Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2027: nejmladší člověk planety právě zemřel ve věku 18 let a lidstvu hrozí naléhavé nebezpečí vlastního vyhynutí. Společnost je zmítána násilím a jednotlivé skupiny obyvatel mezi sebou válčí. V takových podmínkách žije i Theo (Clive Owen), ze kterého se má brzy stát ten nejméně pravděpodobný spasitel lidstva. Poslední nadějí lidí je totiž jediná žijící žena - a když je její bezpečí ohroženo, přichází právě Theo, aby ji ochránil. Zneklidňující akční thriller o budoucnosti, jakou byste nečekali, natočil s Julianne Moore a Michaelem Cainem na Oscara nominovaný režisér Alfonso Cuarón. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 547)

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Depresívní, špinavý, apokalyptický sci-fi film z možné budoucnosti Země - bez dětí a bez plodných žen. Výbuchy. Všude násilí, všude brutální policie. Uprchlíci, v klecích a v táborech. Scéna útěku před kulkami (ze zbraní) natočena s přiletivšími kapkami krve na objektivu - trochu mi to připomnělo ůvodní masakr ze Zachraňte vojína Ryana. Výborná a velmi dojemná scéna ústřední dvojice s malým děckem, jehož pláč zastaví boj v povstaleckém ghetu. Bohužel první půlka filmu je dost těžko stravitelná a to sraží mé body pro jinak velmi profesionálně natočený film. Trailer je zde na ČSFD: http://www.csfd.cz/film/42954-potomci-lidi-children-of-men/videa/ ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Film Potomci lidí mě mírně zklamaly, samozřejmě myšlenka s vymíráním lidsta kvůli nerození dětí je originální a zajímavej, jenže originální příběh sám o sobě film neudělá. Podle mě velkým problémem je, že některý pasáže sou děsně zdlouhavy a po nějaký tý chvilce i lehce nudící, kdyby bylo daleko víc napínavých pasáží jako je například napadení auta, tak bych byl nadmíru spokojen, jenže ono to podobných scén má velice pomálu, spíš se Guarón neustále snažil dbát na to, aby z budoucnosti udělal špinavou díru a navodil dojem dokonalý realističnosti, to se mu jako povedlo, né že né, podle mě je tohle jeden z nejrealističtějších filmů co jsem kdy viděl, jenže jaksi už zapoměl dodat filmu trochu víc dynamičnosti a tu realističnost zdaleka nevyužil v akci, tak jak bych si přestavoval, což je ohromná škoda, kór když si vzpomenu na tu ruční kameru a naprosto dokonalý záběry na jeden zátah z auta, tak bych Guaróna nejradši nakopal do kou... no prostě do filmu měl začlenit daleko víc podobných scén. Sice na konci se to Guarón snažil ještě rychle dohnat a celkem se mu to dařilo, ale tam ta ruční kamera spíš dělala až moc velkej chaos, i když je pravda, že to opět vypadalo dokonale realisticky, ale zase to nebylo úplně nejlíp přehledný. Jediný s čim sem byl naprosto spokojenej byl výber herců, Clive Owen se pro tu roli snad narodil a Michael Caine je jako hipísák fakt boží. Škoda jen, že se ve filmu moc neohřeje Julianne Moore, zcela jistě by měla filmu ještě co nabídnout. Taky určitě ještě za vyzdvyhnutí stojí Ejiofor, toho jsem poprvé viděl v záporná roli a nemůžu říct, že by mu to nesedělo. Když tenhle film vezmu celkově, tak to bohužel u mě na víc než 4* nemá, ale kdo má rád temnou vizi budoucnosti alá 12 opic jako já, i když né tak propracovanou, tak by si tohle určitě neměl nechat ujít, ale neměl by od toho očekávat, že to bude nejlepší sci-fi všech dob ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Duo Cuarón & Lubezki složilo obrazovou poemu, která i přes nepříliš bohatý obsah dokáže přinutit k zamyšlení (i s ohledem na křesťanský symbolismus) a zároveň si hlasitě žádá o minimálně jedno extra zhlédnutí, kdy tolik nevnímáte postavy a jen se zaměříte na dokonalou „anti-Blade Runner“ mizanscénu. Single-shot scény jako lesní přepadení, porod či zuřivá pouliční bitva jsou super, ale mě dostaly dva jiné momenty. Mesiáš, který pro lidstvo vždy přináší mír jen do dalšího výstřelu a Ruby Tuesday v podání Franca Battiata nesoucí kruté poselství, že svět už není jako dřív. Je trošku děsivé, jak se depresivní vize P.D.Jamesové a A.Cuaróna začínají zhmotňovat.. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Alfonso Cuarón, Timothy J. Sexton, David Arata, Mark Fergus and Hawk Ostby, Clive Owen / The Children of Men by P. D. James | Hudba: John Tavener, Christophe Beck, Jeff Danna | Produkcia: Marc Abraham, Brian Grazer, Jeffrey Katzenberg, Eric Newman, Iain Smith, Hilary Shor, Tony Smith, Ron Howard, Thomas Bliss, Armyan Bernstein, Jake Eberts | Distribúcia: Universal Pictures, DreamWorks | Štúdio: Strike Entertainment, Relativity Media, Hit and Run Productions, Imagine Entertainment | Rozpočet: 76 miliónov $ | Tržby: 69,959,751 $ || Viac než ťažký film. Ale ja nerád trpím... Nič to ale nemení na fakte, že je to vybrúsený kus, s obrovským nadhľadom a osobným šmrncom Cuaróna. Už dávno som tak nikomu nedržal palce, ako Theovi a Kee... ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Sci-fi? Potomkovia sú mixom všetkého možného počnúc drámou, končiac vojnovým filmom, k sci-fi majú atmosfericky rozhodne najďalej a zasadenie do blízkej a pochmúrnej budúcnosti evokuje skôr mierne apokalyptický snímok. Inak vizuálna nádhera so zaujímavou myšlienkou, Cuaronov ťažký štýl však neumožníi ihneď vpadnúť do deja. A aj keď sa to zásluhou niektorých fantasticky nasnímaných scén podarí, chladný prístup k divákovi sa veľmi nezmení. Záverečný 9 minútový neprerušovaný/nestrihaný záver podporený dokumentárnou kamerou je tiež skvelý ale... na film roka to ani náhodou nestačí. Zároveň by ale bola chyba, úplne ho odpísať, istými neodškriepiteľnými kvalitami totiž disponuje. ()

