický a hloupý a seriál jako takový nad vodou drží technické zpracování a herci, scénáristicky jde o neskutečný průšvih. Promarněný potenciál mě štve ze všeho nejvíce, protože Zaklínač (s naprosto božím Henrym v hlavní roli! OMG!) měl šanci vstoupit mezi velký seriálový kluky, do A ligy, kde se vyhřívalo třeba právě GoTko, jenže v porovnání kvality děje (o kterém to u GoT, Peaky Blinders, Boardwalk Empire, dřívějších Vikingů a dalších vždycky bylo) se zdá, že ty botky jsou přeci jen moc velký. Teda nejsou, jen by scénář musel psát někdo, kdo chápe a ctí principy Kontinentu, a i když si něco předělá, upraví, bude jeho dílo dávat smysl a hlavně, bude kvalitní. A to se Lauren Schmidt absolutně nedaří, se svým pojetím světa to jednoduše přehnala, zkazila. Někteří tvůrci holt uznávají jen svůj jediný nejlepší názor. Shame. Takže abych to shrnul do jedné věty - k čemu je perfektní technická stránka, když seriál doslova zabíjí scénář? Bohužel. Na závěr nutno podotknout, že pojmenovávat The Witcher adaptací, tedy zpracováním knih je dosti zcestné. Seriál totiž předlohu doslova kastruje, téměř náhodně si vybírá různé postavy s různými pohnutky, z různých situací (stejně tak samotné situace), rozstříhá je na tisíce kousků a pak je úplně náhodně skládá dohromady, přičemž notnou dávku si vycucá z prstu. Tohle není komentář o brečení, že není všechno tak, jak je to v předloze. Já narážím na to, že zde je z předlohy pramálo. A škodí to, protože byť se snažím koukat nezaujatě, tak to, co vzniká, rozhodně není příběhově lepší. Když všude hlásáš, jak se budeš držet knih, tak se jich sakra drž! () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„OSUD NÁM DAL DAR…“   Příběh, to je taková pohádka o blondýně a magii. Řád věcí zde určuje dítě osudu  Ciri a já (ač si to nechcu přiznat), postupně zjišťuju, že se mi to vlastně líbí. Tvůrci totiž utahujou příběhový opratě a dovedou mě k psychologicko-akčnímu masakru, jehož největší chybou je, že nemá další sérii.     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Krev elfů“, kterou v roce 1994 napsal Andrzej Sapkowski, neznám. 2.) Je kolem mě chaos. ///  Thx za titule „Eliška K. Vítová“.                PŘÍBĚH  *****  HUMOR  ne  AKCE  **  NAPĚTÍ  * ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

do první série jsem šel s výhodou neznalosti knížek a vyplatilo se.Série mě bavila,líbila se mi a následně mě překvapilo,že se držela předlohy víc než se diskutovalo.Před druhou sérií jsem o tuhle výhodu přišel,nicméně i s načtenými knížkami jsem se dost těšil na to jak se s tím tvůrci popasují.Bohužel to ale dobře nedopadlo.Pořád je to sice hezké na oko a Cavill je dobrý Zaklínač,ale...Knižní předlohy jsou samy o sobě docela komplikované a ne úplně jednoduché pro filmové/televizní zpracování.Jednak je v nich miliarda postav a jednak se v nich různě skáče v čase (podobně jako u první řady).Tady se ovšem - čert ví proč - tvůrci rozhodli knižní předlohu víceméně ignorovat a vymyslet si svojí linku,která ovšem není zrovna dobrá.Některé poměrně důležité postavy jsou tady upozaděny (popřípadě jsou čistě epizodické - Nenneke) a naopak přibývají nové,které v knížce nejsou (jakási baba Jaga v chaloupce na muřích nožkách) to samé platí i o jednotlivých dějových linkách inspirovaných předlohou,kde se většinou extrémně spěchá (např.linka kolem Nenneke a chrámu Melitele,kde strávíme možná tak 10 minut),aby dostala prostor linka nová.Korunu tomu pak nasazuje finále jak z Jurského parku.Upřímně nechápu,proč se tvůrci vydali cestou zkomplikování už tak komplikované věci a všem fanouškům předlohy seriál možná definitivně znechutili.Já sám sem zatím na vážkách.Sice jsem dal tři,protože až do posledního dílu sem i přes hromadu výtek a povytažených obočí jakž takž bavil,ale je celkem jasné,že v tomhle stavu třetí řadu netrpělivě vyhlížet nebudu...50% ()

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • Herečka před uvedením série prozradila, že v průběhu druhé řady zavítá za Codringherem (Simon Callow) a Fenn (Lizz Carr) Istredd (Royce Pierreson), který se s nimi v knižní předloze nikdy nesetkal. Codringher a Fenn vyloženě představují studnici moudrosti, a tak se je Istredd přijde zeptat na to, co ví o původu Ciri (Freya Allan) a předcích. (Geralt z Rivie)
  • Pro druhou sérii přivedl Netflix nová studia tvořící speciální efekty. První je studio Rodeo FX, které existuje už od roku 2007 a pracovalo na: Hra o trůny (od r. 2011), Stranger Things (od r. 2016), Fantastická zvířata (2016) či Deadpool (2016). Druhým studiem je Mr. X, které v poslední době pracovalo například na vizuálních efektech k seriálům Vikingové (od r. 2013), Carnival Row (od r. 2019) či Prokletá (od r. 2020). Kromě toho na druhé řadě pracuje i studio Nviz, jež pracovalo už na efektech první série. (Geralt z Rivie)
  • Henry Cavill vysvětlil, jak v průběhu natáčení druhé série kladl důraz na Geraltovu knižní verzi: „Nejtěžší bylo uvést do rovnováhy vizi naší tvůrkyně a moji lásku ke knihám a pokusit se divákům nabídnout co nejlepšího Geralta. Šlo o to najít zlatou střední cestu, protože jde o seriál naší tvůrkyně, a tak tu natáčíme pouze adaptaci knih. Ocitl jsem se tedy v zapeklité situaci, chtěl jsem hrát Geralta věrného knihám, který se bude co nejvíce líbit tvůrkyni. Nešlo jen o to, aby Geralt více mluvil. Šlo o to, aby Geralt jako takový více odpovídal knihám. Určitě mi rozumíte, v knihách je Geralt filozof amatér, intelektuál. Jde o moudrého a hloubavého muže. Ano, je i mrzutý, morbidní a náladový, ale pro mě bylo důležité, aby přesně odpovídal své předloze. Právě tohle pro mě bylo těžké zařídit.“ (Geralt z Rivie)

Reklama

Reklama