Reklama

Reklama

Upíři

  • Itálie I vampiri (více)

Obsahy(1)

Upíři útočí na Paříž! Takové jsou novinové titulky, zdobící titulní stránky všech periodik vycházejících v hlavním městě Francie. Může za ně série nevyjasněných úmrtí mladých dívek, které všechny mají stejnou krevní skupinu. Už čtyři byly nalezeny bez jediné kapky krve v těle. Reportér Pierre Lantin se spolu s potenciální pátou obětí, tanečnicí Noron, vydávají pátrat po pravé totožnosti zabijáka. Zdá se, že stopa vede k výstřední šlechtičně. Jde o pouhou náhodu, nebo hraběnka opravdu potřebuje k životu krev mladých dívek? (Řitka video)

(více)

Recenze (33)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Pravda, Maska démona je o hodně stupňů výše, ale mně se tenhle černobílý horror? líbí. Chvílemi připomíná poctivé gotické horrory, v některých scénách se mi vybaví staré francouzské filmy, zejména Kráska a zvíře. Příjemná vizuální stránka především interiérů domu hraběnky a sklepení evokuje obrazy z dávných časů. Vše doplňuje působivá hudba, která v italských filmech taková často bývá (F.Mannino, R.Vlad - jak příznačné jméno...). Především k dnešnímu pojetí upírů je název poněkud zavádějící, i když tenhle termín se často používal i metaforicky. Například kapitalisté byli upíři, kteří vysávali dělnickou třídu ( to by mě zajímalo, čím by se označili komunisti...kteří krev milovali - rudá vlajka, barva krve, revoluce, šátků, hvězdy.....). ()

Nick Tow 

všechny recenze uživatele

Upírina je to iba v prenesenom slova zmysle a ako horror to určite nefungovalo ani v čase svojho vzniku, ale isté brakové, rodokapsovou literatúrou šmrncnuté kúzlo to predsa len má. Neuvidíme teda dekadentných švihákov so špicatými trojkami, ale potešia aspoň kulisy honosného šlachtického sídla s neodmysliteľnými pavučinami, tajnými chodbami, šialeným vedátorom a tajuplnou, výstrednou šľachtičnou, postihnutou (pozor, spoiler!) "bathory syndrómom". Naivné a zároveň pôvabné - presne v intenciách béčka na jedno použitie. BTW: dnes, v čase pogromu na fajčiarov, ma fascinovalo, ako hlavný hrdina, reportér Pierre Lantin (s vizážou a hereckým "talentom" Lexa Barkera) húli jednu od druhej a nezahasené špaky hádže pokojne na zem - zásadne, keď je v interiéroch. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Srdce občas premýšľa lepšie, ako mozog.“ Neskúsený hororový fanúšik meno ´Lamberto Bava´ nepozná. Skúsenejší pozná (režisér DÉMONOV 1 - 2 či takmer nekonečnej rozprávkovej série FANTAGHIRÓ), no ani on možno nevie, že jeho otec Mario bol svojho času rovnako slávnym talianskym hororovým režisérom, ako neskôr jeho syn. Okrem dnešných UPÍROV Mario Bava režíroval PLANÉTU UPÍROV alebo gotický horor o PREKLIATÍ SMRTI. Pôvodne robil na čierno-bielych UPÍROCH len kameramana, no dnes býva k snímke priraďovaný aj ako spolurežisér. Toľko k histórii a faktom. Vďakabohu, že UPÍRI sú takí krátki, inak by som skapal od nudy. Už tak som takmer omdlel od vyčerpania. Vedie ma to k strašidelnej otázke. Dožijem sa roku, kedy bude PÁD DO TMY vnímaný ako zastaraný horor, Nakatov RINGU ako úsmevná kravina zaseknutá v minulosti a mladí nebudú chápať, čo nás šokovalo v NOCI S NABRÚSENOU BRITVOU? Zostarli UPÍRI? Alebo boli mizerní už v dobe uvedenia do kín? Nie je to Ed Wood Jr., ale nuda bola približne rovnako neskutočná a trpezlivosť trhajúca. Určite by som ale urobil remake s Udom Kierom, Paris Hiltonovou a Colinom Farrellom. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Spíše kriminální sci-fi s hororovými prvky než horor (v Itálii bylo díky fašistické orientaci točení hororů od 30. do 50. let zakázano). Taková raná italská "wallaceovka", ovšem s dobrou černobílou kamerou Mario Bavy a gotizujícím výtvarnými efekty. Proměna tváře mladé hraběnky (Gianna Maria Canale) v stařenu je na svou dobu výborně zvládnuta, údajně pouze s využitím světla a maskérského řemesla. Tento film ve stylu postviktoriánské gotiky je dnes zajímavý spíše jen z hlediska dějin evropského hororu. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Na svojí dobu šlo určitě o velmi dobrý film, o tom není pochyb. Stavba příběhu je velice zajímavá, a to co začíná jako krimi se později přesune skoro až do gotického hororu a vyvrcholí to variací na "krvavnou paní". Bohužel, dnes už tento horor nemá v podstatě co nabídnout a zub času si na něm vybral svoji daň. Mně by akorát zajímalo, jak hodně se na něm Mario Bava podílel.... ()

Zajímavosti (2)

  • První italský horor v éře mluveného filmu (Holina)

Reklama

Reklama