Scénář:
Simon BeaufoyKamera:
Linus SandgrenHudba:
Nicholas BritellHrají:
Emma Stone, Steve Carell, Andrea Riseborough, Natalie Morales, Sarah Silverman, Alan Cumming, Bill Pullman, Elisabeth Shue, Austin Stowell, Fred Armisen (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem. Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“ Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet... ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (145)
Billie Jean King je pro mě velká osobnost a bylo jen otázkou času, kdy se dočkáme filmu o jejím příběhu. Jakožto fanoušek ženského tenisu jsem se na Battle of the Sexes těšila už od ohlášení a jsem spokojená, nicméně žádný "wow" efekt se nekonal. Emma Stone byla naprosto úžasná a doslova did her justice, ale asi to bude dlouhou stopáží, která mě chvílemi cca v půli filmu fakt nudila. Celkově ale příjemný životopisný retro film. Someday we will be free to be who we are and love who we love. ()
Buď scénáristům rapidně ubývá nápadů nebo jsou prostě jen pohodlnější a daleko častěji než dříve sahají po příbězích, které posléze opatří zaklínadlem PODLE SKUTEČNÉ UDÁLOSTI. Takže sledujeme jeden hodně sledovaný historický tenisový duel mezi pohlavími a vyjasňujeme si sexualitu Billie Jean Kingové. Nebudu prozrazovat jak tenisový duel dopadne. Herecké výkony kromě hlavních představitelů jsou dosti průměrné a celé to působí spíše televizním dojmem. 50% ()
Od své nejoblíbenější režisérské manželské dvojice jsem čekal víc než jen průměrný rozvleklý životopisný film, který se veze na módní vlně LGBT filmů a ve svém oscarovém kalkulu raději v tichosti opomíjí spekulace o tom, že Kingová slavně vyhrála jen díky tomu, že zadlužený Riggs vsadil na svoji prohru. Pokud film získá nějaké ceny, tak jen pro Carella a Emmu.. ()
Emma Kámen vypadá hůře než Popelka po dvojité směně na půdě a předváděný tenis působí tak vtipně, že i samotný film nelze brát příliš vážně. Kdybych nahnal důchodce ubytované v pečovatelském domě na kurt, tak dozajisté dokáží dát tvrdší úder, než Emma Kámen a Stanislav Carell dohromady. 70% Celosvětový příjem k 9. 2. 2018: $17,800,000, což je 0,71 násobek rozpočtu ()
sympatické retro,kterému ale k velikosti podobně laděných sportovních filmů něco chybí.Carell (ta podoba s pravým Riggsem je úžasná),stejně jako Emma Stone si svoje odehrají,ale filmu by určitě pomohlo zkrácení o minimálně 20 minut.Takhle filmem divák jen propluje a i když se zaměřuje na takovou osobnost jakou bezpochyby Billie Jean King je,za chvíli nebude vědět že něco podobného viděl...60% ()
Galerie (71)
Zajímavosti (10)
- Ve filmu se vyskytuje scéna, kdy Billie Jean King (Emma Stone) a Marilyn (Andrea Riseborough) jedou v autě a poslouchají píseň od Eltona Johna. V 1975 John a King spolu vytvořili píseň „Philadelphia Freedom“. (Delock)
- Film zobrazuje i lásku Billie Jean King (Emma Stone) s Marilyn (Andrea Riseborough). To, co bylo soukromé až do roku 1981, se stalo veřejným, když Marilyn žalovala Kingovou. Kariéra Kingové byla skoro zničena a trvalo roky než se na to zapomnělo. (Delock)
- Film měl premiéru na Filmovém festival Telluride 2. září 2017. (Delock)
Reklama