Reklama

Reklama

Upíři

  • Itálie I vampiri (více)

Obsahy(1)

Upíři útočí na Paříž! Takové jsou novinové titulky, zdobící titulní stránky všech periodik vycházejících v hlavním městě Francie. Může za ně série nevyjasněných úmrtí mladých dívek, které všechny mají stejnou krevní skupinu. Už čtyři byly nalezeny bez jediné kapky krve v těle. Reportér Pierre Lantin se spolu s potenciální pátou obětí, tanečnicí Noron, vydávají pátrat po pravé totožnosti zabijáka. Zdá se, že stopa vede k výstřední šlechtičně. Jde o pouhou náhodu, nebo hraběnka opravdu potřebuje k životu krev mladých dívek? (Řitka video)

(více)

Recenze (33)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Pravda, Maska démona je o hodně stupňů výše, ale mně se tenhle černobílý horror? líbí. Chvílemi připomíná poctivé gotické horrory, v některých scénách se mi vybaví staré francouzské filmy, zejména Kráska a zvíře. Příjemná vizuální stránka především interiérů domu hraběnky a sklepení evokuje obrazy z dávných časů. Vše doplňuje působivá hudba, která v italských filmech taková často bývá (F.Mannino, R.Vlad - jak příznačné jméno...). Především k dnešnímu pojetí upírů je název poněkud zavádějící, i když tenhle termín se často používal i metaforicky. Například kapitalisté byli upíři, kteří vysávali dělnickou třídu ( to by mě zajímalo, čím by se označili komunisti...kteří krev milovali - rudá vlajka, barva krve, revoluce, šátků, hvězdy.....). ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Spíše kriminální sci-fi s hororovými prvky než horor (v Itálii bylo díky fašistické orientaci točení hororů od 30. do 50. let zakázano). Taková raná italská "wallaceovka", ovšem s dobrou černobílou kamerou Mario Bavy a gotizujícím výtvarnými efekty. Proměna tváře mladé hraběnky (Gianna Maria Canale) v stařenu je na svou dobu výborně zvládnuta, údajně pouze s využitím světla a maskérského řemesla. Tento film ve stylu postviktoriánské gotiky je dnes zajímavý spíše jen z hlediska dějin evropského hororu. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

No, ani nevím, co k tomu vlastně napsat. Hodně se mi líbila povedená kombinace (tehdy) moderního světa s gotickým, všechny ty auta a do toho klasický starý barák se vším všudy. Příběh měl docela zajímavou zápletku, jen se mohl trochu víc rozjet a odvázat, tak z toho všeho nějak vyšla vlastně jen povedená hraběnčina proměna. Ta zaujala. A mladá hraběnka. On to vlastně enní vůbec špatný film, jeho jedinou chybou je, že mohl být lepší. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Škoda, že o horor nejde ani náhodou. A když jsem se smířil s detektivním pojetím, podle jistých indicií jsem zadoufal, že by mohlo jít o nějakého předchůdce gialla, ale taky ne. Je to zkrátka jemňounkou sci-fi líznutá kriminálka, ne nijak oslnivá nebo zábavná, se zajímavým nápadem, ale v poněkud plochém podání. Ale hlavní síla tohoto filmu je jinde: v obrazech. Hřbitov, hrobka, i celý ten vévodkynin strašidelný zámek působí vpravdě bizarně - taková hřbitovní poetika, to není právě obvyklé. Nejsou tu chuchvalce mlhy, není tu špína a hnilobný rozklad, ale jen honosné mramorové mrtvolno... ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Natočit film o upírech v Paříži bez upírů a v Římě... ale proč ne. Horor to určitě není, ale docela slušná detektivka s mysteriózním nádechem jo. Solidní atmosféra, pěkná hudba, standardní hororové kulisy záhadného domu uprostřed moderního města. Za krásnou Giannou Marií Canale nijak nezaostává neméně pěkná Wandisa Guida. Vlastně ani nevím, proč jsem to chtěl vidět. Asi studijní důvody. ()

Zajímavosti (2)

  • První italský horor v éře mluveného filmu (Holina)

Reklama

Reklama