Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (756)
Klasická americká rambo-morálka pomsty pokrytá kůži špičkové techno-thrillerové formy. Limonádový motiv honby za spravedlností a honby za posledním záchvěvem lásky v duši bestiálního klaďase mě vlastně ani moc nedráždil, protože zabiják s lidskou tváři Denzel Washington je požívatelný a i láskyplný vztah s malou Pitou servíruje Scott ve snesitelném provedení. Přiblblý obsah jednozačně válcuje výběrová foma, high tech kamera, perfektní střih, klipové začlenění hudebního podkresu. Možná kdyby se příběh nebral tak smrtelně vážně a vynechaly se některé ale opravdu nechutně tuctové dialogy, byl by Muž v ohni hodně dobrým filmem nízké hodnoty. Zejména díky režii a technické realizaci jsem mě příběh celkem zaujal, ale rozhodně neuspokojil. Je v něm cosi infantilně nahlouplého, a to si Tony Scott může tahat z klobouku jakkoli tučné králíky, ale tenhle fakt nelze zamaskovat. Stupidní akčňák ve výběrovém hávu s dobrými hereckými výkony. ()
Tohle me prijemne prekvapilo. Ne tim, ze by byl film tak super, to jsem cekal, ale spis takovou originalitou a celkovym pojmutim snimku. Prvni pulka, nakejch 70 minut, je totiz o sblizovani se mezi alkoholikem, kterej by se nejradsi zabil a nema pro co zit a malou holkou, a samozrejme se oba postupne sprateli. Ackoliv to neni nic noveho, v Scottovo podani to perfektne funguje a naprosto to muze konkurovat druhy, akcnejsi casti. Tady je opet klasickej pribeh, zabily, zmlatily, znasilnily ste mi babicku, strejdu, dite, psa, ale opet to v Scottovo podani pusobi originalne. Neni to totiz takova ta klasika, jako toci Seagal a podobne, ani druha cast filmu totiz neni kdovijak akcni a je to spis takovej smutnej drsnej thriller, kdy Denzel vzdy nekoho vyhmatne, radne zpracuje, tu useknutim prstu, jindy bombou do prdele a postupne se dozvida vic a vic a dostava se az k nejvetsim sefum, co za vse muzou a nekonaj se nejaky zbesily prestrelky. Konec je sice celkem predvidatelnej, ale ten happy-end je zase vyvazenej jinou veci, kterou tu nebudu vykecavat, takze jsem byl spokojenej i s nim. Jinak co se tyce stylu natoceni, samozrejme Tony s kamerou vyvadi psi kusy, ale porad je to v pohode koukatelny a jsou tu zajimavy filtry a zabery, ale v momente, kdy dojde na nejakou akci a muceni, tak dostane kamera epileptickej zachvat a nedovoli si danou scenu uzit naplno. No a co se tyce hercu, Walken potesi, ale jeho role neni kdovijak podstatna, Denzel ma sice drobny pandero a nosi obri kosile jak strejda Seagal, ale jakmile dojde na akci, tak je to ultimatni tvrdak a hraje fakt fantasticky. No a co se tyce Dakoty, opet hraje ukecanou, zvedavou, hodnou a radobyroztomilou holcicku, ale tady mi vadila min nez jinde. Takze celkove nemam prakticky co vytknout, i kdyz treba takova delka by urcite mohla bejt drobet kratsi. Celkove lepsi 4*. ()
Scott to přeháněl. Na můj vkus exhiboval až příliš, ty jeho nervní kamerové hrátky byly až moc časté, řekl bych, až otravné. Jednoduchý scenář se nevyhnul několika logickým nesmyslům, ovšem nejednoznačný konec celkem příjemně překvapil. Washington se zde herecky opakuje, v podstatě předvedl variaci na svůj oscarový Training Day (pravdu díš, seppe). Potěšilo vidět Walkena v jiné, než tradičně záporné roli a příjemně překvapila ta malá holčička, která podala velmi přesvědčivý a přirozený (na dítě) herecký výkon. Závěrem cool hláška z rozhovoru, který vede Washington (chystající se k atentátu na jednoho z hajzlů) se starým pánem, který tomu přihlíží: "V kostele mluví o odpuštění." -- "Odpuštění je mezi nimi a bohem. Má práce je sjednat jim schůzku." ()
Taken na Scottovském tripu. Pomalý melancholický revenge akčňák o tom, že brát zkrachovalým armádním zabijákům jejich jedinou naději na vykoupení, prostě není dobrý nápad. Z jeho naivity a patetických nebo ultratvrďáckých hlášek můžete mít srandu, nebo si to všechno skvěle užijete. Perfektní, proti typu obsazený Denzel, který to povznáší stejně jako Liam to Taken. ()
Tony Scott po delší době opět ve formě. Do syrového příběhu o únosu děvčátka neváhal zakomponovat epileptický střih, násilí a výtečné herce. Být tu jiné obsazení, tak se to celé rozsype jako domeček z karet, ovšem když hlavní postavu hraje Denzel Washington přikloněný k "temné straně", tak je jasné, že tady nebude prostor pro nějaký humor. Zvláště, když pomsta chutná nejlépe za studena, že? ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Dakota Fanning se kvůli roli Pity učila španělsky. (zajda404)
- Kandidáty na režijní sesli byli i Micheal Bay či Antoine Fuqua (ten ale byl v době nabídky zaneprázdněný přípravou Krále Artuše, 2004). (imro)
- Zebra v Pitinom (Dakota Fanning) dome patrila skutočnému majiteľovi tohto domu, ktorý ju zapožičal na nakrúcanie. Taktiež mu patrili aj koberce z leoparda. (vander19)
Reklama