Režie:
Anthony HickoxScénář:
Anthony HickoxKamera:
Gerry LivelyHudba:
Steve SchiffHrají:
Zach Galligan, Monika Schnarre, Martin Kemp, Bruce Campbell, Michael Des Barres, Jim Metzler, Sophie Ward, Marina Sirtis, Juliet Mills, John Ireland (více)Obsahy(1)
Po děsivé návštěvě ve voskovém muzeu se Mark a Sarah musí zachraňovat zběsilým útěkem. Zanechávají za sebou hořící voskové figury, které náhle ožily a způsobily hrozivou zkázu... A přece jeden voskový svědek unikl ničivým plamenům. Vzápětí je usmrcen nevlastní otec Sarah. Samozřejmě nikdo nevěří příběhu o prožitých ďábelských událostech ve Flaming Behemouth. Sarah je obviněna z vraždy svého otčima. Důkaz o její nevině může poskytnout pouze Mark. Ten vyhledá sira Wilfreda, jediného člověka, který má zkušenosti s pekelnými silami, vládnoucími ve voskovém muzeu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (62)
Opruz galaktických rozměrů. Zatímco na jedničce se znatelně podepsal zub času, tohle bylo slabší už i v těch devadesátkách. Pořád jsem si ale vzpomínal matně na několik scén a doufal, že to bude slabší alespoň v únosných mezích. No bohužel hrozná pičárna to je. Začněme obsazením. Hlavní hrdina zůstal stejný, ale tu krásnou, sladkou holčinu z jedničky vyměnili za totální tlamu. Děj, jak název mylně zmiňuje, není o cestování časem, ale cestováním do filmů, takže tu máme řadu odkazů a narážek na známé horory. Zdá se to v pohodě, ale jednak je to příšerně zrežírované (dokonce i ta scéna s Brucem Cambellem, na kterou jsem se těšil, vyznívala hrozně nevtipně), a jednak to vůbec nedává smysl. No ono to všeobecně vůbec nedává smysl. Ruka z "jedničky" zabije chlapa. Soud obviní dva hlavní hrdiny a ti, aby se očistili před soudem, jdou skrze nějaký strojek cestovat do minulosti a shánět tak důkaz pro svoji obhajobu. Tedy právě onu ruku. Avšak tím, že skutečně necestují minulostí a skáčou do filmů, je to celé, no, jak to říct, prostě výše zmiňovaná pičárna. Asi v polovině filmu děj skočí do středověku a zde nastal okamžik, kdy jsem poprvé u sledování filmu cítil, jak obrůstám mechem a lišejníkem. Každá minuta trvala tak tři hodiny. Neuvěřitelně roztáhnutý S_O_P_E_L. Říkám si fajn, překlikám do konce a vlepím tomu jednu hvězdičku. Pak jsem si vzpoměl, že je tam v závěru nějaká pár minutová scénka se zombies, tak že to třeba ještě zvedne hodnocení. No nebyla to pár minutová scéna, ale pár vteřinová a zase nesmyslná scéna z filmu, tentokrát z Romerova Úsvitu mrtvých. Do toho ještě Godzilla a už jsem, naprosto vyčerpán, dokoukal poslední minuty, že už tam fakt fláknu tu jednu hvězdu a bič a pryč. To jsem ještě nevěděl, že přijde "finish him" v podobě závěrečných titulek, což byl rapový videoklip, kde hlavní hrdinové odcházejí od soudu za doprovodu nějakého rapera a hrozně se u toho sračkoidně kroutí a policajti a soudci tancujou... Fuj, úplně vopruz vopruzáckej hnusnej fialovej. ()
Kvalitativní sešup nejméně o dvě třídy. Hickox překvapivě ustoupil od hororu a přednost dává hlavně humoru. A i ten po většinu času smrdí sterilitou. Přeskakování v časových rovinách je tentokrát nudné a v druhé půli dokonce otravné a bez nápadu, protože tu velkou část filmu zabírá trapné šermování. Nejlepším okamžikem budiž účast Bruce Campbella, který exceluje v pěkně ztvárněné parodii na klasickou duchařinu The Haunting. Ve zdejší mučednické roličce tu božský Ash s rozdrásaným hrudníkem snáší jednu bolest za druhou v podobě soli, octa a dřevěné podlahy. Jeho odpověď však pobaví: "Vždyť je to jen maso!" ()
Druhé dobrodružství začíná přesně tam, kde první díl končí, tedy těsně po zničení voskového muzea se Mark a Sára vracejí každý do svých domovů a nová cesta po hororových končinách může začít. Béčkovost z filmu přímo vyzařuje a oproti jedničce se přidal plyn na humornějších situacích a vtipech. Dvojka se skoro celá odehrává v jiných světech, nejdéle se však drží v jakémsi pseudostředověku - to je fakt úlet a neméně ulítlá je i hudba v této části. O veškeré masky se opět postaral mistr ve svém oboru Bob Keen. Výborná je i rolička "Ashe" v černobílé duchařské části. Anthony Hickox opět boduje (nejen jako režisér, ale i zde si střihl menší roli, pobočníka krále Anglie) a oba díly Waxworku spolu s Hellraiserem III patří k jeho nejlepším režisérským zářezům. ()
Musím přiznat, že ani nostalgie nezapracovala, jak bych čekal. Mizerná parodie na všechny možné filmy - Frankenstein, 2001: vesmírná odyssea, Vetřelec, Evil Dead, Romerovy zombie horrory, Kočičí lidé, Ivanhoe a řada dalších. Jejich spojením vznikla neuvěřitelná slátanina, i když o něco lepší než všechny Děsné bijáky dohromady. Vtipná byla ručička z Adamsovy rodiny, která se postupně měnila v Ruku zabijáka až k ruce z Evil Dead, vydařily se i některé gore efekty - zuby, jazyk, oči, mozek - VEN! Řada efektů byla však děsivých - gumovou Godzillou počínaje a plechovkou ze StarWars konče. Není to komediální ani strašidelné a s voskovým muzeem je spojitost tak malinká, jako by ani nebyla... ()
Tento film se nepovedl už v době svého vzniku. Což pak je to za utrpení jej sledovat v dnešní době, jak jsem udělal já ... Film selhává naprosto ve všem. Otřesné herecké výkony, trapný děj, trapný humor a hlavně neskutečná nuda. Do poloviny je to ještě koukatelné, ale jakmile začne druhá polovina odehrávající se někde ve středověku, začnou ta opravdová muka ... Ale ne z důvodu, že by se snad člověk bál u tohoto "horroru", ale z důvodu nekonečné 40 minutové nudy. Postavy pobíhají nesmyslně sem a tam, řeší naprosto otřesné blbiny, sledování soubojů na meče je úplně zbytečné, protože jakákoliv akce zde vypadá jak trapná šarvátka dětí na pískovišti... Těch pár vtipů a Bruce Campbell film nezachrání. Není to horror, není to splatter, není to komedie ani parodie ... je to ubohost. Tímto se Hickox definitivně zahrabal ... ()
Galerie (7)
Photo © DFW
Zajímavosti (2)
- Režisér Anthony Hickox nabídl roli Frankensteina původně Dolphu Lundgrenovi. Ten ji ale odmítl. (Holina)
Reklama