Reklama

Reklama

Hned tři nedobrovolné otce dostane malé nemluvně, kterého matka „odloží“ před dveře bytu, kde žijí spořádaným staromládeneckým životem Michel (Michel Boujenah), Jacques (André Dussollier) a Pierre (Roland Giraud). Každý má svou práci, několik přítelkyň bez závazků a společně se dokáží vždy skvěle pobavit. Ale co s tou mrňavou holkou, která řve, žádná teplota mléka jí není dost dobrá a dokáže zchladit i tu nejvášnivější kamarádku? Jedna z nejlepších francouzských komedií osmdesátých let Tři muži a nemluvně se může vedle komerčního úspěchu pochlubit i slušným kritickým ohlasem. Ve Francii získala celkem tři Césary – nejlepší film, scénář a mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michel Boujenah) a zároveň nominaci na Oscara v kategorii zahraničních filmů. Jak bývá obvyklé, američtí tvůrci si natočili vlastní verzi. Která z nich je lepší posoudí jen diváci. (Česká televize)

(více)

Recenze (43)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

80. léta byla pro francouzský filmový komediální žánr velice úspěšná a jejich popularitu potvrzuje i nemalé množství amerických remakeů. A tento francouzský snímek je jeden z nich. Nic tak nepobaví, jako muži starající se o malé dítě. A samozřejmě to nejvíce pobaví především ženy. Trochu je děj poučný, místy i citový (hlavně na konci), takže scénář myslel na všechno. Finále je tedy takové, že především poukazuje na fakt, že i chlapi mají cit pro mateřství, i když si většina žen myslí opak. Příběh šmrncnutý thrillerovou zápletkou je na tom stavěný a ať je to jak chce, snímek nestárne a pobaví i dnes. Jedná se o typickou francouzskou situační ztřeštěnost, jaká se dnes již bohužel netočí. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Chlap a starost o dítě. Jde to vůbec dohromady? A co takhle, když ti chlapi jsou rovnou tři a v životě se maximálně starali o to, jestli mají v ledničce dost jídla. Jednoho krásného dne tihle tři staří mládenci najdou za dveřmi svého společného bytu "dáreček", miminko s cedulkou, aby o něj bylo náležitě postaráno. Malou Marii tam nechala jedna z milenek toho nejzáletnějšího z nich. Než se Jacques vrátí z pracovní cesty, jsou nuceni se o dítě starat jeho dva kamarádi, kteří si samozřejmě s malým nadělením nevědí ani trochu rady. A to ještě nikdo netuší, že dítě je ta lepší varianta "překvápka" za dveřmi. Tou horší totiž byla zásilka drog. V té době originální francouzská komedie staví na humoru, který nepatří do kategorie vulgárních. Podle mě osciluje mezi invenčním a vděčně pojatým humorem, jež je otevřený širokému spektru diváků. Baví přibližně do poloviny filmu, než se všechno tak nějak urovná a z kámošů troubů, co si nejdříve s dítětem nevěděli rady, se postupem času stanou chůvy téměř na plný úvazek. Nejsem příznivcem těchto komediálních zbytečností, ale kvalitní herecké výkony ústředního tria plus jejich hlášky, dostatečně pobaví. Dokonce to nějakou dobu u mě vypadalo i na vyšší hodnocení, ale nápady docházely a přibližně od poloviny to byla nudička. Herecké obsazení je, i přes svoji určitou nehvězdnost ohledně našich končin, na filmu tím nejlepším. Zvláště permanentně otrávené výrazy v obličejích ústředního tria z nelibosti nad počůraným, pokakaným a uřvaným prckem, stojí za to. Jenže většina děje je situována do prostor bytu, které rozhodně nejsou nijak atraktivním prostředím z hlediska filmové řeči. Však také filmu záhy dojde gagové palivo a po určité době film vyhází své nejlepší hlášky a gagy a následně