Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer (více)Epizody(8)
Obsahy(1)
Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice Prušinovský a Kolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe… (Česká televize)
(více)Recenze (798)
Tak si nám kluci a Pavla v Mostě dopřeměřovali své dicky a mně nezbývá, než to nějak zhodnotit. Pružinové Kolečko opět zafungovalo, o tom není sporu. Byť byly některé výchovné momenty až votafakoidní, vždy je dokázal odlehčit správně načasovaný nekorektní moment. Trvám si tedy na svém - osvěta, vedená podobným způsobem je podstatně produktivnější, než šest set neziskovek, jedna Makrela, nebo sedm a půl Junckera dohromady. Cysdžendři z celé republiky požadují podpis tranďule, Rom je nejlepší přítel člověka a plešky si nasazují na kopytnaté hlavy paruky. Ok. Za týden si tedy stejně všimneme, že cigáni cigání i nadále, ale co už. Někde v podvědomí zůstane ona naděje, díky které se nebude vše jednopytlovat.... A teď to frajeři zkuste prodat do Jůesej. Ať se o nás taky trošku píše, ne? Dokud je tamním prcidentem Donald, tak Čekrypablyg asi neznukleují, ovšem až nastoupí Pákistánsko-černošská lesbičanka, přešitá třeba na... karafiát, bude potřebovat svého strašňáckého zahraničního nepřítele. Aha, mám prý ještě napsat, že to bavilo i starou. Tedy - bavilo to i starou, když to ausgerechnet vy potřebujete vědět. ()
Most Aneb pěkně nafouknutá mediální bublinka! Seriál je prý nekorektní. A kde, prosím vás? Tím, že se přehojně používají vulgarismy bez ladu skladu? Že je tu plejáda nepěkných lidských karikatur? A za to někteří uživatelé ještě děkují České televizi!?! Mluvit sprostě v televizi je známka umělecké svobody? Aha, hmmmm. Tvůrci karikují snad úplně všechno - zejména postava falešného kněze je na odpad. A všech diváků, co mají pocit, že tohle "potřebují" vidět, je mi skutečně líto. Most je uměle vypreparovaný fenomén. Komu se nelíbí, je ihned označen za pitomce nebo rovnou voliče SPD (pro vás - nejsem volič SPD, divný co?). Proč mají někteří uživatelé (J*A*S*M a spol.) tak nutkavou potřebu definovat ty, kterým prostě Most vtipný nepřijde? Vznikla tady bublinka, co se nám musí všem povinně líbit? Při sledování mě častokrát fackovalo slůvko "PROČ". Kurňa proč musí tvůrci všechno ukazovat? A proč se v tom ještě detailně rejpou? Proč mám koukat na zadek Michala Isteníka a krásnou herečku s hlavou u jeho rozkroku? Proč musím pořád poslouchat, že mu nestojí? Co je na tomhle přínosnýho? Co to vypovídá? Nebo je to vtipný? Fakt? Nelíbí se mi, že seriál pracuje s primitivismem jako s uměním. EDIT: Režisér byl hostem pořadu Výzva na Seznamu a absolutně mě nepřesvědčil. Nedokázal ze sebe vyloudit kloudnou větu a vlastně jsem nabyl dojmu, že MOST není ničím jiným než "musí to bejt voe upe hustý, sprostý a lidi si cvrknou do plín". Dodnes vlastně nevím, jestli se mi seriál líbil, ale párkrát (jen párkrát) jsem se zasmál, to joo. Ale když se mi na druhou stranu o dost častěji chtělo zvracet, nebo jsem se cítil trapně za tvůrce, nebo jsem jen kroutil hlavou, cože mi to jako chtějí servírovat, nejsem si jist, jestli má vůbec cenu něco takovýho za prvé točit, za druhé sledovat. Přínosné to pro mě nebylo a vlastně jsem to sledoval jen ze zvědavosti. Dobře mi tak. ()
Bravurně zábavný a scenáristicky vycizelovaný mix dramatu, komedie a satiry, který je sice zasazený do konkrétního města, ale stejně tak by se mohl odehrávat kdekoli, protože v jádru pojednává o obyčejných lidech, kteří se snaží udržet vlastní rovnováhu v soudobém světě plném novot, které narušují jejich zažité jistoty. ()
Ty vole, tak jsem si tedy nastavil to zrcadlo a ejhle, Luďan jak vyšitej. Důkaz, že mám o Kolečko méně tedy máme, a proto nehledám v seriálu žádnou agitku a kromě pár šukání a čuráků ani nic zvlášť nekorektního. Hysterie kolem dílka uměle vytváří naše média a tím vesele nasírají jak hnědochy tak bělochy, buzny i transportéry. Všem naloženo stejně. Jestli vědomě? No, to je mi celkem u prdele. Cikáni makat nebudou, bílí primitivové budou dál chlastat a tranďáky bude namlouvat Cina. Zemský gáj to napohled... ()
První polovinu se to plouží kupředu jako kombinace depresivní utahanosti Kober a užovek bez pointy a těch horších aspektů Vyšehradu a Lajny (nespojitý sled situačně komediálních scének, které by být mohly i nemusely a nikdo by nepoznal rozdíl). Pak to ovšem Snědá tíseň celé propojí, Dáša je z chlapa degradována na ženskou, což znamená, že odteď pro Luďanovo pohodlí může leda tak držet hubu a krok, a já se zabouchla. Humor tu šokantně nepramení z identity, tj. nepovažuje se samo o sobě za děsnou řachandu, že Franta je Rom, Dáša transsexuálka a Luďan z nižší třídy, ale z průserů, do nichž se postavy vlastními charakterovými nedostatky vmanipulovávají, z intersekcionálních absurdit (kupříkladu Franta + Dáša není problém proto, že spolu randí cis chlap a transsexuálka, ale protože se cigán sápe na bělošku) a z používání jazyka, který pro jednou nepůsobí jako až příliš inteligentně načinaný výběr ze Slovníku nespisovné češtiny, ale jako něco, co člověk v reálu fakt vyplodí (nemluvě o tom, že když Dáša o pařížáku pronese, že ho měla ráda jako malej kluk, je to vtipnější i informativnější, než když v jednom z předchozích dílů udílí wikipedickou přednášku o tom, jak jí doktoři ušili super pičku). Závěrečný díl je takové malé zjevení – aspoň v tom fikčním světě jde totálně rozdělenou společnost poupravit tak, abychom ve výsledku neměli neustále chuť se vzájemně pozabíjet. Ech, no co, don’t stop believing. ()
Galerie (111)
Photo © Česká televize / Michaela Buchtová
Zajímavosti (81)
- Po seriálech Okresní Přebor (od r. 2010), Čtvrtá hvězda (od r. 2014) a Trpaslík (od r. 2016), pohádkovém TV filmu Kdyby byly ryby (2014) a filmu Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka (2012) je Most již šestou spoluprací Jana Prušinovského a Petra Kolečka. Jan Prušinovský ale poprvé nepomáhál Kolečkovi se scénářem a seriál pouze režíroval. (Šéfik)
- Filipa Františka Červenku (Tonda) na casting přihlásila jeho profesorka z pražské konzervatoři. (Duoscop)
- Seriál byl poprvé uveden na festivalu Serial Killer v květnu 2018. (Zdroj: Wikipedia.cz)
Reklama