Galerie (153)

Zajímavosti (60)

  • Při útěku z farmy Theo (Clive Owen) roztláčí auto nepřirozeně lehce. Navíc obsazené lidmi a v blátě. (blondak16)
  • Většina natáčení byla netradičně pořízena s přirozeným světlem. Clive Owen (Theodor Faron) komentoval, že "to byl hodně odávžný tah. Je to velký, drahý film a doslova od začátku do konce je natočený ve dlouhých záběrech z ruční kamery, jen s tím světlem, které bylo k dispozici. (...) Často jsme za celý den vůbec nic nenatočili, jen jsme zkoušeli. Třeba velikou akční scénu, přestřelku. Zkoušela se a zkoušela se, dokud nebyla na sto procent dopilovaná, a pak jsme další den přišli na plac a natočili ji v jediném záběru. Celé je to o tom vtáhnout publikum do děje." (NIRO)
  • V úvodní scéně v kavárně je z pohledu diváka na pravé straně kavárny napsané slovo „Cappucino“ místo správného tvaru „Cappuccino“. (Pavlínka9)

Související novinky

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

41. MFF Ekofilm 3. - 5. 12. 2015

41. MFF Ekofilm 3. - 5. 12. 2015

12.11.2015

41. ročník Mezinárodního festivalu filmů o životním prostředí se poprvé koná v Brně a nabídne i novou ambiciózní dramaturgii. Kromě významných zahraničních a domácích hostů představí i velmi kvalitní… (více)

Alfonso Cuarón ve vesmíru

Alfonso Cuarón ve vesmíru

01.03.2010

Potomky lidí udělal většině sci-fi fanoušků (ale nejen jim) radost, takže je rozhodně fajn, že se vrací k žánru. Se svým synem Jonásem napsal scénář sci-fi thrilleru Gravity, o který už projevilo… (více)

Reklama

Reklama