už se není čemu ani komu smát. I tak si tvůrci s takřka divadelním aranžmá poradili vesměs dobře. Herecky je to na vysoké úrovni, film na mě nepůsobil vlezle ani otravně. Jen je škoda té postupné sestupné fáze filmu, kdy postupně nemá film co moc nabídnout. Americký remake sice přebral téměř vše do puntíku, ale jak už to tak bývá, opakovaný vtip přestává být vtipem. V zásadě platí, že když se u originálu bavil celý svět a mistr Oscar v roce 1986 neměl námitek, měl by se u této dnes již legendární komedie obstojně pobavit i český divák. Český dabing se povedl. Nároky filmu na jeho sledování nejsou nijak vysoké, avšak film nepadá pod svoji stanovenou úroveň. Přijatelná komedie. 60% ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nepodařilo se vypointovat k vtipům. Takže spíš než komedie je to milé úsměvné nutící k zamyšlení. Ale v každém druhém záběru jsem viděl Guttenberga. Přidal bych tam víc nahých žen. V Paříži jezdily fakt děsný auta :) Ale ten byt, ten byt stál za to. Tipnul bych si tak 6 + 1 + pět chodeb a celkově tak 250 m čtverečních. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Já, řečený divák, zatím obě verze neposoudím, protože tu americkou jsem dosud neviděl, ale pro mě se jedná o výbornou komedii, u které jsem se skvěle bavil. Možná je to tím, že jsem byl podobně hozen do vody bez toho, aniž by mi někdo něco vysvětlil a já si na vše musel přijít sám. Moje výhoda byl internet, pánové tuto možnost ovšem neměli a navíc byli tři. Režisérka zvolila tři prakticky neznámé herce místo kdejakých hvězd, ovšem nevím jak ve Francii byli tito populární, a neudělala špatně. Komedie má ještě tu výhodu, že je na jedné straně lehce dojemná a pro chlapy i poučná. Jejich zájmy do té doby jsou spíše povrchní, ale teprve dítě jim ukáže. Kdo nezažije, nepochopí... ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Více takových špatných filmů zejména v dnešní době. Pouťové výkřiky na adresu obou pohlaví spojené s účinnou destrukcí tradiční rodiny a démonizací seniorů situaci opravdu nevyřeší. Brzezinského sociální hedonismus, hlavní pachatel neduhů současné Evropy je tu představen v plném světle své alternativy. Vrchol filmu, uštvaná maminka spící v kolébce s prstem v ústech a jásající trio otců-dobrovolníků nadšených z rychle rostoucí dcery jednoho z nich jsou také alternativou párového života. A to ne alternativou zdaleka nejhorší. V osmdesátých letech se začal objevovat ženský film, ženský pohled odpovědných a přemýšlivých žen. Čas od času nesl sladké plody skutečné dospělosti. A také skutečného, moudrého umění. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (2)

  • Film sa v roku 1985 stal najnavštevovanejším filmom vo Francúzku z celkovým počtom 10 251 813 divákov a ďaleko prekonal americké kino hity Rambo 2 a Návrat do budúcnosti. V roku 1987 mal film premiéru aj v kinách Sovietskeho zväzu, kde si ho prišlo pozrieť 33,5 milióna divákov s tržbou 167 780 960 dolárov, čím sa stal v roku 1987 najnavštevovanejším a najziskovejším filmom pôvodom výroby mimo štátov východného bloku v Sovietskom zväze. (Raccoon.city)
  • Režisérka Coline Serreau rada dáva mužom vo svojich filmoch zabrať a komédiu Traja muži a nemluvňa označila za príbeh troch kreténov, ktorí sa zamilujú do dieťaťa. "Objavia skutočné životné hodnoty, ktoré sa líšia od ich doterajších. Patriarchálne hodnoty neprinášajú ľuďom radosť, v skutočnosti mužov ničia," komentuje film režisérka. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama