Reklama

Reklama

Svět pod hlavou

(seriál)
  • angličtina World under Head (více)
Trailer
Drama / Mysteriózní / Psychologický / Krimi
Česko, 2017, 9 h 38 min (Minutáž: 54–60 min)

Hrají:

Václav Neužil ml., Ivan Trojan, Judit Pecháček, Jan Budař, Václav Kopta, Tomáš Jeřábek, Michal Dalecký, Marie Doležalová, David Máj, Jan Plouhar (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Je rok 2016. Policista Filip Marvan (Václav Neužil) musí ukrást důkaz, aby zachránil svého bratra před mafií. Záhy ho srazí auto a on upadá do bezvědomí. Probouzí se v nemocnici v roce 1982. Jak se v minulosti ocitl? Proč? A jaká je cesta zpátky? Filip potkává svoje rodiče, několik měsíců předtím, než se má narodit. Poznává otce, kterého si z budoucnosti pamatuje jen jako zlomeného muže, který dobrovolně ukončil svůj život. Na pozadí pátrání po příčinách, které jeho rodině změnily život, je Filip nucen vyšetřovat sérii detektivních případů ve městě na severu Čech. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (420)

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Originál, podle něhož je upředena tato lokalizace, mi není znám, ale předpokládám, že musí být o mnoho lepší, zejména pokud jde o funkčnost celé hlavní mysteriózní zápletky s přeskokem v čase. Takto je to vlastně jen pouhá parodie doby osmdesátých let ještě k tomu poměrně zvláštně "přikrášlené" v celkem naivní snaze stále ještě propagovat onen poměrně černobílý obraz minulosti. Ta sama o sobě sice místy baví, ale příliš nepasuje ani k občasné přítomnosti napětí při řešení kriminálních případů, ani k rádoby mysteriózní složce a hledání smyslu přítomnosti hlavního hrdiny v minulosti, což je zde paradoxně upozaděno. 45 % ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

A že prej se u nás nedá natočit kvalitní koukatelný seriál při kterém byste se nenudili a nemuseli se dívat na přehrávání rádoby herců a jejich hereckého neumětelství. Již po skončení záživné první epizody jsem nastartoval svůj stroj na pražení kukuřice s karamelovou příchuťí a již po pátém dílu mi tato delikatesa doslova lezla z uší a musím přiznat, že jsem tento skoro originální, seriálový počin zfouknul doslova na jeden dech. Proč píšu skoro originální je jednoduché, protože bohužel petržel, jak už to tak bývá byla kostra tohoto příběhu okopírována ze dvou seriálu z produkce VB a tím nemyslím Veřejnou Bezpečnost, ale ostrov Velkou Británii, kde před více než deseti lety před natočením tohoto skvostu vznikli dva seriály nazvané Life on Mars a Ashes to Ashes. Jak už jsem psal, tak kostra příběhu byla stejná a tak jsem byl zvědav, jak se s tímto tématem poprali tvůrci z naší domoviny a musím přiznat, že dokonce v některých epizodách přerostli své VB bratříčky. U filmových příběhů, kde hraje hlavní roli časový posun do minulosti mně vždy překvapovalo, jak se naši hrdinové dokáží rychle asimilovat a přizpůsobit v tom daném čase, protože kdyby se to stalo mně, tak by to můj mozek asi nepobral a asi bych se furt divil, co se to děje a otravoval bych nejspíše své okolí, jak je to možné, že bych asi nejspíše skončil v nějaké té instituci pro psychicky labilní jedince. Taktéž mně vždy zaráží, jak se většinou v krátkém časovém horizontu naši hrdinové potýkají s nepřeberně velkém množství neuvěřitelných dobrodružství, protože, co si budeme říkat většina lidí žije své nudné obyčejné životy a maximálně tak zažijí nějakou tu potyčku před místní ubytovnou, kde se dva Bulhaři hádají o nějaký ten palivový článek jejich existence. Pak jdou nakrmit nějaké ty hladové holuby v místním parku a vrcholem jejich existence je přednáška a následná demonstrace za práva bizonů v Severní Americe. Pak večer přijdou domů, spláchnou to basou levných lahváčů při sledování nestoudných seriálů typu Ulice, při kterém nadávají svým okoukaným hrdinům. Děj seriálu se točí kolem policisty Filipa Marvana, kterého srazí auto a on leží v komatu, ve kterém prožívá alternativní dobrodružství v roce 1982, tedy v době vzkvétající normalizace. Společně se s ním přesouváme do těchto časů, kde je novým členem jednoho sboru místních policistů v jednom nejmenovaném městě severních Čech. Jelikož v té době ještě nebyl na světě, tak potkává svoje rodiče a plete se jim do života nemístným způsobem. Dozvídá se věci, které nevěděl a mezitím řeší vcelku záživné kriminální případy místní pobočky SNB. Také má mimoprostorové vjemy, kterým někteří narkomani říkají halušky a my se v nich podíváme do jeho dětství, které ještě v daném čase neproběhlo a ve kterém byl náš hrdina ještě little boy na jednom nejmenovaném půvabném sídlišti. Vypadá to složitě, ale zas tak složité to není a je to velice zábavné a společně s kvalitní hudbou té doby a s kvalitně zahranými postavami musím říct, že minimálně ve třech dílech jsem musel dát známku nejvyšší. Jinak, co se týče názvu seriálu, tak ten je odvozen z textu písně nazvané V stínu Kapradiny od jedné výstřední zpěvačky té doby, kterou všichni znají jako Janu Kratochvílovou. To samé bylo i v seriálech, které byly předlohou tohoto seriálu, ve kterých byly názvy odvozeny od písní Davida Bowieho, Life on Mars a Ashes to Ashes. Za toto kvalitní pokoukání mi nezbývá nic jiného, než dát zasloužených 80%. () (méně) (více)

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Svět pod hlavou jsem zaznamenal čirou náhodou, když jsem si omylem nahrál druhou epizodu. Jsem tady v pozici kolemjdoucího, který pochytí část náhodně odposlouchaného hovoru a na jeho základě si otipuje diskutující. Takový "assessment" může být pochopitelně zavádějící a nespravedlivý, nicméně uplatňujeme ho v životě často a pomáhá nám vystříhat se zbytečných zklamání a ztrát času. Zajímalo by mě, jestli podíl Ondřeje Štindla na scénáři je dominantní, protože jinak si s ním, resp. s jeho publicistikou, velice dobře rozumím a jeho filmové kritiky mě oslovují. Tady jsem byl ale víc než na rozpacích. Vlastně mám i zásadní problém s tím, jaký žánr seriálu přiřadit. Nejvíc ze všeho mi to totiž přišlo jako parodie nikoliv snad života v Československu 80. let, ale spíš zkreslených představ, které dnešní generace o životě v něm a fungování jeho systému má. Jenže záměr byl evidentně jiný. Zkrátka se to nějak tvůrcům vymklo z rukou. Postavy na mě působily jako karikatury, vůbec jsem měl pocit, že se nepohybuju na půdě psychologického dramatu, ale nějaké sofistikované komedie. Ovšem zahrané jenom velmi nedbale a navíc - jakkoliv mysteriózní žánr jsem jasně identifikoval, právě mysteriózní linie mi přišla absolutně nezvládnutá. On totiž mysteriózní žánr je jeden z nejtěžších a chce to vážit na lékárnických vahách, kde ubrat a naopak přibrat, aby do sebe kolečka zapadla a výsledek stál za to. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Seriál se mě získal někdy od čtvrtého pátého dílu. Zajímavé bylo propojení nenarozeného Filipa s Filipem v kómatu. Pobavily nejen Sloky, ale i sledovačky Majora Zemana nebo polákovská trma vrma se Šarikem v podání Kryštofa Hádka. V závěrečných dvou dílech mě rušily na 80. léta nereálné vyšetřovací metody a rozsudek pro Martina Plachého. Pochopil bych, kdyby zemřel při útěku na hranicích, ale poprava zaváněla mírnou propagandou... ()

GeusX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úvodní díl mi nijak zvlášť nesedl, ale vydržet se vyplatí neboť každým dílem je to lepší a lepší. A ani se v podstatě nemusí mystická dějová zápletka nikam rozvíjet a díly jsou mnohdy humorné samy o sobě. Závěr seriálu rozuzluje a rozřešuje to, co se v úvodním díle načalo. Na hlavního hrdinu v podání V. Neužila ml. jsem si několik dílů musel zvykat než jsem jeho chladně cynický projev přijal. Figurky ztvárněné Trojanem, Budařem a Koptou (i další herci, např. Marek Daniel, Jan Cina) výborně bavily. Judit Bárdos tu má jen relativně vedlejší, řekl bych jakousi mysticky průvodcovskou roli. Za mne, po shlédnutí celého ceriálu, palec nahoru! ()

Galerie (142)

Zajímavosti (83)

  • V seriálu můžeme vidět řadu dobových vozidel, ale ne všechna odpovídají realitě. Například v epizodě Orchidej na smetišti (2017) používá náměstek povrchového dolu ruský UAZ 469. Toto vozidlo ale v té době nemělo homologaci pro silniční provoz. Jedinou institucí, která je mohla využívat, byla výhradně armáda na základě výjimky. V civilním sektoru se proto používaly zastaralé Gazy 69 a rumunská vozidla ARO. (Scott67)
  • Kým všetci nosili kostýmy, ktoré im vybrala kostýmová výtvarníčka, Václav Neužil (Filip Marvan) si ako jediný nosil na „pľac" vlastné džínsy. "Ja tam nosím džínsy po otcovi, pretože kostýmová výtvarníčka seriálu Andrea Králová nemala na mňa džínsy. Nevedela na mňa žiadne nájsť, ktoré by mi sedeli. Tak som šiel domov, otec mi ukázal nejaké svoje džínsy z tých čias. Takže ja v seriál hrám v otcových džínsach, ktoré si kúpil v Maďarsku v roku 1982," (Lorax)
  • Na kriminálce používají magnetofon Tesla B4 - ANP220, ANP221, vyráběný v letech 1965–1970. (sator)

Související novinky

25. Český lev - výsledky

25. Český lev - výsledky

10.03.2018

Předáváním výročních 25. Českých lvů provázela slovenská moderátorka Adéla Vinczeová. O hudební složku večera se postarala nominovaná muzikantka Vladivojna La Chia. Večer také narážel na současnou… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Reklama

Reklama